کد خبر 1242476
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
عین الاسد

همزمان با اعلام جزئیاتی جدید از حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در عراق، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور به این حمله واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، مرکز اطلاع رسانی امنیتی دولت عراق گفت که در حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در استان الانبار از یک دستگاه تریلی استفاده شده است.

این مرکز عصر چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت ۱۲:۳۰ امروز یک دستگاه تریلی حامل کانتینر در منطقه البغدادی استان الانبار متوقف شد که به ظاهر کیسه‌های آرد حمل می‌کرد ولی بعد مشخص شد که این تریلی حامل سکوهای شکلیک راکت و موشک بوده است.

به گزارش شبکه سومریه به نقل از این مرکز، از تریلی مذکور ۱۴ فروند راکت به پایگاه هوایی عین الأسد شلیک شده است و بنا به ادعای این مرکز، این راکت‌ها در محوطه این پایگاه فرود آمده‌ و بقیه (از ۳۰ راکت) داخل تریلی مانده بود که باعث وارد آمدن خسارت به خانه‌های نزدیک و یکی از مساجد شده است.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها، وارد آمدن خسارت را نتیجه پاسخ نظامیان آمریکایی و حملات توپخانه‌ای آن‌ها به محل استقرار این تریلی دانسته‌اند.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق با انتقاد از حمله به عین الاسد، گفت که این گونه حملات، حمله به جایگاه و هیبت دولت است.

سخنگوی مصطفی الکاظمی با بیان اینکه عین الاسد، پایگاه عراق است و هدف قرار دادن آن به نفع این کشور و مردم عراق نیست، مدعی شد که حمله به فرودگاه اربیل و پایگاه عین الاسد کار گروه‌هایی است که تعلق واقعی به عراق ندارند!

پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکا در عراق است، امروز در دو نوبت هدف حمله قرار گرفت و به اذعان سخنگوی نیروهای آمریکا در عراق، در این حملات سه نفر زخمی شده‌اند. همزمان نیز پایگاه‌های نظامی آمریکا در اطراف میادین نفتی سوریه در مرز عراق هدف پهپاد قرار گرفته‌ است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس