بایدن

یک قانون‌گذار جمهوری‌خواه هشدار داد وضعیت سلامت ذهنی رئیس جمهور آمریکا مسئله امنیت ملی است.

به گزارش مشرق، «رونی جکسون» پزشک پیشین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در کاخ سفید، درخصوص وضعیت ذهنی رئیس جمهور فعلی آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به نوشته روزنامه «سان» جکسون که به‌عنوان نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا برگزیده شده، در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: «اوضاع [بایدن] فقط بدتر می‌شود و درست مقابل چشمانمان می‌بینیم چه اتفاقی می‌افتد».

این پزشک آمریکایی افزود: «پزشکان دانشگاهی ما کجا هستند که از رئیس جمهور ترامپ می‌خواستند آزمون شناختی بدهد؟ این افراد کجا هستند؟».

جکسون افزود: «یک جای کار می‌لنگد. یک جای کار این مرد می‌لنگد. در این برهه، این یک مسئله امنیت ملی است و می‌دانید، فکر می‌کنم در آینده نزدیک یا به‌خاطر مسائل پزشکی از او می‌خواهند استعفا دهد یا ناچار می‌شوند از متمم ۲۵ قانون اساسی برای خلاص شدن از او استفاده کنند. یک چیز مهمی در جریان است».

این قانون‌گذار جمهوری‌خواه همچنین در پیامی توئیتری نوشت: «مسئله از خجالت‌آور بودن گذشته است. او دچار سرگشتگی است. او به ندرت می‌تواند جمله‌ای پیوسته سرهم کند. ما باید یک آزمون شناختی بگیریم و نتایج آن را منتشر کنیم».

جکسون همچنین در مصاحبه کوتاهی با پایگاه خبری «هیل» گفت: «با توجه به اتفاقات یک سال و نیم گذشته [بایدن] نمی‌داند اوضاع از چه قرار است و کجا قرار دارد. او تمام مدت گیج و سردرگم است».

این مقام نظامی بازنشسته نزدیک به ترامپ افزود: «نکته‌ای که می‌خواهم بگویم این است که رئیس جمهور ترامپ مجبور شد این کار را حتی زمانی که من پزشکش بودم انجام دهد. منظورم این است این کار سابقه دارد. ما این کار را انجام دادیم و رئیس جمهور ترامپ آن را انجام داد. بایدن نیز در جایگاه خود و همچنین تیم پزشکی او باید اکنون همین کار را انجام دهند».

جکسون پیش‌تر در پیامی توئیتری اعلام کرد نامه‌ای با همین مظمون خطاب به بایدن، «کوین اوکانر» پزشک او و «آنتونی فائوچی» مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید ارسال کرده که سیزده جمهوری‌خواه دیگر نیز آن‌ را امضا کرده‌اند.

بایدن از پیش از ورود به کاخ سفید و در رقابت‌های انتخاباتی گاف‌های متعددی داده که به تیتر رسانه‌ها تبدیل شده است.

وی اخیراً در گافی جدید سه بار نام سوریه و لیبی را با هم قاطی کرد. اجلاس گروه هفت به صحنه یکی دیگر از اشتباهات خجالت‌آور بایدن تبدیل شد، وقتی که او خودش هم مطمئن نبود درباره کدام کشور، سوریه یا لیبی حرف می‌زند.

نتیجه یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که اکثر آنها اعتقاد دارند جو بایدن در زمینه اداره کشور کاره‌ای نیست و دیگر مقام‌های دولت مسئول اداره کشور و پیش بردن سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکا هستند.

طبق نتیجه این نظرسنجی، ۵۷ درصد آمریکایی‌ها معتقد هستند جو بایدن در حال اجرای کامل وظایف محوله نیست و تنها ۳۶ درصد گفتند که اطمینان دارند که رئیس‌جمهور در حال مدیریت و اداره همه موضوعات مربوط به خط مشی و دستور کار (دولت و اداره کشور) است.

«مارک مِکلِر» مدیر «کنوانسیون اقدام ایالت‌ها» با اشاره به نتایج این نظرسنجی اعلام کرد، «مردم آمریکا سزاوار این هستند که درباره وضعیت سلامت فیزیکی و ذهنی بایدن اطلاع داشته باشند».

در اوج کارزار انتخابات سال گذشته آمریکا، «فِرِد هِگِن» روانپزشک نروژی با بررسی رفتارها و اظهارات جو بایدن نامزد آن زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در محافل عمومی اعلام کرد که اختلال‌های شناختی بایدن نشان می‌دهد او احتمالا از زوال عقلی رنج می‌برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    گفتند:بایدن باید به دلیل ناتوانی ذهنی کناره گیری کند. گفتم: ازترامپ دیوانه و بوش شوتِ ! که از قیاف!شون هویدا بود بگذریم.ملت آمریکا توانایی تشخیص چنین شاخصه ضایعی رادر چهره بایدن نداشتند؟ دارالمجانین درست کردن واسه ملت دنیا!! #باید_نه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس