یکی از غصه‌های من بسته شدن مدارس بود/ مجبور شدیم واکسن وارد کنیم

وزیر بهداشت گفت: در این مدت یکی از غصه‌های من و آقای حاجی میرزایی بسته بودن مدارس بوده است.

به گزارش مشرق، سعید نمکی در مراسم افتتاحیه پایگاه تجمیعی واکسیناسیون معلمان که امروز و همزمان با عید سعید غدیر خم آغاز به کار کرد اظهار کرد: مدرسه پایگاهی نیست که بتوان آن را بست. امروز در ادبیات توسعه، انسان توسعه یافته، هدف غایی توسعه است و اولین پایگاه مهم بعد از خانواده برای این انسان توسعه یافته که در آن می‌آموزد چگونه درست و اجتماعی زندگی کند، چگونه به قانون و حقوق شهروندی احترام بگذارد و چگونه مهرورزی کند، مدرسه است.

وی افزود: در مدرسه می‌شود دوستی‌ها و مهربانی‌هایی را تجربه کرد که قبل و بعد از آن هیچ‌گاه نمی‌شود. در مدرسه می‌توان تجاربی را آموخت که در هیچ کجای مسیر زندگی امکان پذیر نیست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در این مدت یکی از غصه‌های من و آقای حاجی میرزایی بسته بودن مدارس بوده است گفت: البته در وزارت آموزش‌وپرورش، زحمات بسیاری برای ایجاد یک بستر آموزشی در فضای مجازی متحمل شدند که کار بسیار ماندگاری هم بود؛ بااین‌حال نمی‌شود ارتباط چهره به چهره، تجربه زیست جمعی و تحرکات درون مدرسه‌ای را در فضای مجازی خلق کرد. پدیده‌ای نیست که بشود آن را در فضای مجازی آموخت.

وی افزود: امروز یکی از مشکلات جوامع و تجربه تنهایی و انزوای بشریت، همین فضای مجازی است. مدرسه جایگاهی است که می‌توان ساعت‌ها این زندگی در فضای مجازی را کنار گذاشت و با اطرافیان تعامل مستقیم داشت. حذف فرهنگ سحرخیزی در ماه‌های گذشته را شاهد بودیم. اگر سحرخیزی حذف بشود، نسل مولد و پویایی برای آینده نخواهیم داشت.

نمکی با بیان اینکه ما مدت‌ها به دنبال آغاز واکسیناسیون معلمان بودیم گفت: وزیر بهداشت در هیچ کجای دنیا مسئول تهیه واکسن نیست، دیگران می‌آورند و به او می‌دهند و او باید زیرساخت‌ها را برای توزیع و تزریق فراهم کند. ما اکنون به تزریق روزی ۴۰۰ هزار دوز رسیده‌ایم و به بالاتر از آن‌هم خواهیم رسید، این کار من است. اما وقتی احساس می‌کنم که به قول قدیمی‌ها «علی مانده و حوضش» دیگر مجبور هستم و برای سلامت مردم حاضرم همه چیز را به جان بخرم. در این میان به برخی ترکش‌ها و حرف‌های بی ربط گوش نمی‌دهم. ما به عشق مردم روی مین رفته‌ایم. همین‌که یک مرتبه رهبری تأیید فرمودند تا آخر برای تیم ما مایه دلخوشی است. همین که امروز مردم را می‌بینیم که برای واکسیناسیون می آیند مایه دلخوشی است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: قرار نبود واکسن بیاوریم ما مجبور شدیم واکسن بیاوریم. در دنیا واکسن را به‌راحتی به ما نمی‌دادند و نمی‌دهند و حتی آنها که به‌عنوان دوست رویشان حساب می‌کردیم و تزریق را به روزی ۳۰۰ هزار رسانده بودیم، ناگهان ترمز را کشیدند و این پیام را دریافت کردیم که امروز دوست و دشمن در فرهنگ و اقتصاد معنایی ندارد و آنجا که منافعشان در میان است دیگر این چیزها را نمی‌بینند حتی اگر با شما هم قسم باشند.

وی با اشاره به اینکه ما از روز اول این اعتقاد را داشتیم که باید به ساخت داخل متکی باشیم گفت: وقتی دنیا دید که ما نتایج خوبی کسب کردیم، وقتی بی نیازی ما را دیدند، یک مرتبه دروازه‌ها باز و دنیا هم همراه‌تر شد. امروز وضعیت ورود واکسن هم بهتر شده است. امروز همزمان با عید سعید غدیر در چند نقطه به صورت نمادین و از روز شنبه کار واکسیناسیون را برای برخی اقشار به صورت گسترده شروع می‌کنیم. از امروز واکسیناسیون زندانیان هم شروع شده است.

نمکی افزود: واکسیناسیون اساتید ارجمند دانشگاه‌ها را شروع کردیم و تزریق واکسن خبرنگاران و اصحاب رسانه که در روزهای سخت کرونا در کنار ما و مردم بودند را هم از امروز داریم شروع می‌کنیم. واکسینه کردن قضات و پرسنل دادگستری و دادگاه‌ها را هم از هفته دیگر شروع می‌کنیم. واکسیناسیون اقشار پرریسک مانند نیروی نظامی و انتظامی را هم در برنامه خواهیم داشت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در استان‌های جنوب و جنوب شرق زیر ۵۰ ساله‌ها و در تهران و دیگر استان‌ها زیر ۶۰ ساله‌ها را شروع کردیم گفت: واکسیناسیون دیابتی‌ها و بیماران خاص را داریم تمام می‌کنیم. تعداد بسیار فراتر از میزانی که تا پایان دولت وعده داده بودیم را واکسینه خواهیم کرد.

وی در پایان اضافه کرد: امید است تا اواسط هفته آینده کل معلمان را واکسینه کنیم. تزریق واکسن رانندگان حمل و نقل عمومی در حال انجام است و رانندگان سرویس مدارس را هم انجام خواهیم داد. واکسیناسیون زیر ۱۸ ساله‌ها در دنیا بسیار محدود است و در پروتکل واکسیناسیون نیست، اما اگر قرار باشد که واکسنی چون پاستور که روی زیر ۱۸ سال جواب گرفتیم را شروع کنیم، جزئیات را اعلام خواهیم کرد و امید است به سرانجام مطلوبی برسیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • محمد IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    6 3
    پس دانش آموز چی میشه فقط معلم، حتما معلم تنها تو کلاس هست دیگه، بدون واکسن کسی بچه نمیفرسته مدرسه
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 0
    باو شما مثلا دکترین؟؟اندازه ی نخود تو سر شما مغز نیست؟؟اصلا شما به معلما واکسن زدید بچه ها هم با کرونا نمیرند.مگه نمیگین بچه ها ناقل هستن؟؟خب اگه بدن به پدر و مادرشون چی؟؟ واقعا عقلم خوب چیزیه.فقط موندم چجوری دکتر شدین شماها
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      1 6
      دانشمند پدر مادرها دارن واکسن میزنن دیگه!!
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      4 0
      کجا الان دقیقا پدر و مادر ها واکسن میزنند؟؟الان که پدربزرگ و مادربزرگ ها دارن واکسن میزنند
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      0 5
      كارمندان بانك دانشگاهها دادگستري راننده تاكسي ها معلمها در دستور كارند جزو اينها قطعا پدرو مادر هم هستند
  • علی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 1
    نه مدارس رو باز نکنید ما همینطوری بریم مدرسه یا نریم چیزی یاد نمیگیریم دیگه خرج الکی برا ما نتراشید
  • سعید IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    10 0
    واردات واکسن از ابتدا باید انجام میشد
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    14 1
    مردم کشته شوند تا شما برای واکسن شرکت های خودتون بودجه بگیرید؟ تولید داخلی برای یک دوره صرفه داره؟ به عزادارکردن مردم میرزه؟ همین که گفته مجبور شده باید محاکمه بشه. برای سلامت مردم باید تمام تلاشت رو میکردی از هر جایی تهیه کنی. نتیجه این حماقت شده رتبه اول جهان در کرونا
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    7 1
    وایسا تا تو این اوضاع ما بچمونو بفرستیم مدرسه
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    7 3
    دو نفرتون گم بشید
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    11 2
    باور کنید واکسن ایرانی کمترین اثر بخشی رو داره . من ندیدم چیزی ساخت ایران باشه و ب درد بخوره . هر چیز ایرانی میخوریم خوب در نمیاد بعد مجبوریم دوباره هزینه کنیم خارجی بخریم. خودشون فایزر میزنند.
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 0
    زودتر بری راحت شیم ...
  • شهریار IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 0
    احساس میکنم خیلی اهل تملق و بزرگنمایی هست
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    9 0
    خدا لعنتتون کنه، که حالا دارید اعتراف میکند مجبور شدید واکسن وارد کنید، یعنی از پارسال تاکنون به امید درآمد میلیاردها تومان از واکسن ایرانی ملت را معطل و باعث مرگ بیش از یکصد هزار نفر شدی.
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 0
    شما غصه زیاد داری زیااااد ....
  • TR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 0
    زرشك
  • mohamad IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    6 0
    هیچ وزیری اینقدر حرف زیادی نمیزنه والا زودتر بری همه نفس راحت میکشن
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 0
    قرار نبود واکسن بیاوریم ما مجبور شدیم واکسن بیاوریم/ جواب/ لطفا مشخص کنید چرا از اول واکسن نخریدید ؟ چه کسانی نظر دادد که واکسن نخرید ؟ چرا مجبور به خرید واکسن شدید ؟اگر روزی مشخص شود در مقابل سویه جدید کرونا فقط بوسیله واکسن mRNA می شود مقابله کرد شما چکار می کنید ؟ ایا ویروس ضعیف شده فقط از یک ماه تا شش ماه ایمنی ایجاد می کند ؟
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 0
    خدا لعنتتون کنه، که حالا دارید اعتراف میکند مجبور شدید واکسن وارد کنید، یعنی از پارسال تاکنون به امید درآمد میلیاردها تومان از واکسن ایرانی ملت را معطل و باعث مرگ بیش از یکصد هزار نفر شدی/جواب/ من با توهین مخالفم اما با لعن و نفرین موافقم . خدا لعنت کند پدر و مادر هر کس را که دانسته یا ندانسته به مردم ایران ظلم می کند . خدا یا از سر تقصیرات انها نگذر و انتقام ما را بگیر .امین یا ارحم الراحمین.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 0
    تولید داخلی برای یک دوره صرفه داره؟ /جواب / بحث ایرانی و خارجی نیست . ایران در تحقیقات واکسن با روش ام ار ان ای در ابتدای راه است و اقای دکتر روح الامینی در تلویزیون گفت با روش ویروض ضعیف شده اگر ویروس تغییر کند خیلی طول می کشد تا ما بتوانیم برای ان واکسن بسازیم .
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 0
    مردم ایران کسانی را که عمدا باعث شیوع کروا شدند و کسانی که در مبارزه با این بیماری جدی نبودند لعنت کنید .وانها را نفرین کنید. خدا خود وپدر و مادرشان را لعنت کند و خیر از زندگیشان نبینند .
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 0
    موندم چجوري پزشك شدي معلمها با زدن واكسن وبچه ها با نزدن واكسن همه چيز اوكيه ديگه كسي كرونا نميگيره هههههههه
  • سید فروزان CH ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    دولت فریدون آنقدر غصه خوردند که فقط پوست و استخوان مانده از آنها بخصوص شخص فریدون ،جهانگیری ، زنگنه و ظریف بمیریم به حالشان ، باید با ذره بین پیدایشان کنیم
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    غصه نخور عزیزم .باز میشه.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    ادم های بی مصرف به جای کار پاچه خواری میکنن بالادستی ها بیشترین ضربه رو از این ها میخورن وقتی این نمکی شعر گفت من داشتم فاتحه میخوندم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس