کرونا در امریکا

در حالی که تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا تقریبا در همه ایالت‌های آمریکا رو به افزایش است، آمارهای رسمی نشان می‌دهد سه ایالت بیش از ۴۰ درصد موارد جدید ابتلا به این بیماری را تشکیل می‌دهد.

به گزارش مشرق، به نقل از سی ان ان، جف زاینتس هماهنگ کننده ویژه کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا به طور اساسی و ساختاری روش مقابله با این پاندمی را تغییر داده و اکنون افرادی که واکسن نزده اند، در معرض خطر جدی ابتلا و مرگ قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش وی افزود: مناطقی که بالاترین نرخ مبتلایان جدید به ویروس کرونا را دارند، عمدتا مناطقی هستند که نرخ پایین تر واکسیناسیون را نسبت به سایر مناطق دارند. تنها سه ایالت فلوریدا، تگزاس و میزوری نرخ پایین تر واکسیناسیون را دارند و ۴۰ درصد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا را شامل می شوند.

این مقام آمریکایی اظهار داشت: برای دومین هفته متوالی، بیش از ۲۰ درصد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایالت فلوریدا بوده و این موارد عموما مربوط به افرادی است که واکسینه نشده اند.

آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد میانگین روزانه ابتلای مردم آمریکا به ویروس کرونا به ۳۴۰۵۶ نفر رسیده است که این رقم نسبت به هفته گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس