رئیس سازمان بسیج: یک برنامه قوی برای ‌‌رفع مشکلات آب ‌‌خوزستان آغاز کردیم /آغاز تکمیل خطوط انتقال آب برای ۷۰۲ روستا

رئیس سازمان بسیج ‌از اقدامات انجام‌شده در راستای حل مشکل آب خوزستان خبر داد و گفت: تکمیل خطوط انتقال آب برای ۷۰۲ روستای خوزستان، اعزام تانکرهای سیار از جمله این اقدامات است.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز در مراسم  ارسال تانکرهای آب به خوزستان‌ اظهار داشت: متأسفانه در سال آبی گذشته ۵۳ درصد کاهش نزولات جوی در سطح کشور به وجود آمد و بسیاری از مناطق دچار کم‌آبی شدند.

بیشتر بخوانید:

حضور مؤثر سپاه در خوزستان ادامه دارد+فیلم‌

وی افزود: این وضعیت در خوزستان به‌ویژه با توجه به شرایط آب‌وهوا بیشتر بروز پیدا کرد و مشکلاتی را برای مردم رقم زد و از همان ابتدا با فعال شدن سپاه و بسیج در سراسر کشور یک برنامه قوی و منسجمی را برای کمک به حل مشکلات آب آشامیدنی در خوزستان آغاز کردند.

رئیس سازمان بسیج ‌با بیان اینکه اقداماتی در راستای مشکل آب خوزستان در حال انجام است، گفت: تکمیل خطوط انتقال آب برای ۷۰۲ روستای خوزستان، اعزام تانکرهای سیار برای بارگیری از مخازن و توزیع آب در روستاها و جمع‌آوری کمک‌های مردم برای تدارک تانکرهای کوچک برای خانواده‌ها از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: امروز ۳۰۰ تانکر توسط سپاه در استان اصفهان جمع‌آوری شد و به استان خوزستان و بخش‌هایی از استان اصفهان ارسال شد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: این تانکرها برای استفاده خانواده‌هاست که به‌وسیله تانکرهای سیار آب‌گیری می‌شوند و مورد استفاده شرب و بهداشتی مردم قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان بسیج ‌با اشاره به زمان‌بندی تکمیل خطوط انتقال آب ۷۰۲ روستای خوزستان، اظهار داشت: تا پایان سال این پروژه تکمیل خواهد شد ولی برخی از آنها طی روزهای آتی به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: پروژه غدیر توسط سپاه در خوزستان در حال انجام است و بخش‌هایی از پروژه غدیر به روستاها به‌ویژه مناطق جنوبی و غربی استان خوزستان که مشکلات بیشتری دارند، منشعب خواهند شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Ismail IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    2 0
    ایران باید نصفی از نیاز های آبی اش را با آب دریا از طریق خط لوله کشی آب دریایی عمان استفاده بکنیم هم برای مصارف آشامیدنی هم برای مصارف کشاورزی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس