پنتاگون: کمتر از ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه حضور دارند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی است عملیات های ائتلاف در عراق و سوریه به یکدیگر مرتبط هستند و در حال حاضر کمتر از ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی در خاک سوریه حضور دارند.

به گزارش مشرق، جان کربی سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حال حاضر چه تعداد نیروی آمریکایی در خاک سوریه حضور دارند؛ مدعی شد: در حال حاضر حضور ذهن ندارم اما می‌دانم که کمتر از هزار نفر است. عدد دقیق را می پرسم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تأثیر گفتگوهای راهبردی با عراق بر حضور آمریکا در سوریه مدعی شد: نمی‌خواهم قبل از انجام گفتگوهای راهبردی با عراق اظهار نظر کنم اما همین را بگویم که ارتباطی بین عملیات ائتلاف در عراق و سوریه وجود دارد. اینکه چه تصمیماتی از این گفتگوها بیرون می‌آید و بر حضور در سوریه اثر بگذارد، هنوز نمی‌دانم.

به ادعای این مقام پنتاگون، مأموریت‌ها در عراق و سوریه بسیار به هم مرتبط هستند چرا که به گفته وی، وقتی داعش در سال ۲۰۱۴ ظهور کرد، از سوریه به عنوان عرصه‌ای برای آموزش، استخدام و تدارک عملیات در عراق استفاده کرد.

این در حالی است که اغلب مناطق شمال و شمال شرقی سوریه شامل استان‌های حسکه، دیرالزور و الرقه که مملو از منابع نفت و انرژی هستند تحت سیطره نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به قسد قرار دارند که توسط ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا حمایت می‌شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    2 0
    یک مرد طالبان بیشتر از ده سرباز سوری و عراقی ارزش دارد چون با یک دهم امکانات ارتش سوریه توانستند امریکا را از افغانستان بیرون کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس