کوپا آمریکا

بر اساس اعلام وزارت بهداشت برزیل، ۱۷۹ نفر در ارتباط با مسابقات فوتبال کوپا آمریکا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که تا قبل از دیدار فینال مسابقات فوتبال کوپا آمریکا که در این کشور برگزار می‌شد و شنبه گذشته (۱۰ ژوئیه) به پایان رسید، ۱۷۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا در رابطه با این مسابقات شناسایی شده اند.

این در حالی است که ۱۷ روز قبل، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (CONMEBOL) تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این مسابقات را ۱۶۶ مورد اعلام کرده بود. حالا آخرین به روزرسانی حاکی از افزایش ۱۳ موردی است.

در آمار وزارت بهداشت برزیل ۷۸۰۰ تماشاگری که در بازی فینال بین آرژانتین و برزیل در ورزشگاه ماراکانوی ریودوژانیرو حضور داشتند، لحاظ نشده است.

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد در طول مسابقات کوپا آمریکا که از ۱۱ ژوئن آغاز شد ۷۷۲ ۲۸ تست کرونا صورت گرفت و ۰.۶ درصد نتایج مثبت بوده است.

در مجموع ۳۶ مورد مثبت مربوط به بازیکنان یا کادر تیم‌های ملی، ۱۳۷ مورد متعلق به کارگران مربوطه و ۶ مورد هم مربوط به کارکنان کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی بوده است.

در دیدار فینال آنخل دی ماریا از آرژانتین تنها گل این مسابقه را به ثمر رساند و اولین عنوان قهرمانی را پس از سال ۱۹۹۳ به غول‌های آمریکای جنوبی هدیه کرد. این تنها مسابقه کوپا آمریکا بود که با حضور تماشاگران برگزار شد.

وزارت بهداشت برزیل گفت: "ابتلای بسیار کم به ویروس کرونا نشان می‌دهد کوپا آمریکا با ایمنی در برزیل برگزار شده و باعث افزایش بیشمار تعداد مبتلایان نشده است. با وجود اوج گرفتن موارد ابتلا به کرونا قبل از مسابقات، از زمان شروع بازی‌ها این روند نزولی بوده است. "

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس