در تونس چه می‌گذرد؟ / ریشه اصلی بحران سیاسی چیست؟

رئیس‌جمهور سابق تونس اقدامات رئیس‌جمهور فعلی این کشور را کودتایی تمام‌عیار خواند و ضمن محکوم کردن آن گفت، وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تونس بدتر خواهد شد.

به گزارش مشرق، «منصف المرزوقی» رئیس‌جمهور پیشین تونس در واکنش به اتفاقات این کشور گفت، «قیس سعید» رئیس‌جمهور کنونی تونس قانون اساسی را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید:

بازداشت شخصیت‌های مهم تونس و استقرار ارتش در شهر

المرزوقی در ویدئویی که در صفحع فیسبوک خود منتشر کرده، گفت: تصمیم‌های قیس سعید یک عقبگرد بزرگ است به نحوی که ما از دایره ملت‌های متمدن خارج کرد. این تصمیم‌ها، نقض قانون اساسی است.

وی تأکید کرد، سعید قانون اساسی را نقض کرده که قسم وفاداری به آن خورده بود و تمامی قدرت را دست گرفته است. آنچه رخ داده یک کودتای تمام عیار است.

المرزوقی ضمن اعلام اینکه وضعیت تونس بدتر خواهد شد، در ادامه گفت، به عنوان یک شهروند، حقوقدان و رئیس‌جمهور سابق آنچه رخ داده را محکوم و تصمیمات قیس سعید را مردود می‌داند.

وی از ملت تونس خواست که بیدار باشند و سپس گفت، هر کسی گمان می‌کند این آغاز راه‌حل است اشتباه می‌کند. این ابتدای حرکت به سمت وضعیت بدتر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

رئیس جمهور تونس در اقدامی غیرمنتظره و به پشتیبانی ارتش، نخست وزیر و رئیس پارلمان این کشور را برکنار کرد و فعالیت پارلمان را نیز به حالت تعلیق درآورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس