کد خبر 1251489
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
دلار نمایه سکه نمایه

مرز ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان یک مرز حساس برای دلار محسوب می‌شد. تحلیل‌گران معتقد بودند عبور دلار از این مرز می‌تواند انتظارات افزایشی در بازار را تقویت کند.

به گزارش مشرق، قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۵ هزار و ۲۴۰ تومان بود. دلار بالای مرز حساس ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفته بود. تحلیل‌گرن معتقد بودند با قرار گرفتن دلار در این سطوح قیمتی احتمالا بانک مرکزی عرضه دلار در بازار متشکل را در سطوح بالا نگه خواهد داشت تا مانع رشد بیشتر قیمت دلار شود.

بیشتر بخوانید:

قیمت دلار و طلا در بازار آزاد در ۶ مرداد

قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان بود. در ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت ایران قیمت طلای جهانی ۱۸۰۵ دلار بود، اما با فرکانس بالایی نوسان می‌کرد، نرخ دلار نیز در این مقطع ۲۵ هزار و ۲۶۰ تومان بود. با این حساب اندازه حباب سکه نزدیک به ۳.۶ درصد به دست می‌آمد که نسبتا بزرگ بود. به نظر می‌رسد وضعیت تقاضا سکه در این روزها قدری تغییر کرده است و از حالت پایدار خارج شده است، زیرا انتظارات افزایشی در بازار سکه رشد کرده و اندازه حباب سکه قدری بزرگ شده است. 

نوسان قیمت دلار تحت تاثیر نزاع های سیاسی؟

قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی ۲۵ هزار و ۱۲۰ تومان قرار گرفت. عرضه نسبتا بالای دلار در بازار متشکل نتوانست در روز گذشته دلار را به کانال ۲۴ هزار تومان بازگرداند. به اعتقاد تحلیل‌گران کند شدن روند احیای برجام و به تعویق افتادن مذاکرات یکی از دلایل افزایش نرخ دلار بود.

مرز ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان یک مرز حساس برای دلار محسوب می‌شد. تحلیل‌گران معتقد بودند عبور دلار از این مرز می‌تواند انتظارات افزایشی در بازار را تقویت کند.

قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۵ هزار و ۲۴۰ تومان بود. دلار بالای مرز حساس ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفته بود. تحلیل‌گرن معتقد بودند با قرار گرفتن دلار در این سطوح قیمتی احتمالا بانک مرکزی عرضه دلار در بازار متشکل را در سطوح بالا نگه خواهد داشت تا مانع رشد بیشتر قیمت دلار شود.

قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۵ هزار و ۲۷۰ تومان قرار گرفت و جایگاه خود بالای مرز حساس را از دست نداد. باید دید عرضه دلار متشکل در آخرین روز کاری هفته در چه سطحی قرار خواهد گرفت، آیا بانک مرکزی خلاف انتظارات عمل کرده و عرضه را کاهش می‌دهد یا به تزریق دلار برای تعدیل روند افزایشی قیمت‌ها ادامه می‌دهد.

آیا نوسان قیمت دلار تحت تاثیر نزاع‌های سیاسی است؟

رئیس سابق بانک مرکزی معتقد است که در بخش هزینه‌های بودجه رشد بی‌سابقه‌ای وجود داشته است و در بخش منابع بودجه نمی‌توان بر صادرات نفت خام، میعانات و درآمدهای ارزی ناشی از آن‌ها، حداقل در ۴ ماه ابتدایی، حتی با وجود گشایش در مذاکرات حساب باز کرد. در صورت صحت اظهارات عبدالناصر همتی باید انتظار رشد بیشتر قیمت دلار را داشت.

از طرف دیگر سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید که مذاکرات احیای برجام از اولویت‌های دولت جدید است و دولت رئیسی به اف ای تی اف نیاز دارد. اظهار نظرهایی از این دست این سناریو که نوسان این روزهای قیمت دلار ممکن است به واسطه نزاع‌های سیاسی اتفاق افتاده باشد برجسته می‌کند. طرفداران این تئوری معتقدند دولت کنونی قصد دارد در آخرین روزهای کار خود قیمت دلار را پایین نگاه دارد و این کار را از طریق تزریق دلار انجام خواهد داد، طرف دیگر ترجیح می‌دهد قیمت دلار در این مقطع رشد کند و با شروع به کار دولت جدید سیر نزولی قیمت دلار آغاز شود.

افزایش قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی مرز ۱۱ میلیون تومان متوقف شد. مرزهای حساس سکه در این مقطع ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عنوان می‌شدند.

قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان بود. در ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت ایران قیمت طلای جهانی ۱۸۰۵ دلار بود، اما با فرکانس بالایی نوسان می‌کرد، نرخ دلار نیز در این مقطع ۲۵ هزار و ۲۶۰ تومان بود. با این حساب اندازه حباب سکه نزدیک به ۳.۶ درصد به دست می‌آمد که نسبتا بزرگ بود. به نظر می‌رسد وضعیت تقاضا سکه در این روزها قدری تغییر کرده است و از حالت پایدار خارج شده است، زیرا انتظارات افزایشی در بازار سکه رشد کرده و اندازه حباب سکه قدری بزرگ شده است. (سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار گرفت)

سکه امامی

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا که عصر روز گذشته روی ۲۵ هزار و ۱۲۰ تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز از مرز ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کرد. سکه امامی رشد کرد و بالای ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار گرفت. همراه با رشد قیمت سکه اندازه حباب آن بزرگ شد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ابراهیم IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    1 1
    مرگ بر این دولت دلار پرست شیطان پرست.لعنت خدا برشما
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      0 2
      با رئیسی دلار تا 50 هزار تومن خواهد رفت فقط ببین کی گفتم
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    2 0
    حباب نیست. فنره که رها شده.
  • مصطفی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 0
    در مملکت حباب ها زندگی میکنیم فقط دلالان عزیز از این حباب ها سودهای سرشاری بردند
  • یک ایرانی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    در یک مملکت ایران ، که اگه حباب در هر کلایی نباشد امکان نداره یک سرمایه دار سود کنه، کدام دولت در ایران میتواند با حباب مبارزه کند سود دولت در حباب ست، .....
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 2
    عامل این تورم و افزایش قیمت ها عدم مذاکره هست ... اگه با اف ای تی اف موافقت میشد و مجلس قانون کذایی تصویب نمی کرد و دست دولت در مذاکرات باز بود قطعا دلار زیر ۵ هزار تومن بود ... ولی حیف بیشتر تصمیم گیریهای خارج از دولت انجام میشود ودولت فقط ۲۰% اختیارات دارد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس