تنش

سازمان امنیت جمعی با منتشر کردن بیانیه‌ای از افزایش تنش در مرز ارمنستان و آذربایجان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سازمان امنیت جمعی با صادر کردن بیانیه‌ای اعلام کرد این سازمان به شدت از افزایش تنش در مرزهای ارمنستان و آذربایجان نگران است.

سازمان پیمان امنیت جمعی در ادامه این بیانیه اعلام کرد تنش در مرز ارمنستان و آذربایجان بر اجرای توافق سه جانبه بین مسکو، ایروان و باکو تأثیر منفی می‌گذارد و همین موضوع نیز بر هراس این سازمان افزوده است.

طی درگیری ۴۴ روزه بین باکو و ایروان بر سر منطقه قره باغ که تحت توافق‌نامه‌ای در ۱۰ نوامبر پایان یافت، آذربایجان چندین شهر و نزدیک به ۳۰۰ شهرک و روستا را از اشغال ارمنستان آزاد کرد.

پیش از افزایش تنش در مرز آذربایجان الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا، اعلام کرد: آذربایجان قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را که خواستار عقب‌نشینی بدون قید و شرط و کامل نیروهای ارمنی از سرزمین‌های ما بود، اجرا کرد و باکو به جنگ پایان داد. اکنون وقت آن است که به صلح فکر کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سعید IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    13 1
    آنچه مسلم است اینستکه در گیریها نباید به نفع یک طرف خاتمه پیدا کن '،آیا احمقهای پان ترک حاضر هستند به یک کشور مفلوک وجنگ زده ملحق شوند.ارمنستان باید در یک وضعیت برابر صلح وارد مذاکره شود'َو مسئله الحاق هر دو مثلا کشورباید در هر همه پرسی به رای گذاشته شود.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    6 0
    سازمان امنیت جمعی باید زودتر وظیفه ی خود را به طور کامل انجام دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس