مسافران به بندرعباس رفتند، بارها جا ماند/ هما: هوا گرم بود بار مسافران را ارسال نکردیم

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران دلیل عدم ارسال بار مسافران پرواز شیراز-بندرعباس را گرمای هوا اعلام کرد.

به گزارش مشرق، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز شماره ۳۳۸۸ شیراز به بندرعباس در روز جمعه یکم مردادماه، اعلام کرد: برای انجام پرواز، شرایط آب و هوایی یکی از مهمترین شاخص‌ها در این زمینه است و از آنجایی که در روزهای اخیر در اغلب نقاط کشور، جبهه هوای گرم حاکم بوده، این موضوع در انجام پروازها بسیار تاثیرگذار بوده است.

در خصوص این پرواز، علی‌رغم رعایت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر براساس دستورالعمل‌ها و با توجه به بالا رفتن لحظه‌ای دمای هوا و محدودیت وزنی هواپیما ATR و قدرت کم این نوع هواپیماها، پس از استارت هواپیما توسط خلبان و افزایش ناگهانی دما که تاثیر بسزایی در پرواز این نوع هواپیماها دارد، تصمیم بر این گرفته شد که به دلیل رعایت رفاه حال مسافران، به جای کاهش تعداد نفرات، از بار کاسته و این پرواز بدون تاخیر انجام و بار مسافر با پرواز بعدی ارسال شود.

بر همین اساس، پنج بسته به وزن ۲۲ کیلوگرم به دلیل‌ فاسد پذیر بودن با پرواز شماره ۳۳۸۸ شیراز به بندرعباس ارسال شد و ۲۲ بسته باقی مانده به وزن ۳۲۲ کیلوگرم از پرواز خارج می‌شود که با هماهنگی انجام شده با پرواز شماره ۳۳۷۶ امروز (اول مردادماه) در ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه از شیراز به کیش و با پرواز شماره ۳۳۶۰ در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه امروز (اول مردادماه) از کیش به بندرعباس ارسال‌ شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    5 0
    کار عاقلانه خلبان در جهت حفظ ایمنی مسافران جای تقدیر دارد. هوای گرم و کم فشار دشمن موتورهای هوایی است و راندمان موتور را به شدت کاهش می دهد که برای پرواز در مناطق مرتفعی مانند فلات ایران بسیار خطرناک است. این بار خلبان با یه کاهش وزن ساده ریسک رو به حد اقل رسوندن.
    • علی IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      2 0
      بله درسته ما هم وقتی ازدبی اومدیم ایران بارامون با خاور آوردن،،،ازکجا آوردی این نظریات
  • تیزبین IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    3 0
    ما چقدر دیگه بدبختیم....
    • ملیکا IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      0 0
      هواپیما خراب بوده برا همین بارش رو سنگین نکردند مسافرهایی که توی هواپیما سوار بودند اینو متوجه شدند ولی سوال اینجاست چرا وقتی هواپیما دچار مشکل هست مردم رو جابه جا میکنن باهاش؟؟؟
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 0
    خاک تو سرتون
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      1 0
      خراب نبوده فقط سنگین بوده..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس