پرده آخر جنگ ۲۰ ساله آمریکا علیه افغانستان

جامعه مدرسین نسبت به ایجاد جنگ مذهبی در افغانستان هشدار داد.

به گزارش مشرق، جامعه مدرسین نسبت به ایجاد جنگ مذهبی در افغانستان هشدار داد. درمتن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است:جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از منظر اهتمام به امور مسلمین و انجام وظیفه شرعی با حساسیت ویژه تحولات جاری در افغانستان را پیگیری می کند، نگرانی‌های مشفقانه دلسوزان و بزرگان به ویژه مراجع عظام تقلید را ارج می‌نهد و بر نکاتی که در ذیل می آیدتاکید دارد.

این نهاد حوزوی آورده است:  مکر، فریب، شیطنت، تجاوز و اشغالگری آمریکای جنایتکار و همراهی ایادی و گروه های وابسته و نوکران خودفروخته آن، ریشه همه جنایت ها، شرارت ها، ناامنی‌ها، عقب ماندگی ها، مشکلات و بحران های افغانستان مظلوم است.

این بیانیه حاکی است: مقاومت ملت دلاور افغانستان پس از بیست سال اشغالگری، آمریکا را وادار به عقب نشینی، پایان اشغال و خروج مفتضحانه و ذلیلانه و تحقیرآمیز از افغانستان نمود. این شکست تاریخی، فتح و ظفری شکوهمند برای همه ملت های مقاوم منطقه و ملت عزیز افغانستان است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرده است: آمریکا که در حال خروج نظامی از افغانستان است، در پس پرده به دنبال گسترش افراط‌گرایی و ایجاد جنگ فرقه ای و مذهبی و بروز ناامنی و بی ثباتی داخلی در افغانستان است. اکنون آمریکا سعی دارد با کارشکنی در روندهای مختلف مذاکرات و گفت‌وگوهای بین الافغانی از جمله روند مذاکرات افغانی– افغانی تهران، تلاش ها برای برقراری صلح پایدار در افغانستان را به سمت ناکامی ببرد و فضا را برای ادامه حضور خود از طرق دیگر در افغانستان مهیا و نقشه های شوم خود علیه ملت های مظلوم مسلمان به ویژه ملت مظلوم افغانستان را اجرایی کند.

در ادامه این بیانه آمده است: همان‌طور که مقام معظم رهبری در پیام مهم چند روز گذشته خود به مناسبت مراسم حج اشاره فرمودند، مردم افغانستان باید مراقب شیطنت و جنگ نرم آمریکا بوده و برای مقابله با این شیطان بزرگ آماده باشند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه این بیانیه افزوده است: لازم است تمام طرف های افغانستانی در تصمیمات خود بر پایه عدالت و انصاف در حق همه افغانستانی ها و با عنایت به تنوع قومی و مذهبی این کشور برخورد نموده و حق عموم مردم اعم از زن، مرد و کودک و جوان در این تصمیمات لحاظ گردد. همچنین به این موضوع توجه داشته باشند که سعادت آن‌ها در عدم دخالت خارجی ها از جمله آمریکایی ها در روند مذاکرات داخلی آن‌هاست و هرگونه دخالت آمریکایی ها سرنوشتی شوم و تاریک برای مردم مظلوم افغانستان رقم خواهد زد.

بیانیه در ادامه آورده است: بهترین مسیر برای مذاکرات بین الافغانی، قرار دادن قطار این مذاکرات بر ریل اصول و ارزش های اسلامی و بر پایه عقلانیت، حکمت، اخلاق، عدالت، مدنیت؛ مصلحت، عزت و وفای به عهد است و ضمانت اجرایی آن می‌تواند قانون اساسی همه پذیر آینده این کشور باشد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرده است: همه مردم افغانستان، رهبران سیاسی این کشور و گروه طالبان باید به این نکته توجه داشته باشند که رفتن به سوی جنگ مذهبی، فتنه جدید جبهه استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌المللی و ایادی دست‌نشانده آن‌ها است و همه‌ اطراف باید با نگاه راهبردی به مساله تقریب بین مذاهب اسلامی و احساس مسئولیت برای پیوند میان مسلمانان افغانستان، مبارزه مشترک و متحد با جریان های تکفیری، افراطی و تفرقه انگیز با حفظ روابط مسالمت آمیز با کشورهای همسایه را در دستور کار خود قرار دهند.

در پایان بیانیه آمده است: از خداوند متعال امنیت، آسایش، استقلال، آزادی، صلح پایدار، پیشرفت، عدالت، عزت و پیروزی همراه با اتحاد را برای امت اسلامی و ملت مسلمان افغانستان مسألت می نماییم.

گفتنی است: پس از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان (بهمن / اسفندماه ۹۹) و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.  

همزمان با خروج نیروهای آمریکایی، شبه‌نظامیان گروه طالبان نیز به حملات خود افزوده و در هفته‌های گذشته مناطق وسیعی از افغانستان را به کنترل خود در آورده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    مراجع محترم تقليد وعلماى اهل سنت بيانه حقيقى دين مبين اسلام رابايد صادركنند هركس درهرمذهبى كه است مذهب راستين شيعه وسنى بخواهد بين مذهب تفرقه بياندازد ازهذهبى دارد خارج وبه غيرمسلمانى آن شك نكنيد
  • ناشناس IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 1
    این طالبان اون طالبان نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس