بوش

رئیس جمهور اسبق آمریکا در گفتگو با یک رسانه آلمانی بازگشت نیروهای ناتو و آمریکا از افغانستان را کاملا خطا ارزیابی کرده و انتقاد شدیدی به آن وارد کرده است.

به گزارش مشرق، جرج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا در گفتگویی با "دویچه وله" آنگلا مرکل را به عنوان صدر اعظم آلمان به شدت تمجید کرده وی را فردی وفادار به اصول و ارزش ها دانست که درباره مسائل سخت تصمیم گیری کرده و بهترین تصمیم را اتخاذ می کند.

بوش در بخش دیگری از این گفتگو همچون جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا انتقاد شدیدی به پروژه گا زی نورد استریم ۲ وارد و تاکید کرد که این پروژه وابستگی آلمان به روسیه را بیشتر کرده و شرایط را برای ا وکراین پیچیده تر می کند. وی در عین حال رویکردها و سیاست های متفاوت مرکل در قبال روسیه و پوتین نسبت به آمریکا را قابل درک دانسته و گفت: هر کشوری باید راه مستقل خود را پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بازگشت نیروهای ناتو و آمریکا از افغانستان را کاملا خطا ارزیابی کرده و انتقاد شدیدی به آن وارد کرده و این گونه ابراز عقیده کرد که فکر می کند مرکل هم چنین اعتقادی دارد.

بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر جورج بوش به عنوان چهل و سومین رئیس جمهور آمریکا عملیات نیروهای نظامی در افغانستان را آغاز کرد. در دوران جانشین وی باراک اوباما ادعا شد اسامه بن لادن، رهبر القاعده توسط نیروهای امنیتی آمریکا کشته شد. دونالد ترامپ، به عنوان رئیس جمهور وقت آ مریکا البته بازگشت نیروهای آمریکایی از افغانستان را مورد ارزیابی و پی گیری قرار داده و جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا هم آن را به مرحله اجرا درآورده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    سلام.ایشون خود خود شرور! بسوز اتیش بگیر .. کافر.
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    لطفا ساکت شوووو پدر سوخته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس