تأمین امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور در اولیت مأموریت‌های ارتش

معاون هماهنگ کننده ارشت گفت: ارتش در هر وضعیتی اجرای مأموریت‌های رزمی، تأمین امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور را در الویت کار خود دارد و با قدرت در این مسیر گام برمی‌دارد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» با اشاره به شکل‌گیری قرارگاه پدافند زیستی حضرت امام رضا (ع) ارتش، گفت: این قرارگاه پس از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در ارتش شکل گرفت و متعاقب آن، فعالیت خود را به سرعت در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا آغاز کرد.

ببینید:

عکس/ افتتاح مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی ارتش

وی با اشاره به اقدامات قرارگاه پدافند زیستی حضرت امام رضا (ع) ارتش افزود: نخستین گامی که در این قرارگاه برداشته شده است، حفظ سلامت کارکنان ارتش و جلوگیری از شیوع این ویروس در سطح مراکز نظامی آجا بوده است، با این اقدام، مهمترین مولفه یعنی توان نظامی ما مصون ماند و توانستیم با وجود ویروس کرونا ماموریت‌های خود را در جهت تامین امنیت کشور بدون هیچ‌گونه خللی انجام دهیم.

سیاری تصریح کرد: با اقداماتی که توسط این قرارگاه صورت گرفت، کمترین سطح بیماری را بین کارکنان وظیفه و پایور داشتیم؛ همچنین مسئله بعدی، تمهیدات این قرارگاه در حوزه کمک‌رسانی در سطح ملی در جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا بود که در این رابطه واگذاری بیمارستان‌ها، پای کار آمدن کادر درمان و فعالیت ظرفیت‌های دیگری از ارتش جمهوری اسلامی را داشتیم که از این ظرفیت‌ها ضمن مداوای بیماران در راستای غربالگری، ضدعفونی معابر، رفع آلودگی، کمک به استان‌ها، ایجاد نقاهتگاه‌ها، ایجاد ایستگاه‌های سلامت و بیمارستان‌های سیار در سطح کشور استفاده شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: امروز این توان در ارتش جمهوری اسلامی وجود دارد که مسیر پر افتخار خدمت به مردم را تا هر جایی که نیاز باشد و نتیجه حاصل شود، ادامه دهد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از تجربیات دوران دفاع مقدس در عرصه مقابله با کرونا، اضافه کرد: در حوزه پدافند زیستی از تجربیات ارتش جمهوری اسلامی ایران که در دفاع مقدس و مقابله با حملات شیمیایی داشتیم نیز استفاده کرده‌ایم.

سیاری اظهار داشت: ارتش در هر وضعیتی اجرای مأموریت‌های رزمی، تأمین امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور را در الویت کار خود دارد و با قدرت در این مسیر گام برمی‌دارد.
 

منبع: دفاع پرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    ارتش کشور تهران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس