کد خبر 1245900
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
انگلیس

بنیاد خیریه بهداشت در انگلیس پس از ۹ ماه بررسی در گزارشی اعلام کرد خطر مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کونا در میان فقیران در این کشور چهار برابر بیشتر از دیگر افراد جامعه است.

به گزارش مشرق، انگلیس با حدود ۶۷ میلیون نفر جمعیت بنا بر اعلام نهادهای اقتصادی بین المللی دارای ششمین اقتصاد بزرگ جهان است، اما بنیاد خیریه بهداشت در انگلیس پس از ۹ ماه بررسی در گزارشی اعلام کرد خطر مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در میان فقیران در این کشور چهار برابر بیشتر از دیگر افراد جامعه است. یک شهروند انگلیسی در این باره گفت: بخشی از مشکل ناشی از تاخیر در درمان افراد فقیر است و دیگر اینکه افراد کم بضاعت اغلب در مشاغل پر خطر یا در محلی‌های کم برخوردار زندگی می‌کنند که به ویژه در همه گیری ویروس کرونا به مراتب با خطرهای بیشتری مواجه اند.

بنیاد خیریه بهداشت در انگلیس اعمال یک دهه سیاست ریاضت اقتصادی دولت و کاهش بودجه خدمات عمومی را موجب تشدید نابرابری‌ها در این جامعه دانست. موضوعی که پیش از همه گیری بارها مردم این کشور را در اعتراض به ان به خیابان‌های لندن و دیگر شهرهای بزرگ انگلیس کشاند.

یک فعال مدنی در اعتراض به رویکرد دولت در اعمال سیاست ریاضت اقتصادی گفت: حزب حاکم محافظه کار یا دولت مدام بخش بهداشت و درمان و خدمات اجتماعی را کاهش می‌دهد که همه این‌ها به زیان قشرهای کم درامد است که با تداوم این روند بریتانیا به کشور جهان سوم مدرن مبدل خواهد شد.

روزنامه گاردین نیز به نقل از جو بی بی مدیر بنیاد بهداشت در انگلیس نوشت: ما ممکن است ناچار شویم با کووید ۱۹ زندگی کنیم، اما نباید ناچار شویم در نا برابری بهداشتی بسر ببریم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 56م IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    نمیدونم چرا کرونا فقط دنبال بدبخت و بیچاره هاست یعنی اونم بین مدیر و شهردار و استاندار و نماینده ها با مردم فقیر پارتی بازی میکنه . ی بار نشد بشنویم یکی از بالادستی ها در اثر کرونا فوت کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس