مشخص شدن لیست مجیدی و جدایی دو بازیکن/ شرط تمدید قرارداد بازیکنان

مدیرعامل باشگاه استقلال به مواردی چون اختلاف نظرش با سرمربی تیم، دریافت لیست فصل آینده از سوی مجیدی، میزان درآمدزایی باشگاه، شیطنت های اطراف استقلال و برخی موارد دیگر پاسخ داد.

به گزارش مشرق، احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: به بازی‌های آخر لیگ به چشم بازی‌های تدارکاتی نگاه می‌کنیم تا برای قهرمانی در جام حذفی آماده شویم. برای ما فرقی ندارد در قرعه کشی جام حذفی به کدام تیم برخورد کنیم چون همه تلاشمان را برای قهرمانی انجام می‌دهیم.

مددی که یکشنبه شب در برنامه شب‌های فوتبالی شبکه ورزش حضور پیدا کرده بود به تشریح اتفاقات پیرامون این باشگاه در هفته‌ها و ماه‌های اخیر پرداخت و در مورد آنها توضیح داد.

دغدغه بازیکنان را برطرف می‌کنیم

قبل از سفر تیم به قائم شهر به محل تمرین رفتم و با کادر فنی و بازیکنان صحبت کردم. انصافاً کادر فنی هم از سوی بازیکنان تحت فشار هستند. با بازیکنان قرار گذاشتیم که از دوشنبه به باشگاه بیایند و درباره دغدغه‌های خود صحبت کنند و ما هم در حد توان این دغدغه‌ها را به طرف کنیم.

ما در باشگاه تنش و چالش‌هایی داریم، اما ریشه این تنش‌ها در موضوعات و مشکلات مالی است. روزی که به عنوان مدیرعامل منصوب شدم برنامه ۵۰ میلیاردی روی میز هیأت مدیره گذاشتم و گفتم باید برای اجرای این برنامه ۵۰ میلیارد بودجه تأمین شود.

در اولین روزهایی که مدیرعامل شدم مجوز حرفه‌ای سازی باشگاه در حال ابطال بود و بدهی‌های زیادی به بازیکنان و مربیان داخلی و خارجی داشتیم که تعداد آنها با ۶۰ نفر می‌رسید. این بدهی‌ها را اولویت بندی و پرداخت کردیم و با کمک آقای نامداری اجازه باطل شدن مجوز حرفه‌ای را ندادیم.

کارگزار فعلی جور کارگزاران قبلی را هم کشید

اولین بار برای انتخاب کارگزار مزایده برگزار کردیم و کارگزار فعلی بعد از طی کردن فرایند مزایده این مسئولیت را پذیرفت و از روز اول کارش پرداخت به باشگاه را شروع کرد. کارگزاران قبلی درآمدزایی نکردند و هر پولی هم که تزریق کرده بودند در قالب قرض بوده و باشگاه باید آن را پس می‌داد و هیچ درآمدزایی برای باشگاه انجام نشد. کارگزار فعلی حتی قرض‌های کارگزاران قبلی را هم پرداخت کرد.

به جز آن به شفر، جباروف، باشگاه ازبکستانی و دیگرانی هم که شکایت شأن در AFC ثبت شده بود پرداخت کردیم و بعد از پرداخت این بدهی‌های کلان، تازه رسیدیم به نقطه سر خط.

قراردادهای نجومی

به بدهی‌های گذشته اضافه کنید یکسری قراردادهای نجومی این فصل. یکسری قرارداد بازیکنان فعلی هم به شکل غیر متعارف اضافه شد و حالت نجومی به خود گرفت. در اینجا بازیکن مقصر نیست، بلکه آنهایی که این قرارداد را امضا می‌کنند و به آن تن می‌دهند مقصر هستند. ما امروز نمی‌توانیم از زیر پرداخت این مبلغ شانه خالی کنیم و ملزم به پرداخت آن هستیم. سوال من از مدیران وقت این است با چه معیاری رقم قراردادها را تا این میزان افزایش دادند؟ چه چشم اندازی از منابع مالی در آینده داشتند که زیر بار این ارقام رفتند؟

کل ارقام قراردادهای فصل ۹۹-۹۸، ۲۸ میلیارد بود در حالی که من تا امروز بابت قراردادهای فصل ۰۰-۹۹ بالغ بر ۴۲ میلیارد پرداخت کرده‌ام و هنوز وسط راه هستیم. بعضی از نفرات ما تا ۷۰ درصد هم گرفته‌اند. با اینکه ابتدای فصل حدود یک و نیم برابر افزایش رقم قرارداد داشتیم اما حدوداً تا ۷۰ درصد پرداخت کرده‌ایم و در روزهای آینده هم به بازیکنان و اعضای کادر فنی باز هم پرداختی خواهیم داشت.

پیش بینی از چنین شرایط سختی نداشتم

ساختار باشگاه استقلال دولتی است و ما نمی‌توانیم بر اساس مصوبه مجلس کمک‌های دولتی دریافت کنیم. با اینکه قبل از مدیرعامل شدن مدتی معاون باشگاه بودم و شناخت نسبی از شرایط داشتم، اما واقعاً پیش بینی چنین شرایطی را نمی‌کردم. باشگاه استقلال مثل چاه ویل بود که عمق نداشت. هر روز یک تنش، هر روز یک چالش و هر روز یک اتفاق جدید.

متأسفانه مصوبه مجلس که من آن را مصوبه‌ای ظالمانه در حق دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌دانم مانع از دریافت کمک‌های دولتی برای استقلال و پرسپولیس می‌شود و تنها منابع درآمدی ما کارگزار و کمک‌های مردمی است که این دومی واقعاً رقمی نیست. ما آخرین باری که فراخوان دادیم رقم کمک‌های مالی هواداران به هفتصد میلیون هم نرسید.

کارگزار را دلسرد کردند

وظیفه کارگزار کاملاً مشخص است و کارگزار ما در همین چارچوب به وظایفش عمل می‌کند و هیچ دخالتی در امور فنی باشگاه ندارد. متأسفانه یکسری رفتارهای غیر منصفانه در حق کارگزار باعث شد آنها دلسرد شوند. من به عنوان مدیرعامل هیچ دخالتی از کارگزار در باشگاه ندیدم. تاکنون چند بار پنجره باشگاه بسته شد که به کمک همین کارگزار باز شد و البته الان هم پنجره بسته است که به زودی آن را باز خواهیم کرد. هواداران ما هم حق دارند حرص بخورند. یکسری دخالت‌های نابجا از خارج و از سوی افراد نزدیک به باشگاه صورت می‌گیرد و مدیر قبلی هم با این همه چاله‌ای که برای باشگاه به جا گذاشته هنوز اظهار نظر می‌کند.

دخالتی در نقل و انتقالات نداشتم

با اینکه قبل از مدیرعاملی معاون ورزشی باشگاه بودم و عضو کمیته نقل و انتقالات، اما هیچ نقشی در فرایند نقل و انتقالات نداشتم. من در باشگاه بودم و نقل و انتقالات در یک هتل انجام می‌شد. من فقط دو بار به آن هتل رفتم ولی هیچ نقشی در نقل و انتقالات نداشتم.

یک بار با یک بازیکن در باشگاه مذاکره کردم و با او قرارداد سفید بستم و بعد از آن این بازیکن را به مدیرعامل وقت معرفی کردم و فردای آن روز در رسانه‌ها خواندم این بازیکن قرارداد بسته است و همانجا فهمیدم نقشی در نقل و انتقالات ندارم و عضویت در کمیته نقل و انتقالات سرابی بیش نبوده و لذا از این کمیته استعفا دادم.

با کادر فنی چالش دارم

کتمان نمی‌کنم که با کادر فنی چالش‌ها و تنش‌هایی داریم، اما این چالش‌ها ریشه در مسائل مالی دارد. کادر فنی ما هم از سوی بازیکنان تحت فشار است و این فشار به ما منتقل می‌شود. وقتی در تمرینات حضور پیدا کردم این موضوع را حس کردم و لذا کادر فنی را درک می‌کنم. عمده دلایل این چالش‌های مالی به خاطر افزایش بی رویه قیمت قراردادهاست. البته من از پرداخت آن شانه خالی نمی‌کنم و در پرداخت مطالبات بازیکنان گردن ما از مو هم باریک‌تر است.

یکسری از این چالش‌ها هم بر می‌گردد به شیطنت‌هایی که در اطراف باشگاه صورت می‌گیرد. افراد خاصی که نزدیک به باشگاه هستند و من تأیید یا تکذیب نمی‌کنم که این افراد از اعضای سابق هیأت مدیره هستند یا خیر. اما این افراد پول‌های خود را جای دیگری خرج می‌کنند تا فضا را آلوده کنند. آقایان اگر استقلالی هستند بیایند روی صحنه و به انسجام بیشتر کمک کنند تا ین صحنه را به کمک هم اداره کنیم. اینکه پشت صحنه سناریو می‌نویسند درست نیست.

بیشتر بخوانید:

پایان کار دیاباته و میلیچ در استقلال با تائید مجیدی

بعد از دربی تبریک گفتم

خدا وکیلی بعد از دربی از طریق واتساپ به سرمربی و سرپرست تیم تبریک گفتم و همین جوی هم که برای من درست شد، شیطنتی بود که همین افراد نزدیک به تیم انجام دادند.

اگر در این مدت هم در تمرین حضور نداشتم، به این دلیل بود که دنبال تأمین منابع مالی بودم و دوست داشتم با دست پر به تمرین بروم. من در عربستان ۲۲ روز با این تیم و با این بچه‌ها زندگی کردم و بعد از بازگشت از عربستان ناگهان با چالش‌های بزرگ مالی برخورد کردیم و این کار را سخت کرد. در این مدت بیشتر دنبال تأمین منابع مالی بودم و کمتر فرصت حضور در تمرین را داشتم. در این مدت مشکلات مدیریتی هم داشتیم که همه شاهد بودند اعضای سابق هیأت مدیره یکی دو بار هم استعفا دادند و دلایل آن هم اعلام شده بود.

عملکرد وزیر رنگی نیست

خدا وکیلی انصاف را اگر رعایت کنیم این درست نیست که وزیر رنگی باشد. من از دکتر سلطانی فر فقط حمایت دیدم و وزارت ورزش حمایت مالی نمی‌تواند انجام دهد، اما در چارچوب قانون حمایت می‌کند. هیأت مدیره جدید بسیار همراه هستند و شبانه روزی تلاش می‌کنند تا مشکلات ما به حداقل برسد و از آنها تشکر می‌کنم.

لیست تمدیدها به باشگاه رسید

فرهاد مجیدی لیست تمدیدی‌ها را به باشگاه داده و این لیست به دست ما رسیده است. میلیچ و دیاباته در لیست مجیدی نیستند و از دوشنبه مذاکرات را با بازیکنانی که مجیدی آنها را اعلام کرده آغاز می‌کنیم. مذاکره در یک روز انجام نمی‌شود و جواب آن هم در یک روز مشخص نمی‌شود. این مذاکرات باید برد برد باشد. ما یک قیمت می‌دهیم و بازیکن هم یک قیمت می‌دهد و باید یک فرایندی پیموده شود تا توافق حاصل شود.

ما در این باشگاه بازیکن ۱۰ میلیاردی نداریم، اما از بازیکنان انتظار دارم فضای استقلال را درک کنند و پیشنهادات منطقی ارائه دهند. اینجا استقلال است و بازیکنان باید به عشق پیراهن این تیم و هواداران پیشنهادات منطقی خود را بدهند.

رسانه ملی ۴۵ دقیقه به یک دیوانه آنتن داد

از یکی از برنامه‌های صدا و سیما گلایه دارم. مجری‌اش که تمایلات رنگی‌اش کاملاً مشخص است تریبون رسانه ملی را ۴۵ دقیقه به بازیکن خارجی که بارها نوتیس داده و فسخ قرارداد کرده زمان می‌دهد تا هرچه می‌خواهد به باشگاه بزرگ استقلال بگوید. به یک دیوانه آنتن دادند و فضا را برای پاسخگویی مسئولان فراهم نکردند. دیاباته هم همین الان که با ما هست شکایت کرده و پنجره باشگاه را بسته است.

قایدی پسر استقلال است

مهدی قایدی دوست دارد ترانسفر شود و من این موضوع را کاملاً در اختیار سرمربی تیم قرار داده‌ام و هر اتفاقی که برای قایدی بیفتد باید با نظر سرمربی باشد. هنوز هیچ پیشنهاد رسمی برای قایدی به باشگاه نرسیده است. قایدی پسر باشگاه است و رقم قراردادش هم بسیار کم است. اما ما می‌کوشیم تا رفتار محبت‌آمیز او را با یکسری مسائل دیگر جبران کنیم.

استقلال را به شکل ویرانه تحویل گرفتم

از بچگی عاشق استقلال بودم و واقعاً روزی که به استقلال آمدم خودم را مقید به کار درست کردم. آن چیزی که من را آزار می‌دهد تهمت‌هایی است که در فضای مجازی هواداران خوب و عاشق و نا آگاه تحت تأثیر یک عده به من می‌زنند و این هواداران را علیه من می‌شورانند. من نکاتی را گفتم که هر بیننده‌ای که ذره‌ای وجدان داشته باشد می‌پذیرد که من استقلال را چطور تحویل گرفتم. به هتل ۵ ستاره نیامدم و استقلال را ویرانه تحویل گرفتم.

از هواداران انتظار دارم با واقعیات قضاوت کنند. در این مدت خیلی مورد هجمه غیر منصفانه قرار گرفتم هم به خودم و هم به خانواده‌ام و هم تهدید به مرگ شدم. به جز فضای فحاشی تهدید به مرگ شدم. به چه قیمتی؟ جای چه کسی را تنگ کرده‌ام؟ مگر غیر از خدمت کار دیگری انجام داده‌ام؟ احساس می‌کنم کار ناتمامی را باید تمام به اتمام برسانم. زیربنایی درست شده و پایه‌ای شکل گرفته و چاه ویل بدهی‌ها عمق گرفته و لااقل الان انتهای آن مشخص است.

لازمه ورود به بورس ارائه اطلاعات شفاف مالی است. قاطعانه اعلام می‌کنم از نظر مالی شفاف هستیم و کلیه صورت‌های مالی را به بورس اعلام کردیم. الان در نوبت واگذاری هستیم. بدهی میلیچ، دیاباته و استراماچونی را بگذارید کنار بدهی که من روز اول آمدم.

امیدوار به شکستن حکم استراماچونی هستیم

حکم استراماچونی آمد و وکیل خبره بین‌المللی و داخلی گرفتیم و لایحه‌ای را آماده کردیم و به دادگاه عالی ورزش ارسال کردیم و در آنجا مطرح است. پرونده پادوانی هم در همین مرحله است. پادوانی در دوره من نبوده اما من نمی‌توانم شانه خالی کنم. باید با همفکری با وکلای محترم کار را پیش ببریم. انسان به امید زنده است و من هم امیدوارم بتوانیم رأی استراماچونی را بشکنیم.

میلیچ و دیاباته هم نوتیس داده. دیاباته الان در تیم ما است و پنجره ما را بسته است. شرایط باشگاه این‌طوری است و ما دوست نداریم پول اینها را ندهیم ولی فعلاً منابعی نداریم و اگر منابعی بیاید پول دیاباته را پرداخت می‌کنیم.

از اسماعیلی به دادگاه شکایت نکردم

خدا وکیلی از فرشید اسماعیلی به دادگاه شکایت نکردم. سو تفاهم پیش آمده بود و واحد حقوقی ما اقدام کرده بود و من تا فهمیدم جلوی آن را گرفتم. اما فرشید در باشگاه پرونده انضباطی دارد.

اسماعیلی بازیکن بسیار خوبی است اما یکی دو مورد مصاحبه‌هایی در مورد باشگاه داشته که این خلاف است. در قرارداد بازیکنان به صراحت در چند بند اشاره شده بازیکن بدون اجازه کتبی از باشگاه نمی‌تواند له یا علیه باشگاه مصاحبه کند و این را بازیکنان باید رعایت کنند. منکر مشکلات مالی نیستیم و این را با صراحت اشاره کردم اما بازیکن هم باید رعایت کند و در چارچوب خودش صحبت کند و طوری صحبت نکند تا فضای به شدت مهیج به سمت تخریب حرکت کند. ضمن اینکه این فضاها را مشاهده کردیم که می‌توانست برای استقلال خیلی بد باشد و تیم را دچار حواشی بیشتری بکند.

فریاد شیران حرف‌های مرا نمی‌زند

من هر حرفی را بخواهم خودم می‌زنم و نیازی ندارم کسی از جانب من صحبت کند. این درست نیست که فریاد شیران آورده‌ام تا حرف‌های مرا بزند. اما به زودی یک سخنگو برای باشگاه تعیین می‌کنیم تا نکات و مسائل را بگوید و هوادار از نگرانی در بیاید.

به آقای فریاد شیران خسته نباشید می‌گویم. در آکادمی تاریخی‌ترین نتایج استقلال را در پایه‌ها گرفت و در دو رده قهرمانی و در یک رده نایب قهرمانی و یک رده مقام سومی آورد.

تیم‌های تحت مسئولیت ایشان در چهار دربی هم برنده شدند. در تاریخ باشگاه استقلال یک مدیر آکادمی آمده و این نتایج را آورده و هیأت مدیره قبلی در غیاب من جلسه برگزار کردند و مصوب کردن به صلاح نیست فریاد شیران باشد و هیچ دلیلی عنوان نشد. از آنها خواستم یک برگ سند به من ارائه بدهند که چرا به صلاح نیست فریاد شیران باشد و گفتم و باید دلیل محکمه پسند باشد که هیچگاه چنین سندی ارائه نشد.

سرانجام تحت فشار ایشان با در جلسه‌ای که در حضور وزیر داشتیم استعفای فریاد شیران را پذیرفتم اما ایشان ظرفیت بالایی دارد و شبانه روزی تلاش می‌کند و انشاالله بتواند در مسیر جدید موفق باشد.

دکتر نوشادی نباید مصاحبه می‌کرد

در خصوص صحبت‌های نوشادی باید بگویم متأسفم و نمی‌توانم به اظهار نظر نوشادی پاسخ بدهم. یکسری نکات را نباید بگویم و نوشادی هم نباید این مصاحبه را می‌کرد. در اصل موضوع هم چنین چیزی نبود که او گفت. ما زمین انقلاب را در اختیار تیم قرار داده‌ایم. تهرانسر هنوز با ما قرارداد دارد و درخواست تیم این بود که ما در مجموعه انقلاب تمرین کنیم. مجموعه انقلاب مشکلاتی دارد، مثل اینکه رختکن آن کوچک است و ما اجازه دخل و تصرف نداریم. اما این را می‌پذیرم آنجا برای این تعداد بازیکن سخت است و برای فصل آینده مجموعه‌ای را آماده می‌کنیم.

۱۱۰ میلیارد درآمدزایی کردیم

تا این لحظه که اینجا هستم ۱۲۰ میلیارد تومان از زمان حضور من منابع مالی جذب شده که ۱۱۰ میلیارد آن درآمد هست و بعد از سال‌ها استقلال به یک نهاد درآمدزا تبدیل شده.

از نظر رسانه‌ای ضعیف هستم

اعتراف می‌کنم از نظر رسانه خیلی ضعیف عمل کردم. حول و حوش باشگاه استقلال رسانه‌هایی قرار دارند که اجازه نمی‌دهند اخبار واقعی باشگاه به گوش هوادار واقعی برسد. نسخه شفابخش خوب شدن رابطه مدیرعامل و هوادار همین رسانه‌ها هستند. باید منابع سالم رسانه کمک کنند استقلال این مسیری که در پیش گرفته را به سلامت ادامه دهد.

این درست نیست من مدیر برای مدیر بعدی‌ام تعهدات سنگین بگذارم و بگویم از من بگذرد و یک محبوبیت کاذب برای خودم درست کنم و مشکلات را سر مدیران بعدی خراب کنم. چاره کار را در رسانه‌های سالم می‌دانم و به زودی سخنگویی در باشگاه انتخاب می‌کنیم که شبانه روز پاسخگوی رسانه‌ها و هواداران باشد.

پاداش‌هایی که دوستان مجیدی می‌دهند حربه‌ای علیه مدیرعامل نشود

به مجیدی خسته نباشید می‌گویم فشار زیادی را تحمل کرده است. فشار بی پولی واقعاً سخت است. او به عنوان سرمربی و من به عنوان مدیرعامل بیشتر از دیگران این فشار را تحمل کردیم. خودم خیلی وقت‌ها خواب و خوراک نداشتم که این منابع را تأمین و تزریق کنم. پاداش‌هایی که مجیدی به تیم داده را گفته که دوستانم پرداخت کردند. هر کسی که الان تلاش می‌کند و زحمت می‌کشد من دستش را می‌فشارم، اما نباید پاداش‌ها حربه‌ای برای فشار به مدیریت شود. هر موقع منابع مالی آمده ما به سرعت آن را تزریق کردیم. در همین تعطیلات کرونایی که همه بانک‌ها تعطیل بود مبالغی را به حساب بازیکن و کادر بزنیم تا پاسخگوی محبت‌های آنها باشیم.

جواب تیم رقیب را به حق دادیم

تنش‌هایی با باشگاه رقیب داشتیم و جواب عمل ناشایست آنها را با یک پاسخ منطقی دادیم. اینجا می‌خواهم هر کسی در هر جایگاهی هست حد خودش را بداند و درباره باشگاه ما اظهار نظر درست و منطقی بکند. وقتی فضا از سوی دیگران رسانه‌ای می‌شود باید پاسخ را در رسانه داد.

سعادتمند مثل من راستش را بگوید

از سعادتمند می‌خواهم مثل من راستش را بگویند چون ایشان هر روز مصاحبه می‌کنند و نکاتی را بزرگنمایی می‌کنند و کذب می‌گویند و ما فرصت پاسخگویی نداریم جون مشغله‌های زیادی داریم. هرکسی که ردای خدمت از تنش خارج می‌کند دیگر سکوت کند.

برای قهرمانی حذفی پاداش ویژه گذاشتیم
همه باید به قراردادهای خود پایبند باشند. در روزهای گذشته یک مقدار شیطنت افراد نزدیک به تیم باعث شد اتفاقاتی بیفتد و من امیدوارم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم چون در فضای حاشیه هیچ اتفاق مثبتی نمی‌افتد و این دستاوردی جز ادامه چالش و مشکل نخواهد داشت. پیروزی بر نساجی را به سرمربی محترم تبریک گفتم و برای قهرمانی در جام حذفی یک پاداش ویژه می‌گذارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    اقای مددی صندلی ریاست لذت بخش است شما بجز پولی که اسپانسر داده کدام پول رو اوردید شما اگر حب ریاست ندارید وقتی هیچ کس شما رو نمیخواهد بروید راه را برای افراد کاردان باز کنید
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    مددی خودش میاد رو آنتن زنده واسه خودشیرینی علیه رقیبش کلی توهین و تهمت قطار می‌کنه و درباره چیزیم که بش مربوط نیست حرف میزنه بعد میاد میگه پاسخ رقیب و دادیم به این بیماری میگن سندروم روی زیاد
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    دست از دشمنی با استقلال بردارید فردا که جلو وزارت ورزش تجمع کردیم نگید اغتشاش گر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس