کد خبر 1249978
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
مسن‌ترین مدال‌آوران المپیک را بشناسید

در طول تاریخ المپیک ورزشکارانی هستند که نام خود را به عنوان مسن‌ترین المپین ثبت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، بازی‌های المپیک توکیو از روز جمعه آغاز شد و در دومین روز مسابقات جواد فروغی موفق شد مدال طلای تپانچه بادی را کسب کند تا نام او به عنوان یک تاریخ‌ساز در ورزش کشورمان ثبت شود.

فروغی که با ۴۱ سال مسن‌ترین المپین ایرانی محسوب می‌شود، در فینال تپانچه نیز در بین ۸ تیرانداز شرکت‌کننده، سن بیشتری داشت. در کاروان ورزشی کشورمان در طول تاریخ المپیک پیش از این محمود نامجو با ۳۸ سال سن در بازی‌های ۱۹۵۶ ملبورن موفق به کسب مدال برنز شده بود.

افتخاری که این تیرانداز در سن ۴۱ سالگی کسب کرد باعث شد تا در گزارشی نگاهی به مسن‌ترین مدال‌آوران المپیک بیندازیم.

۱. اسکار سوان ۷۲ ساله

مسن‌ترین ورزشکاری که موفق شد مدال طلای المپیک را کسب کند، اسکار سوان از سوئد است که در بازی‌های ۱۹۱۲ استکهلم در رشته تیراندازی به مدال رسید. سوان در آن دوره ۶۴ سال و ۲۵۸ روز داشته است.

این ورزشکار در المپیک ۱۹۲۰ آنتورپ بلژیک با ۷۲ سال و ۲۸۰ روز به عنوان مسن‌ترین ورزشکار مدال نقره را کسب کرد.

اسکار سوان برای نخستین بار در بازی‌های ۱۹۰۸ لندن موفق سد مدال طلا را کسب کند. وی در مجموع حضورش در بازی‌های المپیک ۳ طلا، یک نقره و ۲ برنز به دست آورده است.

۲. گالن کارتر اسپنسر ۶۴ ساله

او تیز یکی دیگر از ورزشکاران مدال‌آور المپیک است که لقب مسن‌ترین را به خود اختصاص داده است. این کماندار اهل آمریکا در بازی‌های ۱۹۰۴ و در بخش تیمی مدال طلا را کسب کرد. گزارشات حاکی از این است کارتر یک ماه پس از قهرمانی فوت شده است.

۳. لیدا پیتون ۶۳ ساله

این ورزشکار که با نام الیزا شناخته می‌شود کمانداری اهل آمریکاست که با ۶۳ سال و ۳۳۳ روز موفق به کسب مدال شد. وی مسن‌ترین زن المپیکی است که مدال طلا را کسب کرده است. وی با تیم ملی آمریکا در بازی‌های ۱۹۰۴ موفق به کسب طلا شد. علاوه بر این او در بخش دوبل مدال برنز را به دست آورد.

۴. جری میلنر ۶۱ ساله

این تیرانداز اهل بریتانیا (ایرلند) در المپیک ۱۹۰۸ لندن بود. این بازی‌ها تنها دوره‌ای بود که بریتانیا عنوان نخست را در جایگاه توزیع مدال کسب کرد. میلنر در این بازی‌ها با ۶۱ سال و ۴ روز مدال طلا را کسب و نام خود را به عنوان مسن‌ترین ورزشکار ثبت کرد.

۵. سانتیاگو لانج ۵۴ ساله

این ورزشکار رشته بادبانی اهل آرژانتین است که سابقه حضور در ۶ دوره المپیک را دارد. او در سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۶ در المپیک شرکت کرده که در المپیک ریو موفق به کسب مدال طلا شد. وی پنجمین ورزشکار مسن مدال‌آور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما HK ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    همین میگن دود از کندبلند میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس