کالیفرنیا

بزرگ‌ترین آتش‌سوزی کالیفرنیا به آتش‌سوزی‌های کوچک‌تر دیگر در این منطقه پیوست و خانه‌ها را در مناطق دور افتاده که دسترسی آتش‌نشانان محدود بوده است، سوزاند.

به گزارش مشرق، آتش‌سوزی‌های متعدد همچنان سراسر غرب آمریکا را تهدید می‌کند. آتش‌سوزی بزرگ دیکسی (Dixie) که از ۱۴ ژوئیه آغاز شده بود چندین خانه و سازه را تخریب کرد و پس از غروب شنبه با آتش‌سوزی «فلای» ترکیب شد و منطقه‌ کوچک «ایندین فالز» در شمال کالیفرنیا را فرا گرفت.

اگر چه دیروز یکشنبه برآورد دقیقی از میزان خسارت‌ها بر اثر آتش‌سوزی ارائه نشد، اما مسئولان آتش‌نشانی گفتند که حریق تقریباً ۲۹۸ مایل مربع (۷۷۲ کیلومتر مربع) درختان، الوار، درختچه‌ها و بوته‌ها را در شهرستان‌های پلوماس و بوت تبدیل به ذغال کرده است.

  ریک کارهارت، سخنگوی سازمان جنگلداری و حفاظت از آتش ایالت کالیفرنیا گفت که آتش‌نشانان با حمل ابزار دستی و با پای پیاده مجبور شدند خود را به مناطق ناهمواری‌ که وسایل نقلیه قادر به حرکت در آنجا نیستند، برسانند.

بزرگترین آتش سوزی کالیفرنیا خانه‌ها را سوزاند +عکس و فیلم

او گفت: «آتش‌ در دره‌های بسیار شیب‌دار شعله‌ور است؛ مکان‌هایی که تقریباً غیرممکن است انسان بتواند پا بدان جا بگذارد.» بنابراین به گفته این مقام مسئول، تلاش برای مهار آتش در این مناطق زمان‌بر خواهد بود.

کارهارت گفت که نیروها روز شنبه برای مهار آتش تلاش کردند با آتش‌افروختن عمدی، مواد قابل اشتعال برای آتش اصلی را از بین ببرند.

آتش‌سوزی باعث صدور دستور تخلیه‌ چندین منطقه‌ کوچک مسکونی کوهستانی و همچنین منطقه‌ تفریحی محبوب در امتداد ساحل غربی دریاچه المانور شد. مقام های محلی گفتند که حدود ۱۰ هزار خانه در معرض تهدید قرار دارند.

آتش‌نشانان همچنین از پیشرفت در مهار بزرگ‌ترین آتش‌سوزی کشور در جنوب اورگان خبر دادند که شامل ۴۶ درصد از وسعت آتش‌سوزی‌ها است که تقریبا ۶۴۰ مایل مربع (۱۶۵۷ کیلومتر مربع) در بر گرفته است.

بزرگترین آتش سوزی کالیفرنیا خانه‌ها را سوزاند +عکس و فیلم

بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ آتش‌نشان برای مهار آتش‌ تلاش کردند. آن‌ها روز یکشنبه بر ساخت خطوط مهار با چوب‌های متراکم در لبه‌های شمالی و شرقی تمرکز کردند. مارکوس کافمن، سخنگوی اداره‌ جنگلداری اورگان گفت که نیروها می‌توانند از فرصت بارش‌ و رطوبت بالاتر پیش‌بینی شده در این هفته برای استراحت استفاده کنند.

آتش‌سوزی‌ ناشی از صاعقه باعث سوختن ۶۷ خانه‌ شده و حداقل برای ۲ هزار خانه دستور تخلیه صادر شده است.

احتمالا آتش‌سوزی‌های بیشتری در راه است

کیت براون، فرماندار اورگان به «سی‌ان‌ان» گفت ضروری است که مقامات فدرال و ایالتی برای کاهش تعداد آتش‌سوزی‌های عظیم مشابه در تنک کردن پوشش درختی و برپایی آتش‌سوزی‌های پیشگیرانه سرمایه‌گذاری کنند.

البته او اعتراف کرد: «واقعیت تلخ این است که ما تعداد بیشتری از این آتش‌سوزی‌ها را در پیش داریم.»

براون روز یکشنبه گفت: «آنها (آتش‌ها) داغ‌ترند و از شدت بیشتری برخوردارند و به طور واضح مقابله با آنها چالش برانگیزتر است. آنها نشانه‌ تاثیر تغییرات آب و هوایی هستند.»

فرماندار گاوین نیوسوم برای چهار شهرستان شمالی به دلیل آتش سوزی وضعیت اضطراری اعلام کرد. به گفته او اعلام وضعیت اضطراری امکان بیشتر حمایت دولتی را فراهم کرده است.

چنین شرایطی اغلب از ترکیب الگوی‌های تصادفی و کوتاه مدت و طبیعی آب و هوایی و تغییرات طولانی مدت آب و هوایی ناشی از رفتار انسان ایجاد می‌شود.

گرم شدن کره‌ زمین در ۳۰ سال گذشته غرب را بسیار گرم‌تر و خشک‌تر کرده است.

از همین رو در جنوب غربی مونتانا، مسئولان بر حفاظت از ساختارها در برابر سه آتش‌سوزی در میان پیش‌بینی‌های آب و هوا از افزایش دما، رطوبت کم و بادهای غربی در هفته تمرکز داشتند؛ عواملی که می‌توانند رشد انفجاری در آتش‌سوزی ایجاد کنند.

جیسون ندلو، سخنگوی آتش‌نشانی گفت: «نیروها تلاش کردند تا از حدود ۲۰۰ خانه محافظت و از رسیدن شعله‌های ۴۴ مایل مربعی (۱۴۴ کیلومتر مربعی) به شهرستان بیورهد جلوگیری کنند.

روز یکشنبه وضعیت پنج آتش‌نشان فدرال که پنجشنبه‌ پیش در شرق مونتانا دچار سوختگی شده بودند، «پایدار» گزارش شد. این پنج نفر در حال ساخت یک خط دفاعی در برابر آتش دویلز کریک در شهرستان گارفیلد بودند که هوا ناگهان تغییر کرد.

بزرگترین آتش سوزی کالیفرنیا خانه‌ها را سوزاند +عکس و فیلم

تخلیه خانه‌ها و برخی پارک‌های منطقه به دلیل آتش سوزی در حالی منتشر شده است که پیش‌بینی ها از احتمال وقوع توفان با رعد و برق در برخی ایالت ها از جمله کالیفرنیا، یوتا، نوادا و آریزونا حکایت دارند.

با این حال بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها ممکن است رعد و برق ها با بارش کمتر همراه باشند که می‌تواند آتش‌سوزی‌های جدیدی ایجاد کند.

بیش از ۸۵ آتش‌سوزی بزرگ در سراسر آمریکا در حال وقوع است که بیشتر آنها در ایالات غربی هستند. این آتش سوزی‌ها ۲ هزار و ۱۳۵ مایل مربع را سوزانده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس