کد خبر 1250360
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
عیدی پلیس راهور به رانندگان شهر تهران

سردار محمد حسین حمیدی در نشست خبری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: پلیس راهور تهران بزرگ امروز تا بعداز ظهر هم خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه نخواهند شد.

به گزارش مشرق، سردار محمد حسین حمیدی ضمن عرض تبریک دهه امامت و ولایت، عید گذشته (عید قربان)، میلاد باسعادت حضرت امام هادی (ع) روز جاری و عید پیش رو (عید غدیر خم) در خصوص اقدامات و عملکرد پلیس راهور تهران بزرگ در سال ۱۴۰۰ توضیح دادند.

بیشتر بخوانید:

طرح ترافیک پایتخت دوباره برمی‌گردد

سردار  حمیدی ادامه داد: با توجه به اتمام تعطیلات ۶ روزه، از روز جاری با عادی شدن ترددها وضعیت ترافیکی نسبت به چند روز قبل افزایش قابل توجهی داشته و طرح‌ها و محدودیت‌های ترافیکی پلیس راهور اعم از طرح ترافیک، طرح ممنوعیت تردد شبانه و کنترل‌های روزمره همانند قبل برابر قوانین، مقررات و مصوبات از امروز مجدد اجرا می‌گردد که رعایت آن‌ها از سوی شهروندان انتظار می‌رود.

سردار حمیدی گفت: اقدامات و طرح‌های پلیس راهور اثر گذار و مستمر است و با جدیت و هدفمند دنبال می‌شود.

وی گفت: آموزش ۹۸۳۱۱ موتورسیکلت سوار در قالب " طرح موتور یار " در سال جاری که علی رغم افزایش استفاده از موتورسیکلت، باعث کاهش ۲ درصدی تصادفات و حوادث موتور در سال جاری گردیده است که نسبت به سال گذشته که افزایشی بود کاهش چشمگیر حوادث این قشر را داشته ایم که با اقدامات صورت گرفته در ۴ ماهه سال جاری اثرات خود را گذاشته است.

وی از صاحبنظران خواست در این حوزه و در طرح موتوریار نظرات خود را به پلیس انعکاس دهند که ما استقبال خواهیم کرد که در این طرح بحث توقیف حذف و مجازات جایگزین به عنوان آموزش در محل و اقدامات ایجابی صورت گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال جاری رفع ۷۶ نقطه حادثه خیز از ۵۳۵ نقطه محل شناسایی و اصلاح گردید و آرام سازی شبکه معابر در دستور کار قرار گرفت و امسال قطعی برق را داشتیم، ولی اثری در حوادث نداشت و همکاران بنده بلافاصله در محل حاضر میشدند.

وی افزود: با نورافشانی مل‌های عابر پیاده بیتوته افراد معلوم الحال از بین رفت و زیبایی خاصی به شبکه معابر و استفاده عابرین از پل‌ها را داشتیم.

سردار حمیدی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری و اجرای طرح " برخورد با تخلفات پوشش پلاک " (اعمال قانون بیش از ۴۴۴۹۷ خودرو و توقیف ۷۶۰ دستگاه وسیله نقلیه) که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ رشد داشته است از دیگر اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ بوده است.

وی گفت: تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز معابر بزرگراهی با استفاده از تیم‌های نامحسوس جهت کاهش تصادفات و احضار ۲۸۱۸ نفر از رانندگان پرخطر و اخذ تعهد از آنان در قالب " قرارگاه کنترل سرعت " در سال جاری از دیگر کارهای پلیس راهور فاتب بوده است.

سردار حمیدی گفت: با تسهیلات داده شده و امکانی که ملیس راهور در اختیار مالکان قرار داد ترخیص موتورسیکلت و خودروهای رسوبی با تسهیلات ویژه در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۵۸۹۳ دستگاه موتورسیکلت و ۷۲۰ خودرو صورت گرفت را شاخد بودیم و این مجموع از پارکینگ‌ها خارج شدند و این طرح ادامه دارد و مالکانده هزار خودروی دیگر که هم اکنون در پارکینگ‌ها هستند از این فرصت خوب تستفاده کنند و نسبت به ترخیص اموال خود از پارکینگ‌ها استفاده نمایند.

وی گفت در حوزه برخورد با تخلفات حادثه ساز برخورد با تخلفات حادثه ساز ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: با اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی همه بخش‌ها برای سومین سال متوالی کاهش تصادفات منجر به فوت در ۳ ماهه نخست سال جاری برای سومین سال متوالی (علی رغم افزایش استفاده از وسایل نقلیه شخصی) را در شهر تهران داشته ایم.

سردار حمیدی بیان داشت: کاهش میانگین زمان رسیدگی به تصادفات از ۱۲ دقیقه به ۱۰:۳۰ دقیقه جز اقدامات ما بوده است و باز هم در تلاش هستیم حداقل ماندگاری را برای شهروندان در خیابان رقم بزنیم.

سردار حمیدی گفت: در شهر تهران در زمان اوج حدود۲۵۰۰ تصادف را شاهد هستیم که در روزهای عادی به هزار تصادف می‌رسد که در شهری که ۸ میلیون خودرو دارد و روزانه بیست میلیون سفر را در آن شاهد هستیم و هر دو یا سه روز شاهد یک تصادف فوتی هستیم.

سردار حمیدی در خصوص صحت عمل عوامل پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رد رشوه و امتناء به دریافت گردن بند طلا به میزان ۹ گرم به عنوان رشوه از راننده در قبال چشم پوشی از تخلفات (تشکیل پرونده از طریق مراکز قضایی و رسیدگی به جرم مربوطه) و افسر پلیس راهور تهران بزرگ مورد تشویق قرار گرفت و رد رشوه به میزان ۲ میلیون تومان در قبال چشم پوشی از تخلف سرعت و سبقت راننده که این مورد هم به مرکز قضایی معرفی و افسر پاکدست پلیس راهور تهران بزرگ مورد تشویق قرار گرفت و پلیس برای کسی که پیشنهاد رشوه می‌کند و کسی که درخواست رشوه می‌کند تشکیل پرونده داده و به مراجع قضایی ارسال می‌کنیم و مامورانی که رد رشوه دارند مورد تشویق قرار داده و پاداش خواهیم داد.

وی گفت: برنامه‌های آتی " کوتاه مدت" پلیس راهور تهران بزرگ از جمله ساماندهی ناوگان حمل بار وانت‌ها و کامیون‌ها و جرثقیل‌های شهر تهران، ایمن سازی و آرام سازی معابر حادثه خیز شهر تهران، آموزش رانندگان سرویس مدارس با توجه به احتمال بازگشایی مدارس در دستور کار قرار دارد که دیگر به صورت سنتی و قدیمی نیست و جلسات کارشناسی بسیار خوبی در این خصوص برگزار شده است که مسئولیت اجرا با شهرداری هاست و پلیس تنها ناظر بر اجرای صحیح این موارد می‌باشد.

وی گفت: با آنچه مشاهده میشود بازگشایی مدارس قطعی است وساماندهی و میزان آمادگی سرویس مدارس را در در دستور کار داریم و سازمان‌های مربوطه را پای کار اورده تا به تکالیف قانونی خود عمل نمایند.

سردار حمیدی گفت: بحث تنفیذ مراسم ریاست جمهوری را پیش روی داریم که مراسمی خاص است و ازکسبه و شهروندان محدوده می‌خواهیم بیشترین همکاری را با پلیس داشته باشند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: برنامه‌های آتی " بلند مدت" تغییر نگرش حاکم بر مدیریت شهری شهروندان از " خودرو محور به انسان محور"، هدف گزاری کاهش ۱۰ درصدی تصادفات و سوانح ترافیکی، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل پاک، ایمن سازی، آرام سازی و حذف نقاط حادثه خیز (اصلاح هندسی و رفع کامل نقاط حادثه ساز)، برنامه ریزی در خصوص تهیه سند جامع " مدیریت بحران‌های ترافیکی " از دیگر برنامه‌های پلیس راهور تهران بزرگ در آتی می‌باشد.

سردار حمیدی گفت: یکی از پیشنهادهای پلیس راهور در بحث خاموشی‌ها، جدا کردن سیستم برق چراغ‌های راهور از برق شهری می‌باشد که در دستور کار است و پیشنهاد آن شده است و سازمان‌های متولی را پای کار آورده ایم و تعاملات خوبی با مراکز و سازمان‌ها داشته ایم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم شهری منضبط داشته باشیم باید شهر را به سمت انسان محوری ببریم که در این مورد بیشترین آسیب را پلیس راهور در کف خیابان می‌بینند و یکی از مطالبات پلیس راهور حمل و نقل پاک و سالم و انسان محور می‌باشد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در بخش معاینه فنی شهروندان حتما به مراکز مراجعه و نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام نمایند و تا امروز بعداز ظهر هم پلیس این خودروها را جریمه نخواهد کرد و پلیس این امکان را به این رانندگان بعد از طعطیلات شش روزه می‌دهد که برای گرفتن معاینه فنی اقدام نمایند.

وی گفت: در بحث رانندگی با موتورسیکلت برای بانوان ملاک کار ما قانون است و هر کجا که قانون به شخصی اجازه رانندگی می‌دهد پلیس هم گواهینامه وی را معتبر می‌داند و ملاک عدم رانندگی اجازه قانونی قانون گذار است.

وی گفت: یکی از موارد حواس پرتی وجود حیوانات و سگ در خودرو است که باعث حواس پرتی راننده می‌گردد که پلیس با این مورد برخورد قانونی می‌کند.

سردار حمیدی گفت: تردد خودروها در شب بخاطر فعالیت خودروهای سازمان‌های خدماتی است و این ارگان‌ها باید فعالیت داشته باشند که نمی‌توان گفت ترددها صفر است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 1
    سردار عبور از چراغ قرمز موتورسیکلت ها چرا جلوگیری نمیکنید
    • سرباز IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      2 6
      خودت به جای سربازها روزی 12 ساعت وایستا سر چهار راه
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    8 2
    99 درصد موتورسیکیلتها پلاکشان مخدوش است یا با طلق مشکی یا کثیفی یا زنجیر و ...... اینها پلیس را فریب می دهند. قائل به هیچ قانونی هم نیستند. راهور عاجز است از برخورد با این متخلفین.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    5 4
    کلا مملکت ما شده مهد بی قانون ها! عید چه ربطی به جریمه داره اخه؟؟؟؟ اخرشم همه جریمه های کرونا را به یه مناسبتی می بخشند و ماییم و دو سال حبس در خانه!!
  • مهدی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    2 3
    هر موقع در کل کشور قانون برا همه یکی شد موتور سوارها هم رعایت میکنند مگ اینا بلدند به مردم عیدی بدند فقط خوب بلدند جریمه کنند وظیفه اصلی خودشونو فراموش کردن تکون میخوری جریمه در حالیکه میگند راهنمایی و رانندگی
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    همه چیز برای تهرانیها،!! یا تشویق برای مهاجرت به تهران؟؟
  • فریبرز IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    2 0
    مراکز معاینه فنی تعطیل بوده عیدی به عمشون بدهند، وظیفشون بود
  • US ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    1 0
    دوساله تو دادگاه دارم رفت و امد می کنم ننی تونم پلاک ماشینم را از خریدار پس بگیرم چند بار هم شکایت کردم ولی نتونستم پلاک را بر گردانم هر روز هم پیامک جریمه برام ارسال میشود پس پلیس راهور چکار می کنه دادگاه هنوز بعد از دو سال حکم توقیف پلاک را صادر نکرده خدا به فریادمون برس از بنده خدا که ابی گرم نشد
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    1 0
    عیدی به رانندگان متخلف! خدایا شکرت! به جای اینکه شدیدترین برخوردها رو با تخلف انجام بدن عیدی میدن به متخلفین!!! اوضاع فاجعه بار رانندگی رو نمی بینید؟!؟
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    میکم من جریمه شودم تو جریمه نوشته شوده ناخوانا بودن پلاک بعد چطوری افسر تونسته پلاک بخونه جریمه کنه اخه یک چیزهای مینویسن که با عقل جور در نمیاد یا جریمه دیکه زده نداشتن چراغ عقب یا خطر یا راهنما اخه کدومشه خدا شاهد تمام چراغهای ماشین سالم درست بوده هست نمیدونم اون دنیا چطور میخوان جواب بدن با این جریمه های بی دلیل شون این حق ناص نیست پس چیه دوزدی حق ناسه مال مردم خوردن حق ناسه اخه بی موروت یکم چشماتو باز کن درست ببین الکی جریمه نکن باید یک روزی جواب این همه جریمه الکی بدین این دنیا فانی هست یا علی جناب رییس راهنمای رانندگی خسته نباشی با این افسرهات یک قبض بهش دادین تا تمام نکنن حق برکشت ندارن به قرارکاه این بنده خداها هم مجبورن همیجور الکی جریمه کنن خدا هست اون دنیا هم هست
  • رضا علی IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    میگم اگه سگ باعث حواس پرتی میشه پس کلیه بیل بردهای داخل اتوبان و خیابان باید برداشته بشه...میگم چرا به اونها گیر نمیدید چون پولش و میدن؟ یعنی هر کی پول بده قانون راه و براش باز میکنه؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس