توصیه حکیم به مذاکره‌کنندگان با واشنگتن/ مذاکرات باید منجر به خروج نظامیان آمریکایی از عراق شود

رهبر جریان حکمت ملی عراق خطاب به مقاماتی که با آمریکایی‌ها مذاکره می‌کنند، گفته است که مذاکرات را چنان پیش ببرند که منجر به خروج نیروهای آمریکایی از عراق شود.

به گزارش مشرق، «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی درباره مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا بر لزوم دستیابی به توافق درباره خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق بر اساس این مذاکرات تاکید کرد.

در پیام حکیم خطاب به تیم مذاکره کننده عراقی آمده است: با اعتماد کامل به هیئت عراقی مذاکره‌کننده در دوره تازه گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا در واشنگتن، امیدواریم که با مهارت و عملکرد حرفه‌ای منافع عالی کشور را در نظر داشته باشند و مذاکرات را چنان پیش برند که به توافقی سازنده و استوار بینجامد که موجب خروج نیروهای رزمی خارجی از کشور شود و در آن بر همکاری امنیتی و اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور تمرکز شود.

دور چهارم مذاکرات میان بغداد و واشنگتن در چارچوب آنچه گفت‌وگوهای راهبردی میان دو کشور خوانده شده است، امروز جمعه در واشنگتن به ریاست وزیران خارجه دو کشور آغاز شد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است مقام‌های ارشد عراقی و آمریکا قرار است بیانیه‌ای صادر کنند که در آن خواسته شده نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما با این حال، آمریکا همچنان بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید محسن ۱۹ ساله IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    1 1
    حاج آقا. یه بچه مریض داریم. اسمش محمد جواده، هم ظریفه هم ضعیفه. تو رو خدا دعا کنید خدا شفاش بده. بعضی وقتا توهم میزنه که میتونه مشکلات کشورو با یه توافقنامه حل کنه. آبرو برا ما نذاشته. خدا خیرتون بده. انشاء الله که همه ی مریضان اسلام شفا پیدا کنند. الهی آمین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس