کد خبر 1250407
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
المپیک توکیو| حمایت جودوکار سودانی از فلسطین/ عبدالرسول هم کناره‌گیری کرد

جودکار سودانی در حمایت از مردم فلسطین و به دلیل روبرو نشدن با نماینده رژیم صهیونیستی از مسابقات المپیک کناره‌گیری کرد.

به گزارش مشرق، در روز نخست رقابت‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰، مسابقات جودو قرعه کشی شد و فتحی نورین جودوکار الجزایری وزن ۷۳ کیلوگرم با حریفی از رژیم صهیونیستی در یک سید قرار گرفت. او در دیدار نخست باید با حریف سودانی روبرو می‌شد و در صورت پیروزی در این بازی باید با حریفی از رژیم صهیونیستی مصاف می‌داد و همین امر موجب شد تا از حضور در رقابت‌ها کناره‌گیری کند.

نورین در این خصوص بیانیه‌ای در مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل اظهار داشت: امر فلسطین بزرگتر از این مسائل است. حمایت سیاسی از آرمان فلسطین مسابقه با رقیب اسرائیلی را غیرممکن کرده بود.

این تصمیم باعث شد تا نورین و بن‌خلیفه، جودکار الجزایری و مربی‌اش از سوی فدراسیون جهانی جودو از هرگونه فعالیت ورزشی تعلیق شوند، چراکه فدراسیون جودو معتقد است این کار در مغایرت با سیاست عدم تبعیض بود.

روند کناره‌گیری جودوکار برای عدم رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی در این وزن ادامه پیدا کرد و محمد عبدالرسول، جودوکار سودانی هم برای روبرو نشدن با بوتبول، نماینده رژیم‌صهیونیستی در بازی‌های المپیک توکیو از حضور در مسابقات وزن ۷۳- کیلوگرم انصراف داد.

در پایان مسابقات این وزن نماینده رژیم صهیونیستی عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد. به نظر می‌رسد که عبدالرسول هم باید منتظر جریمه و محرومیت فدراسیون جهانی جودو باشد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 6
    آرش میراسماعیلی در سیما گفت برخی مدیران ورزشی در داخل و خارج جلسات نظرات متفاوتی میدهند ! چرا نهادهای نظارتی و یا مجلس ورود نمی کنند ؟ علیرغم محرومیت جودوی ایران ، رییس سابق فدراسیون جودو در توکیو دعوت شده و همچنان علیه جودوی ایران توطئه میکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس