کد خبر 1245846
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
کارشناس

کارشناس مسائل منطقه در خصوص اهداف واشنگتن برای حمله به مواضع حشد شعبی گفت: هیچ ملتی دوست ندارد ضعیف دیده شود و خارج سازی آمریکا از عراق یک مطالبه عمومی است و لذا آمریکا با همه ملت عراق مواجه است.

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی در گفتگو با برنامه "رویداد" اظهار کرد: آمریکایی‌ها در بحث حضور نظامی، نیرویی را وارد نکرده و آن را خارج ننموده‌اند بلکه در هر جایی وارد شدند، درپی تبدیل آنجا به یک پایگاه دائمی بودند.

وی با اعلام اینکه آمریکا در همه کشورها باقی مانده‌اند، ادامه داد: آمریکایی‌ها همچنان پایگاه خود را از جنگ جهانی تا امروز حفظ کرده‌اند.

کارشناس مسائل منطقه سیاست این کشورها خاصه عراق را مبتنی بر اخراج دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه در عراق قوی ترین گروه مقاومت را داریم؛ حشد شعبی برابر هر سیاست تعدی گرایانه می‌ایستد.

زارعی گفت: آمریکا از ابتدا مخالف شکل گیری حشد شعبی بودند و در جهت تضعیف این نیرو حرکت و تلاش کردند رابطه دولت را با این‌ گروه قطع کنند.

وی افزود: آمریکا طی چند نوبت اقداماتی علیه حشد انجام دادند ولی به یک اشتباه فاحش گرفتار آمدند چون هیچ ملتی در برابر این درگیری‌ها طرف آمریکا را نمی‌گیرد و زیر ساخت‌های ادامه‌ی فعالیت امریکایی‌ها را به طول کلی ویران می‌سازد.

زارعی با بیان اینکه آمریکا پیش از اینکه مقابل حشد شعبی عمل کند، علیه خود اقدام کرده و زمان می‌برد تا به چنین مطلبی پی ببرند، گفت: هیچ ملی دوست ندارد ضعیف دیده شود و خارج سازی آمریکا از عراق یک مطالبه عمومی است و لذا آمریکا با همه ملت عراق مواجهند.

وی در عین حال از برخی افراد که مطابق خواست آمریکا هستند سخن گفت و تاکید کرد نمی‌توان نام آن‌ها را ملت گذاشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس