تونس

«راشد الغنوشی» رئیس پارلمان تونس با انتقاد از تصمیمات رئیس جمهور این کشور، امارات را به تحریک علیه جنبش النهضه متهم کرد.

به گزارش مشرق، «راشد الغنوشی»، رئیس پارلمان تونس رسانه‌های امارات عربی متحده را به دست داشتن در اتفاقات اخیر در این کشور و حمله به مقرهای جنبش النهضه که ریاست آن بر عهده اوست، متهم کرد.

غنوشی امروز دوشنبه در مصاحبه با شبکه ترکیه‌ای «تی‌آرتی» گفت که نهاد نظامی در تونس بین سیاسی و نظامی فرق قائل است و به نفع آن نیست که در مسائل سیاسی دخالت کند.

وی گفت که تصمیمات «قیس سعید»، رئیس جمهور تونس نه به نفع دموکراسی است و نه به نفع پلورالیسم حزبی و عطش او برای سیطره بر مؤسسات دولت را نشان می‌دهد.

رئیس پارلمان تونس که دیشب به دست رئیس جمهور رفع مصونیت شده و پارلمان نیز برای یک ماه به تعلیق درآمده، گفت که دفتر جنبش النهضه نشستی را ترتیب داد و اعلام کرد که کودتا محکوم است. این جنبش همچنین از قیس سعید خواسته از تصمیمات خود صرف نظر کند.

به دنبال تظاهرات علیه دولت و پارلمان تونس در پایتخت این کشور و آتش زدن برخی از مقرهای جنبش النهضه، رئیس جمهور تونس، دولت و نخست وزیر را برکنار کرده و بعد از تعلیق پارلمان، مصونیت همه اعضای آن را لغو کرده است. احزاب مخالف قیس سعید این اقدامات را کودتا خوانده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    تجربه ضد نهضت بیداری اسلامی مصر بار دیگر در تونس که خاستگاه این نهضت ها در مالک عربی بود در حال اجرا است منتهی با رنگ و لعابی کمتر خشونت بار! همین جناب الغنوشی وقتی که حکومت مستبد بن علی را مردم مسلمان تونس ساقط کردند و بن علی را فراری دادند، سخنان اصلاح طلبانه رفقای هم کیشش در ایران را تکرار می کرد و نمی فهمید که اگر با ولنگارگرایان غرب پرست برخورد محکم و آهنین مشت نداشته باشند، سرنوشت مرسی مصری در انتظار او هم خواهد بود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس