۱۶ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر هنوز تحویل متقاضیان نشده است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با کمک‌هایی که برای احداث مسکن مهر انجام داده ۲ هزار و ۵۷ میلیارد ریال برای تکمیل و آماده‌سازی واحدهای مسکونی مهر با ارایه خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه کرد.

به گزارش مشرق، طبق اعلام پایگاه خبری راه و شهرسازی، احمد اصغری‌مهرآبادی، تازه‌ترین آمار تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر تحت مسئولیت سازمان ملی را برشمرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پرژوه‌های مسکن مهر بدون معارض طبق وعده دولت تا قبل از اتمام دولت دوازدهم تکمیل می‌شود، گفت: در ماه‌های گذشته با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی و همچنین تعهد دولت برای اتمام مسکن مهر، سازمان برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر ۴۴۹ میلیارد ریال برای آماده‌سازی، ۲۵۶ میلیارد ریال برای خدمات روینایی، ۲۶۹ میلیارد ریال برای خدمات زیربنایی در تکمیل مسکن مهر هزینه کرد.

بیشتر بخوانید:

افزایش تسهیلات مسکن ملی به ۲۵۰میلیون تومان

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: در مجموع سازمان با کمک‌هایی که برای احداث مسکن مهر انجام داده ۲ هزار و ۵۷ میلیارد ریال برای تکمیل و آماده‌سازی واحدهای مسکونی مهر با ارایه خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه کرد تا علاوه بر تکمیل واحدها، زندگی در سایت‌های مسکن مهر جریان یابد و آن مناطق قابلیت سکونت و زندگی را پیدا کنند.

مهرآبادی توضیح داد: پروژه‌های مسکن مهر باقی‌مانده تحت‌مسئولیت سازمان ملی زمین و مسکن طبق تازه‌ترین آمار ۱۶ هزار و ۷۰۰ واحد است که هنوز تحویل متقاضیان نشده است که از این میزان نیز ساخت حدود ۱۰ هزار واحد به اتمام رسیده است و از آنجایی که در مرحله نصبیات هستند و پایان کار، تاییدیه استاندارد، آسانسور و یا اطفای حریق را نگرفته‌اند، هنوز تحویل متقاضیان نشده است.

تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر در ۱۲ استان تا اواسط مرداد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: مسکن مهر تا اواسط مرداد و قبل از اتمام دولت در ۱۳ اداره کل در ۱۲ استان که شامل استان‌های البرز، تهران، کرمانشاه، هرمزگان، قزوین، همدان، کردستان، بوشهر، سمنان، شرق سمنان، آذربایجان‌شرقی، ایرانشهر و فارس به اتمام می‌رسد.

مهرآبادی استان‌های آذربایجان‌غربی و لرستان را از استان‌هایی برشمرد که در تکمیل مسکن مهر با مشکلاتی روبه رو بودند که با تلاش‌های سازمان بخش عمده مشکلات آن‌ها برطرف شده است.

۷۱ پروژه در دست ساخت و ۴۱ پروژه جدید در سایت‌های مسکن مهر

وی از جمله اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن را برای سال‌جاری در سایت‌های مسکن مهر که در حال انجام است، تکمیل ۳۴ مدرسه قدیمی و احداث ۲۲ مدرسه، تکمیل ۱۲ کلانتری قدیمی و احداث ۸ کلانتری، سایر موارد (شامل کتابخانه، تجاری و غیره) تکمیل ۲۵ پروژه و احداث ۱۸ پروژه جدید برشمرد و رقمی که برای برای آن در نظر گرفته شده را معادل ۱۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد. 

وی میزان کمک‌های انجام شده سازمان را برای خدمات زیربنایی در حدود ۱۴۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای آماده سازی و محوطه سازی نیز ۴۰۰ میلیاردتومان بودجه در نظر گرفته شده است.

مهرآبادی تصریح کرد: سازمان در حدود ۹۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل واحدهای مسکن مهر و ارایه خدمات روبنایی و زیربنایی و آماده‌سازی طرح اقدام ملی مسکن برنامه‌ریزی کرده است.

وی همچنین از آماده‌سازی ۸۰۰ هکتار زمین برای آماده‌سازی مسکن مهر خبر داد.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، تعاونی‌های دارای مشکل ۸ هزار و ۶۳۸ واحد، زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۴ هزار و ۷۴۸ واحد و فاقد متقاضی نیز ۲۱ هزار و ۱۳۰ واحد است که از آمار مسکن مهر خارج شدند.

مهرآبادی همچنین اعلام کرد: تعداد واحدهای مسکن مهری دارای پرونده حقوقی و اغلب نیز تعاونی ۱۵ هزار و ۴۵۴ واحد است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس