کد خبر 1242950
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
بن زاید بن سلمان

خبرگزاری فرانسه به نقل از مشاور نزدیک به دستگاه حکومتی ابوظبی اعلام کرد که عربستان سعودی ضربات مخفیانه‌ای به امارات وارد کرده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مشاور اماراتی نزدیک به مقامات این کشور آورده است که عربستان سعودی ضربات مخفیانه‌ای به امارات وارد کرده است.

این مشاور نزدیک به محافل حکومتی امارات که خواست نامش فاش نشود، می‌گوید: برخی ضربات مخفیانه از سوی همسایه ما وجود داشته است، اما ان شا الله اوضاع تحت کنترل خواهد بود.

او در مورد مواضع متفاوت دو کشور در مورد آینده تولید نفت صحبت کرد، افزود: ما از رقابت استقبال می‌کنیم.

این مشاور اماراتی با اشاره به وجود اختلافات دیگری میان امارات و عربستان سعودی به خصوص در زمینه عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی و پافشاری ریاض برای آشتی با قطر گفت: ائتلاف‌هایی جدید در منطقه در حال ظهور است و دو اردوگاه وجود دارد.

طی چند روز گذشته اختلافات میان ریاض و ابوظبی در خصوص تعدادی از مسائل مانند تولید نفت، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مقابله با ویروس کرونا به وجود آمده است.

در همین حال منابع از تشدید اختلافات میان عربستان و امارات در سطوح مختلف خبر دادند که اخیراً با مخالفت ابوظبی با توافق عربستان و روسیه در زمینه تولید نفت این اختلافات به اوج رسیده است.

در پرونده یمن نیز روز سه شنبه  عربستان سعودی برای حمله به عدن و مقابله با جناح‌های شورای انتقالی وابسته به امارات، به نیروهای «علی المحسن» چراغ سبز داد.

امارات عربی متحده همچنین بخشی از نظامیان خود را در سال ۲۰۱۹ از ائتلاف عربی تحت فرماندهی عربستان سعودی علیه یمن خارج کرد. امارات درباره قضیه آشتی کشورهای حوزه خلیج فارس با دوحه هم ابراز نگرانی کرده است.

  تعامل ریاض با همه‌گیری کرونا در خصوص ایجاد محدودیت‌های سفر از عربستان سعودی به امارات و بالعکس نیز موجب نارضایتی مقامات ابوظبی شده است. سعودی‌ها همچنین واکسن چینی را که امارات به آن اعتماد می‌کند، قبول ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    15 6
    اللهم اشغل الظالمين بالظالمين واخرجنامن بينهم سالمين إن شاء الله
  • ش. AE ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    3 0
    خداوند ظلم ظالمان رو به خودشان برمیگرداند
  • حسین IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    3 0
    اثرات دوستی باسراییل خبیثه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس