کد خبر 1247965
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

همانطور که میدانیم بخش بسیار زیادی از تولیدات مواد دارویی، غذایی و شیمیایی و ... نیاز به میکس و مخلوط شدن با مواد یا موادی دیگر را دارند میکسر استیل امروزه کاربرد های فراوانی را در صنایع گوناگون دارد که باهم به آن می پردازیم.

میکسر استیل چیست؟

به طور کلی به هر دستگاهی که فرایند همگن سازی و مخلوط کردن را انجام دهد میکسر می گویند. که عموما از جنس استیل هستند. میکسر استیل در واقع همان مخزن استیل است که با استفاده از شفت ، پروانه ، موتور و گیربکس آن را به میکسر استیل تبدیل کرده است. میکسر های استیل علاوه بر موارد گفته شده تابلو برق و پایه لرزه گیر نیز دارند.

آشنایی با میکسر استیل و کابرد های آن

جنس بدنه میکسر های استیل بسته به نوع کاربرد آنها از دو نوع استیل 304 و 316 ساخته می شود که بصورت عمومی این میکسر ها از جنس 304 ساخته می شوند.

دسته بندی های میکسر استیل

با توجه به اینکه میکسر و همانطور که قبلا گفته شد مخازن استیل کاربرد های فرآوانی در صنایع گوناگون دارند، قصد داریم برخی کاربرد های میکسر استیل در صنایع گوناگون را به شما عزیزان معرفی نماییم.

· دسته بندی بر اساس نوع

- استوانه ای (مطابق تصویر فوق)

- میکسر افقی (بلندر)

- V بلندر

- میکسر پاتیل رنگ

- میکسر درام

- میکسر استاتیک

- میکسر مواد سخت

- میکسر راکتور

- میکسر تحت وکیوم

- میکسر با موتور ضد جرقه

- میکسر استیل دو و سه شافت

- میکسر هموژنایزر با موتور جت

-

· دسته بندی بر اساس کاربرد

- میکسر صنایع غذایی

- صنایع دارویی

- صنایع چسب سازی

-  صنایع رزین سازی

- صنایع رنگ سازی

- شوینده و شامپو

- مواد اسیدی

- میکسر مواد آتش زا

- میکسر مواد شیمیایی

- میکسر هموژنایزر برای مواد آرایشی و بهداشتی

- میکسر هموژنایزر برای ژل های آرایشی

- میکسر انواع کرم های دارویی و ضد آفتاب

- ساخت سس های کچاپ و مایونز و ...

- میکسر بلندر مواد پودری

- میکسر طعم زنی مواد غذایی

- میکسر ساخت شربت

- میکسر بلندر تنباکو

· دسته بندی بر اساس جداره

- تک جداره

- دو جداره

- سه جداره (پروسس)

· ظرفیت های میکسر استیل

میکسر های استیل ساخت شرکت مبدل سازان عموما از ظرفیت 300 لیتر تا 30 هزار لیتر ساخته می شوند. ظرفیت های پایین بیشتر برای ساخت مواد آرایشی و بهداشتی ، ساخت محلول های خاص و گاها شربت های خوراکی استفاده می شوند.

جهت دریافت مشاوره برای خرید میکسر استیل با ما تماس بگیرید

میکسر استیل تک جداره

این نوع میکسر بدون هیچ جداره خارجی ساخته می شود و مناسب سیال های اسیدی ، غذایی، دارویی و غیره است که نیاز به گرمایش، سرمایش یا حفظ دما ندارند.

آشنایی با میکسر استیل و کابرد های آن

میکسر استیل دو جداره

این نوع از میکسر استیل دارای یک جداره با فاصله 5 الی 7 سانتی متر است که روی دیواره خارجی میکسر نصب می گردد و از جنس آلیاژ بدنه ساخته می شود. کار جداره در این میکسر حفظ دمای سیال داخلی در مدت زمان میکس است زیرا سیال در زمان میکس دمای خود را از دست می دهد. در جداره دوم آب گرم، روغن داغ ، بخار داغ و یا آب سرد سیرکوله (گردانده) میشود تا دمای سیال داخلی حفظ شود.

میکسر استیل سه جداره

این نوع میکسر برای افزایش و حفظ دمای سیال داخل میکسر ساخته میشود. تفاوت میکسر سه جداره و دو جداره در نوع جداره بندی می باشد. در میکسر سه جداره از ورق شانه تخم مرغی برای سیرکوله یا گرداندن مواد استفاده میشود سپس روی آن با استفاده از عایق حرارتی ضخیم می پوشانیم. برای زیبایی ظاهری میکسر روی عایق حرارتی با استفاده از ورق آلومینیوم و یا استیل 430 می پوشانیم.

میکسر های سه جداره با لیتراژ های پایین عموما به عنوان میکسر پروسس استیل نیز شناخته می شوند که اکثرا در صنایع غذایی و کره گیری مورد استفاده قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که تمامی میکسر ها پس از ساخت و عایق بندی یک مرحله پولیش کاری کامل می شوند و تمامی آلودگی های مراحل ساخت از روی بدنه میکسر ها پاک می شود.

جهت خرید میکسر استیل با ما تماس بگیرید

آشنایی با میکسر استیل و کابرد های آن

میکسر بلندر

این نوع میکسر جزو میکسر های افقی می باشد، بدنه بصورت وان طراحی می شود و همچنین تیغه های میکس کننده و یا پروانه بصورت سر تا سری روی شافت نصب می گردد. این نوع میکسر ها کاربرد های صنعتی و عمومی زیادی دارند. یکی از کاربرد های عمومی آن میکسر خمیر در نانوایی های سنگک می باشد.

در بلندر های استیل بدلیل سراسری بودن تیغه ، سیال در تمامی نقاط مخزن میکس می شود و براحتی میتوان مخزن را خالی و یا پر نمود. در این میکسر حرکت تیغه ها بصورت دورانی و جنس آنها از استیل 304 و یا 316 می باشد.

بلندر های استیل صنعتی در تولید پودر های شیمیایی، پودر های گرانولی ، گودر های آرایشی و بهداشتی و ساخت انواع تنباکو نیز کاربرد دارند.

آشنایی با میکسر استیل و کابرد های آن

متریال ساخت میکسر استیل

همانطور که از اسم این محصول مشخص است میکسر استیل با متریال استیل ساخته می شود. حال این متریال کاملا به سفارش مشتریان بستگی دارد، که با توجه به میزان هزینه ها و مرقون بصرفه بودن متریال استیل 304 نسبت به استیل 316 اکثر مشتریان سعی بر آن دارند تا میکسر مورد نظر را از گرید 304 استیل سفارش دهند.

لیست عمومی متریال ساخت میکسر استیل

· ورق های بدنه (تعیین ضخامت نسبت به سیال)

· در صورت داشتن جداره ورق های جداره

· عدسی مخزن (تعیین ضخامت و عمق نسبت به سیال)

· موتور و گیربکس  (تعیین قدرت نسبت به سیال)

· شفت و پروانه

· دریچه منهول

· فلنج و اتصالات

· پایه ها

· پلکان دسترسی

· آبنما (سطح سنج)

· تابلو برق مجهز به کلید استپ و استارت (قابلیت نصب اینورتر با سفارش مشتری)

این لیست تجهیزات و متریال های ساخت یک دستگاه میکسر استیل کاملا ساده می باشد.

جهت خرید میکسر استیل با ما تماس بگیرید

روش ساخت میکسر استیل

از آنجایی که ساخت مخزن استیل و میکسر استیل کاملا یکسان می باشد، تمامی مراحل رولینگ، ساخت عدسی، نصب اتصالات مشابه با ساخت مخزن استیل پیش می رود و پس از ساخت بدنه میکسر و نصب پایه ها موتور گیربوکس ، شفت و پروانه ها روی بدنه نصب می گردد. پس از طی مراحل ساخت و تکمیل شدن قطعات و تجهیزات میکسر کارشناسان فنی برای انجام تست های مربوطه اعم از تست چشمی ، تست هیدرواستاتیک، تست ابعادی و غیره در محل ساخت میکسر حاضر می شوند.

پس از دریافت تاییدیه در تمامی مراحل بدنه میکسر بصورت کامل پولیشکاری مخصوص میشود تا تمامی آلودگی های ساخت از آن پاک شود و پس از آن میکسر توسط کارشناس QC مورد بازرسی قرار میگیرد.

پس از بازرسی و انجام تست های نهایی توسط کارشناسان، میکسر استیل بطور کامل بسته بندی و برای بارگیری و تحویل به خریدار آماده می شود. لازم بذکر است که تمامی مراحل ساخت در مدت زمان 30 الی 45 روز کاری انجام میشود.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس