کد خبر 1241734
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۲
طی ۴۵ روز گذشته ۲۶ نفر در دریای مازندران غرق شدند

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: از ابتدای خرداد تا ۱۱ تیر ماه امسال ۲۶ نفر بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند

به گزارش مشرق،  علی عباسی اظهار کرد:  از ابتدای خرداد تا ۱۱ تیر ماه امسال ۲۶ نفر بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند.

وی با بیان اینکه از این موارد ۲۴ نفر مرد بقیه زن هستند، افزود: هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری برای  گردشگری و استراحت در دامنه کوه و ساحل دریا به مازندران سفر می‌کنند که برخی از آنها بازگشتی خوش ندارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: براساس این گزارش محمود آباد با هفت نفر، بابلسر و چالوس هر کدام با چهار، جویبار با سه، نوشهر و تنکابن هر کدام با دو نفر و شهرستان‌های نور ، رامسر، عباس‌آباد و فریدونکنار هر کدام با یک فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین غرقی را داشتند.

این مسؤول خاطرنشان کرد:  براساس گزارش مراکز پزشکی قانونی استان، سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با هشت نفر بیشترین و سنین بالای ۶۰ سال با یک نفر کمترین فوتی ثبت شده است.

عباسی در پایان گفت: با توجه به اینکه بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند، به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسوولان استانی به تنهایی چاره‌ساز نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    اولا مشرق جان دریای خزر بگید بهتره ! گیلانیها هم حقی دارند . دوما به جوانان یاد بدین جو گیر نشن ! دریای خزر سالهاست که متاسفانه قربانی گرفته ! مردم عزیز شماها مهارتتون تو استخر رو با دریا مقایسه می کنین؟ در پایان ، اساتید تاریخ نیاید نظر بدید که دریای مازندران و....ال ...بل......بله! ولی عنوان دریای خزر، قومیتی مربوط به یک استان نیست و بهتره !
  • ناشناس IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    اسم آن دریا دریای مازندران نیست زیرا بین استان قرار دارد بلکه دریای خزر یا کاسپین میباشد اصلاح فرمایید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس