ذوالفقارنسب: باید اتفاقات غیرممکن رخ دهد تا پرسپولیس قهرمان نشود/ نگرش مدیران ما به فوتبال برای ۲۰ سال قبل است

کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد دارد قهرمانی تیم پرسپولیس در لیگ برتر تا حد زیادی قطعی است، مگر اینکه اتفاقات غیرممکن رخ دهد.

به گزارش مشرق، بیژن ذوالفقارنسب درباره شانس بالای پرسپولیس برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی لیگ برتر اظهار داشت: به جرأت می‌توانیم بگویم پرسپولیس یکی از تیم‌های مقتدر و توانمند 10 سال اخیر کشور بوده است، هم از لحاظ نتایج و هم نوع بازی. در مجموع عملکرد این تیم را من بسیار مثبت می‌بینم. تنها حریف این تیم سپاهان است و آن هم باید اتفاقات غیرممکن رخ بدهد تا قهرمانی از پرسپولیس دور شود. سپاهان باید با اختلاف چند گل مقابل استقلال پیروز شود و پرسپولیس هم برابر پیکان نتیجه نگیرد.

وی در مورد اینکه به نظرش دلیل تداوم موفقیت‌های پرسپولیس در چند سال چیست، گفت: هر کادر فنی در این تیم کار می‌کند، یک اعتمادبه‌نفس بالا به دست می‌آورد. شخصیت بالای این تیم و امکاناتی از جمله زمین مناسب و ... توانسته است بازیکنان خوبش را قانع کند. هر چند همین امکانات هم نسبت به تیم‌های حرفه‌ای منطقه بسیار کمتر است. پرسپولیس بازیکن شاخص خوبی هم دارد که توانستند انرژی روانی خوبی به این تیم بدهند. به طور مثال حضور سیدجلال حسینی در چند سال گذشته در روند پرسپولیس تأثیرگذار بوده است. نقش کریم باقری بسیار مؤثر است. گل‌محمدی هم آدم ذاتاً خویشتندار است و بدون حاشیه توانسته با کادر مدیریتی متوسط باشگاه مدارا کند. اینها مواردی است که اگر از هر کدام از آنها اشتباهی سر بزند تیم را دچار مشکل می‌کند.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه راجع به کیفیت مسابقات لیگ برتر در فصل گذشته تصریح کرد: صادقانه بگویم من بازی‌های زیادی را از لیگ‌های ژاپن و کره ندیدم، اما در غرب آسیا که ایران هم حضور دارد، کیفیت لیگ‌های حوزه خلیج فارس متوسط است. آنها هزینه بسیار بالایی می‌کنند، ولی جلوی تیم‌های ایرانی ناکام هستند. لیگ دیگر مثل عراق و ازبکستان هم به دلیل مشکلات متعدد لیگ‌های معتبری ندارند.

بیشتر بخوانید:

برنامه سازمان لیگ برای جشن قهرمانی لیگ‌برتر

ذوالفقارنسب ادامه داد: لیگ ایران در هر صورت یک نوع خودکفایی به فوتبال ما می‌دهد. اگر تیم ملی ما نتایج خوبی بگیرد می‌توانستیم مدعی باشیم که لیگ‌مان خوب و روبه جلو عمل می‌کند، آنهم با حداقل استاندارهای بین‌المللی. ما مثل ژاپن، کره و کشورهای حوزه خلیج فارس از مربیان خوب بین‌المللی استفاده نمی‌کنیم که اینهم قانون ماست. امیدوارم کسانی که چنین تصمیماتی می‌گیرند در کنارش امکانات مناسبی را برای بالا بردن دانش مربیان به کار بگیرند. نهادی که این قانون را می‌گذارد باید بودجه اختصاص دهد و مدرسان خوب را به کشور بیاورد. البته نه برای یکی دو روز، برای چند ماه. باید مربیان داخلی را برای ارتقای سطح به اروپا بروند. کاری که در گذشته دور در کشورمان خوب انجام می‌شد، ولی الان به شدت در این زمینه مشکل داریم.

وی گفت:‌ لیگ ما به لحاظ استعداد و قابلیت بازیکنان توانایی بالایی دارد، ولی در رابطه با بالا بردن سطح کیفی مربیان به لحاظ دانش فوتبال، آمادگی جسمانی و مسائل روانشناسی ورزشی خوب عمل نمی‌کنیم. ما اردوهای خیلی خوب برای آمادگی بازیکنان‌مان برگزار نمی‌کنیم. اینها را در مقایسه با تیم‌های متوسط اروپایی می‌گویم. در مورد منچستر و رئال صحبت نمی‌کنم، در مورد تیم‌های رده پایین لیگ‌های معتبر صحبت می‌کنم. باید ببینید آنها چه امکانات و مراکزی برای تربیت مربیان با سطح بالا دارند، اینها مسائلی است که در دل فوتبال باید وجود داشته باشد، ولی متأسفانه تربیت بازیکنان و نگرش مدیران ما بسیار سنتی و متعلق به 20 سال قبل است.

کارشناس فوتبال کشورمان عنوان کرد: در این زمینه‌ها خیلی مشکل داریم. در کنار بازی‌های‌مان اتفاقاتی رخ می‌دهد که در هیچ کجای فوتبال درجه یک و دو فوتبال بین‌المللی نمی‌بینیم. نوع مسابقه‌ها و برخوردها را در فوتبال‌مان ببینید. فوتبال حرفه‌ای دارای یک فرهنگ پیشرفته است که در فوتبال نیمه حرفه‌ای ما هنوز به آن دقت نمی‌شود. وقتی با این کمبودها تیم‌های‌مان چند سال متوالی در بین چهار تیم قاره می‌گیرند، این یعنی کشورمان یک ظرفیت و ثروت پنهان دارد. الان چند سال است پرسپولیس فینالیست لیگ قهرمانان بوده، اما اگر همه داشته‌های پرسپولیس را روی کاغذ بیاوریم و با بقیه تیم‌های خوب آسیایی مقایسه کنیم، شاید تیم ما به لحاظ آماری در بین 10 تیم هم قرار نگیرند، ولی چرا فینالیست می‌شود؟ به این دلیل که بازیکنان ما انرژی روانی بالایی دارند و استعداد خوبی از خود به نمایش می‌گذارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • zohreh IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    باید تاسف خورد استقلال تهران می تواند بازیکنهایش را نگه دارد و بهترین ها را بگیرد. شله زرد اصفهان با پول بیت المال پول پرداخت رضایت نامه مغانلو را دارد اما پرسپولیس بزرگترین تیم مردمی ایران با افنخاراتش پول پرداخت رضایت نامه مغانلو را ندارد. واقعا باید در این ورزش فوتبال را با سیمان بست.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    والا همون بیست سال قبلم هیچ پخی نبودن سال هشتاد مثلا چی بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس