کد خبر 1251845
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
بورل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ادعای مؤثر بودن اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، مدعی شد که مسکو از نظر اقتصادی قدرت به شمار نمی‌آید و به همین دلیل عوارض جانبی تحریم‌های اقتصادی بر آن اثر می‌گذارد.

به گزارش مشرق، در ادامه اظهارات تحریک‌آمیز و تنش‌زایی‌های کشورهای اروپایی با روسیه، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم تحریم مسکو تاکید کرد.

بورل امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی «پائیس» با ادعای قدرتمند نبودن روسیه از نظر اقتصادی، ادعا کرد تحریم‌ها علیه این کشور اقدامی مؤثر است.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در این‌باره گفت: «تحریم اشخاص، اگرچه به نظر نمی‌رسد که چندان مفید باشند اما منع مسافرت و مسدودکردن دارایی کسانی که صاحب آن هستند، اقدامات موثری است. تحریم‌های اقتصادی نیز دارای عوارض جانبی و هزینه‌ای هستند».

این مقام اروپایی با ادعای اینکه سیاست نمی‌تواند فقط بر تحریم‌ها مبتنی باشد، اظهار داشت: «اما زمانی فرامی‌رسد که باید اعمال شوند، زیرا اگر این کار انجام نشود، بدان معنی است که شما فقط به حرف زدن بسنده کرده‌اید».

بر اساس این گزارش، بورل در ادامه ادعاهای خود افزود: «روسیه از نظر اقتصادی، یک قدرت به‌شمار نمی‌رود. اما دارای سلاح‌های متعارف و تسلیحات اتمی است و لازم است روش‌های غیر متعارف جنگ که شامل فنآوری‌های جدید است، را نیز در نظر بگیریم، روش‌هایی که [روسیه] در اجرای آنها تردیدی ندارد».

به نوشته ریانووستی، وی در پایان گفت: «با این وجود ما باید در موضوعاتی که در آنها به روسیه نیاز داریم، از جمله قطب شمال، انرژی، به‌دنبال تفاهم متقابل با این کشور باشیم. در رابطه با روسیه لازم است از یک طرف به استراتژی مهار پایبند باشیم و از سوی دیگر به جمع‌بندی توافقنامه‌هایی درخصوص موضوعات ضروری بپردازیم».

در تاریخ ۲۱ تیرماه بود که شورای اروپا با اتهام‌زنی به روسیه درباره «بی‌ثبات کردن» اوکراین، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را ۶ ماه دیگر تمدید نمود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس