کد خبر 1249811
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
اعتراف حریرچی به مضر بودن تعطیلی تهران/واکنش به مراسم محرم

معاون کل وزارت بهداشت، تعطیلی ۶ روزه استان های تهران و البرز را بی فایده و در عین حال مضر دانست.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی، صبح یکشنبه در برنامه تلویزیونی چاپ اول شبکه خبر سیما، به تعطیلی ۶ روزه استان‌های تهران و البرز اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این تعطیلات شاهد کمتر میزان رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی بودیم.

ببینید:

فیلم/ حریرچی: تعطیلی‌ها فایده نداشته است

وی با عنوان این مطلب که تعطیلی‌های قبلی خیلی مؤثر بود، افزود: این تعطیلی حداقل فایده نداشته، اگر نگوییم اثر مضر داشته است.

حریرچی با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌ها به طور میانگین در کشور ۴۴ درصد است، گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها در تهران، البرز و سه استان مجاور اصلی رفت و آمد یعنی قم، مازندران و گیلان، زیر ۴۰ درصد و ۲۹ الی ۳۹ درصد است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: اگر در سطح شهر تهران تردد داشته باشید، ظهر و شب رستوران‌های معروف را می‌بینید که مملو از مشتری هستند.

وی در ارتباط با برگزاری مراسم‌هایی پر ازدحام که منجر به افزایش روند ابتلاء به کرونا در کشور می‌شود، گفت: هر گونه تجمع بیش از ۲ نفر حالا می‌خواهد خانوادگی باشد، اداری باشد، ملی باشد، مذهبی باشد، پارتی باشد و…، موجب افزایش مرگ و میر می‌شود در کشوری که بیماری در حال اوج گیری است.

حریرچی با عنوان این مطلب که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا طبق اجازه مقام معظم رهبری مثل مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، افزود: محدودیت‌های ماه محرم مثل سال گذشته خواهد بود و تشدید خواهد شد. آن افرادی که در مسلمیه برگزار کردند و افرادی که آمدند و گفتند که امسال تحمل نداریم و…، شجاعت داشته باشند و بیایند عذرخواهی کنند.

‌وی ادامه داد: چرا عده‌ای کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند. کدام یک از مراجع ما مراسم‌های صد نفری، هزار نفری و…، برگزار می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    5 11
    همه این حرفا برای جلوگیری از عزاداری محرمه کاملا مشخصه این دولت دین ستیزه
    • ایرانی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      10 4
      تو هم معلومه عقل ستیزی
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      2 0
      چی،‌یعنی میخوای بگی وزیر بهداشت مکتبی میخواد مانع از برگزاری محرم شه؟ ‌استغفرالله
  • DE ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    4 0
    چه تدبیری! چه امیدی!
  • ناشناس IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    5 0
    سلام واقعامردم مجازات چه را می دهند پیدایش سلاطین متعددشکر سکه تخم مرغ مرغ سیمان گوشت و.....از یک طرف ناتوانی در پرداخت اجاره محدودیت تردد و جرائم مخدوشی پلاک که اثبات آن با کرام الکاتبین است گرانی تورم خانه نشینی مشکلات آن و درپایان مشخص شدن بی نتیجه بودن تصمیمات حضرات از یک سو و بی توجهی یک عده از خدا بی خبر ازسوی دیگر شما بگویی چه کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسین پورصباغ IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    5 1
    واقعا احمق جلوی شماها پادشاهه ! گند زدین به اقتصاد کشور با 6 روز تعطیلی احمقانه! بعد میگید مضر بود؟! عقل هم خوب چیزیه !
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      3 0
      از کی تا حالا ما عاقلتر از کره و اروپا و...... مگر انها برای کنترل کرونا......... تعطیل نمیکنن؟منتهی ی فرقی بین ما و انها هست! انها هر تصمیمی بگیرن جوانب آنرا در نظر میگیرن و قانون را با قدرت اجراش میکنن، ولی دولت ما نه جوانب کار را میسنجد و، نه توان و یا اراده اعمال قانون در جامعه را دارد دلیلش را هم کل ملت ندانن حد اقل 90 درصد ملت میدانند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    با تعطیلی تهران،مردم به مسافرت رفته و شهرهای دیگر هم آسیب میبینند
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    1 0
    خوب اینهم از تعطیلی که ی محسن هاشمی میگفت یه هفته تهران تعطیل کنید / سیاست های اصلاح طلبانه کاری از پیش نبرده یا به کندی عمل کرده / در حالیکه برخی از کشورها نیم یا بخش اعظم مردمشون رو واکسینه کردند ما که تولید کننده واکسن هستیم تونستیم کمی بیشتر از ۸ میلیون نفر یعنی یک دهم جمعیت کشور رو واکسینه کنیم / در این میان سوالی که ذهنمان را مشغول کرده اینه که چرا بعد از انتخابات این واکسیناسیون سرعت بیشتری نسبت به قبل از انتخابات گرفته !؟ / ایا تعمد یا هدف انتخاباتی در کندی واکسیناسیون در ماههای قبل از انتخابات رو دنبال میکردند !؟ /
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 3
    بنده خودم معتقد به رعایت پروتکل ها در همه ی اماکن عمومی و ... هستم. منتهی اینکه آقای حریرچی تکیه ی بر پر رنگ نشان دادن نقش مراسمات مذهبی در انتشار کرونا دارند و سفرهای شمال و ... لاکچری ها و مرفهین بی درد را نمی بینند جای سؤال است!؟
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      1 0
      بس کن. منحرف نشو از صراط. هیچ مراسمی تعطیل نشد. چرا حرف رایگان میبافی؟ در مشهد ما همه مراسم برقرار بود، منتها خود آستان قدس به شدت تو فاصله گذاری و رعایت پروتکلهای بهداشتی حساسه. و خوبه بدونین چقدر استان قدس دقیق هست. حتما باید مردم در مراسم رو به صورت آجیل مخلوط، در هم بر هم ببینی به دلت بچسبه؟؟؟
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    3 0
    نیروی انتظامی با این کنترل جاده ها شاهکار کرد
  • دکتر یوسف اویسی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    1 0
    پند و اندرز برای ماسک و فاصله و0000. زمانی بسیار مورد توجه و قابل رعایت بود چون ملت فکر می کردند . راه پیشگیری و درمان این بیماری همین است. اما هم استفاده از داروهای ضد ویروس و هم واکسن و هم ماسک و0000 تاثیری در همگیری نداشت. اکنون می گوئی واکسن مرگ را کاهش می دهد. تا زمستان خواهیم دید چه فاجعه ای در دنیا بوجود خواهد امد. تنهاراه کاهش التهاب مزمن است تا مانند 80 در صد بدون علامت بیماری تحمل شود. البته از نظر شما التهاب مزمن و کرونا حرف مزخرفی بیش نیست .چون غربی ها نگفته اند و این را از یک ایرانی می شنوی. شاید بگوئی اگر راست است چرا منتشر نمی کنم. چون مقالاتی منتشر می شود که فرمت خاص داشته باشند. مانند عصاره اب هویچ که دم موش را به راست یا به چپ بچرخاند. یا انتروفرون خاص که اثرش با دستگاه خاص قابل اندازه گیری است وهردو بسیار گران قیمت واز غرب خریداری شده اند. چاپ می شود. در نهایت هر دو نوع مقالات ارزشی جز برای پاک کردن شیشه پنجره و ارتقاء هیات علمی ندارند. اما هر یافته علمی کاربردی حتما مورد سوء استفاده واقع می شود.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    1 0
    جاده ها رو باز میدارید،پاساژها،آبمیوه فروشی .... همه باز هستند. بله همه چیو تعطیل کنید.اجاره ها و موعد چک رو مجبور کنید عقب بندازند درست میشه همه چی
  • سلامتی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    1 0
    مثل تصمیمات دیگه ی مسئولین خیلی بیخود ومزخرف بود هیچی رو کنترل نکردن انگار که این تعطیلی برای انتشار بیشتر بیماری بود واقعا باید برای این مدیریتهای ضعیف تاسف خورد
  • RO ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    1 1
    همه مثل زنبور رفتن گردِ ویروس پراکنی تو شهرهای دیگه.
  • بدبخت IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    تعطیلی باید انجام شه ولی جریمه ۵۰۰ هزار تومنی فایده نداره کسی که قصد سفر داره ۵۰۰ هم برای جریمه کنار میزاره تهران‌ باید تعطیل شه طبق گفته زالی ولی قانون‌ باید با قدرت اجرا شه من خودم کارمند بخش خصوصی هستم و تو این تعطیلی هم سر کار رفتم ، جون‌ ما مردم شده بازیچه و هیچ هزینه ایی برای سلامت ما نمیشه تو کامنت ها هم میبینم یه عده اصلاح طلب اصولگرا راه انداختن ، سلامت مردم که سیاسی نیست از این حرفا میزنین اینهمه بدبختی کشیدیم با چهار‌روز تعطیلی و بستن جاده ها چیزی به بدبختی ما اضافه نمیشه
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    1 0
    آخه عقل کل زمانی که تعطیلات تمام شد به این نتیجه رسیدی واقعا کار ما شده عین پت و مت
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    اگه بی فایده بوده چرا پس زالی درخواست تعطیلی دو هفته ای کرده؟
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    تعطیلی مضر نیست روش شما مضره باید وقتی حرف میزنید و میگید راه بسته هستش باید راه بسته بمونه نه این طوری که شما تعطیل میکنید بعدشم شما از چند روز خودتون اعلام میکنید که فلانروز تعطیله این حرف یعنی هرکی میخواد و میتونه بره در صورتی که این روش تعطیلی کلا اشتباهه
  • مردم IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    دین و فتوا را باید از مراجع گرفت نه از مداحین . دین ما برای جان انسان ارزش زیادی قائل شده .
  • محمد IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    از خدا بیخبرا اگر مضر بود چرا همون اول فکرشو نمی کنید مگه مردم موش ازمایشگاهین اینارو باید قوه قضائیه بکشونه دادگاه
  • US ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    آخه ظالمین فاسد این همه تعطیل و محدودیت یک سال انجام دادید جز ضربه و ضرر به مردم و جریمه های سنگین حرام چه فایده ای داشته کرونا در این یک سال محدودیت احمقانه کم شده ؟ چرا ملت زجر میدهید کم بدبختی دارند یک سال محدودیت کرونایی هم روی گرده ملت باشد ظالمین فاسد راه این نیست
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    تهران تعطیل شد رفتند شمال و لب ساحل و تجمعات تفریحی باعث افزایش کرونا نمیشه ، چهار روز مردم عزا داری کردند سریع آمار رفت بالا !!!!!!!؟ خودتان می گویید رعایت پروتکل های بهداشتی شده 29-39 با تدابیر شما و افاضات شما ، الان هیئتی ها بیایند عذر خواهی کنند.؟!!!!! بابا عجب رویی دارید شما
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    آره اینا همه برنامه ریزیهاشون برای خرابکاریه ,,, البته چند وقتی بود پولای کارمندان دولت که چندبرابره کارگره جمع شده بود حوصلشون سر رفته بود تعطیل کردن کارمنداشون یه هوایی تازه کنن برگردن سر بخور بخور و خیانتاشون
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    کی میگه وسافرت ممنوعه , مسافرت رفتن پولی شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس