شناور

وزارت دفاع روسیه در اقدامی معنادار، شناور اختصاصی ولادیمیر پوتین را در اختیار امیردریادار خانزادی و هیات همراهش قرار داد.

به گزارش مشرق، شناوری که ولادیمیر پوتین در روز برگزاری رژه دریایی روسیه سوار بر آن، از یگان‌های دریایی سان دید، به فاصله کوتاهی در اختیار امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و هیئت همراهش قرار گرفت، تا برای دیدار با دلاورمردان مستقر در ناوبندر مکران، خود را به خلیج فنلاند و ۳۵ مایلی بندر سن پترزبورگ برسانند.

به دلیل عمق کم کانال آبی محل برگزاری رژه بزرگ دریایی روسیه و بزرگی بدنه ناوبندر مکران، این شناور عظیم با توقف در ۳۵ مایلی بندر سن پترزبورگ، از همانجا به رژه دریایی ملحق شد.

امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش که با همراهی کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه، معاونان راهبردی، آموزش و وابسته نظامی ایران در روسیه، دیداری صمیمی با نیروهای مستقر در ناوبندر مکران داشت، این حضور اقتدار آفرین و تاریخی را افتخاری برای ایران اسلامی برشمرد.

دریادار خانزادی ضمن تشریح دستاوردهای حضور تاریخی نیروی دریایی کشورمان در اقیانوس اطلس و خلیج فنلاند گفت: پیام اصلی این حضور افتخارآمیز، نشان دادن اقتدار، توانمندی و خوداتکایی بود.

فرمانده نیروی دریایی اظهار کرد: این حضور برای ایران مهم و ارزشمند بود، چراکه نخستین بار تجربه دریانوردی اقیانوسی در اطلس، دریای شمال و خلیج فنلاند را بدست آوردیم و این به معنای باز شدن دروازه‌های این مناطق به روی جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: چنین حضور مقتدرانه و طولانی مدتی، به این معناست که نیروی دریایی کشوری همچون ایران، ظرفیت پشتیبانی از نیروهای خود را در مناطق دور دست برای مدت‌های طولانی دارد.

دریادار خانزادی همچنین با تمجید از رشادت و دریانوردان جوان انقلابی گفت: جوانانی که در بستر انقلاب متولد و تربیت شده‌اند، آموزش دریافت کرده و دریانورد شده‌اند، امروز می‌توانند یکی از پیچیده‌ترین آرایه‌های دفاعی و ناوشکنی که بطور کامل ساخت ایران است، با افتخار برای اولین بار در اقیانوس‌ها هدایت می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز که در اطلس حضور پیدا کرده‌ایم در حقیقت مبتنی بر اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب است، که همواره ما را به سوی افق‌های درخشانی رهنمون فرمودند که توسعه تمدنی را بدنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در تاریخ ایران، یک ناو تمام ایرانی در بندر سن پترزبورگ پهلو گرفته است، خاطر نشان کرد: حضور در اینجا به معنی عبور از اقیانوس‌ها و دریاهای متلاطم با شرایط خشن جوی است.

دریادار خانزادی گفت: چنین کار بزرگی به دریانورد ماهر، شناور با قابلیت دریانوردی اقیانوسی، علم و دانش و نیز ویژگی‌های منحصربفردی نیاز دارد که اگر یک مملکت پشتوانه آن نبود، هیچگاه محقق نمی‌شد.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش افزود: اینکه ثابت کنیم ایران می‌تواند ناوشکن بسازد و نیروی انسانی زبده و کارکشته‌ای تربیت کند که یک ناوشکن تمام ایرانی و بومی را از اقیانوس‌های جهان عبور دهد تا به نقطه‌ای برسد که برای تاریخ ایران اولین بار تلفی می‌شود.

دریادار خانزادی با بیان اینکه «از بین حدود ۲۰ کشور شرکت کننده در رژه نیروی دریایی روسیه، تنها سه کشور به این مراسم ناو جنگی اعزام کردند»، اظهار کرد: تنها ناو بومی و ساخت خود همان کشور، ناو ایرانی سهند بود.

وی افزود: آنچه با اقتدار به اینجا آمده، تمامیت ایران اسلامی است که توانایی فرزندان میهن را در توانایی طراحی، ساخت  هدایت ناوشکن در چنین مسیر طولانی و خشنی که بیش از ۱۶ هزار مایل دریایی بود، به نمایش گذاشت.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز که امیردریادار خانزادی و هیات بلندپایه نیروی دریایی کشورمان را در مراسم رژه دریایی و دیدارها و ملاقات‌ها همراهی می‌کرد، گفت: دنیای کنونی نیازمند قدرت‌سازی است، به این معنا که اگر کشوری قدرت نداشته باشد، در جهان امروز آن کشور را به حساب نخواهند آورد.

جلالی گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران به یک رژه مهم و بزرگ در روسیه دعوت می‌شود، به این دلیل است که ارتش کشورمان دارای توان و قدرت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    1 9
    این مراسم رژه بود زیاد مهم نبود چه ناوی فرستادیم من فرمانده نیروی دریایی بودم کلاس موج را تعطیل می کردم می رفتم سراغ کلاس جدید. اصل کاری ساخت ناوشکن 7000 ال 8000 تن نیاز داریم به طول 150 متر به تعداد 12 تا
    • نادر IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      6 0
      شما که این زحمتوقبول میکنی، لطفا منابع مالی این پروژه را هم تامین کن
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    11 0
    خدا قوت
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    11 0
    خیلی جالبه . حدود یکماه دریانوردی ناو گروه ایرانی . منجر شد به شرکت در رزمایش دریائی در سن پترزبورگ روسیه . .این در حالیست . به گفته امیر خانزادی این ناوگروه تمام ایرانی بعنوان تنها کشور شرکت کننده با شناور ساخت وطنی آنهم با عبور از اقیانوس اطلس و خلیج فنلاند که برای اولین بار رخ داده و آزمونی همه جانبه و موثر برای شناور و نیروهای مستقر در شرایط جغرافیائی و تلاطم های مختلف ذریائی بوده . که بسیار ارزنده است . واقعا افتخار آمیز است . چنین حضوری با طی مسافتی بالغ بر 16 هزار کیلومتر .... خاطرمون باشه که آمریکا و اگر درست بگم چند کشور اروپائی با همهمه و پروپاگاندا . چه سناریوهای بیخود و بی معنائی از این حضور بی سابقه ناو گروه ایرانی خاصه در اطلس که اصلا تصورش نمیکردند . تبلیغ میکردند و از وجود قایق های تندرو و سلاح صحبت شد . تا اینکه از کوبا و ونزوئلا درخواست کردند اجازه پهلو گیری به ناو گروه ایرانی را ندهند . که این نشان از عملیات در امنیت بالای اطلاعاتی ایران حکایت میکرد . که از جمله آمریکا قصد حرکت ناو گروه را نتوانسته بود دریابد . ضمن تبریک به نیروی دریائی کشورمان . توفیقات بیشتر نظامیان منجمله دریا دلان سرافراز و افتخار آفرین را از ایزد متعال خواستاریم . نقش مهم سازندگان شناورها از جمله ناو و ناوشکن ها را ارج مینهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس