افغانستان

وزارت خارجه افغانستان در واکنش به سفر هیئتی از طالبان به پکن اعلام کرد که دولت چین نقش خود را برای فشار بر طالبان جهت قطع خشونت‌ها و تامین صلح ایفا کند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیش از سفر هیئت طالبان به چین از طرف مقامات این کشور نسبت به انجام این سفر مطلع شده بود.

بر اساس این بیانیه، هدف از این دعوت ابراز نگرانی چین از وضعیت امنیتی افغانستان، حضور تروریست‌های خارجی در کنار طالبان و حمایت دولت چین از گفت‌وگوهای صلح و توافق سیاسی گفته شده بود.

وزارت خارجه افغانستان افزود که دولت چین در این دیدار نگرانی خود از حملات اخیر طالبان بیان کرده است و از طالبان نیز خواسته تا به انتخاب راه حل سیاسی، روابط خود را با تروریست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قطع کند.

در ادامه بیانیه تاکید آمده است: «با توجه به تهدیدات مشترک امنیتی و منافع مشترک سیاسی و اقتصادی، و در روشنی صحبت‌های اخیر میان رؤسای جمهوری و وزرای خارجه دو کشور، انتظار داریم تا دولت چین در راستای تقویت اجماع منطقه‌ای و اعمال فشارهای بین‌المللی بر طالبان در جهت قطع خشونت‌ها، برقراری آتش‌بس، تأمین صلح و پایان حضور تروریست‌ها خارجی در افغانستان، نقش ارزنده خود را ایفا نماید».

این بیانیه در حالی منتشر شده است که استفاده همزمان طالبان از دیپلماسی و نیروی نظامی، مقامات دولت افغانستان را در تنگنا قرار داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس