کد خبر 1241460
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

قرار است به سفر بروید؟ آن هم سفر به مشهد؟ چه اتفاق خوبی! بهتر است به فکر جمع کردن وسایل سفرتان باشید. اما وسایل لازم برای سفر به مشهد با قطار چیست؟ معمولا وسایلی که برای هر سفر با تور مشهد به همراه خود می برید تکراری هستند اما اینکه به کجا سفر می کنید و یا اینکه با چه وسیله نقلیه ای به سفر می روید می تواند در نوع وسایل و ملزومات چمدان شما تاثیر گذار باشد.

وسایل لازم برای سفر به مشهد با قطار

لباس های لازم برای سفر به مشهد با قطار

به هر کجا سفر کنید، به چند دست لباس نیاز خواهید داشت، اگر در تابستان به مشهد سفر کنید، هوای گرمی پیش رو خواهید داشت و بهتر است بین وسایل مورد نیاز برای سفر با قطار، در چمدان تان لباس های خنک قرار دهید. این لباس ها در قطار هم می تواند به راحتی شما در قطار نیز کمک کند. زمستان های مشهد سرد و نسبتا خشک است برای سفر در روزهای زمستان هم بهتر است لباس مناسب به همراه داشته باشید پیشنهاد ما همراه داشتن یک سوییشرت یا هودی است. اما اگر در پاییز سفر می کنید، هم لباس گرم به همراه داشته باشید و هم لباس تابستانی!

مهم ترین وسیله سفر با قطار چیست؟

اگر می خواهید با قطار به مشهد سفر کنید، مهمترین وسیله برای سفر شما علاوه بر وسایل ضروری سفر مثل لباس و... یک عدد شارژر موبایل است! شاید تعجب کنید اما شارژر موبایل بسیار مهم است. مخصوصا اگر قرار باشد از شهرهای دور مثل تهران با قطار به مشهد سفر کنید. به همراه نداشتن شارژر در قطار می تواند اذیت کننده باشد. البته پیشنهاد بهتر در این زمینه، یک پاور بانک شارژ شده است؛ چون ممکن است در کوپه شما پریز برق جود نداشته باشد.

کفش راحتی

برای رفت و آمد در واگن ها و در داخل کوپه، بهتر است یک جفت کفش راحتی به همراه خود داشته باشید. البته بعضی از قطار ها یک جفت دمپایی ساده و پارچه ای برای استفاده در کوپه به مسافران خود ارایه می دهند.

وسایل لازم برای سفر به مشهد با قطار

سرگرمی در قطار را فراموش نکنید

قطار از جمله وسایل نقلیه ای است که مسافران ترجیح می دهند از آن برای مسیر های طولانی استفاده کنند. چرا که از اتوبوس راحت تر و از هواپیما ارزان تر است. در طی سفر با قطار، بهتر است برنامه ریزی لازم را را داشته باشید و خود را سرگرم کنید. به همراه داشتن کتاب، مجله، تبلت و... می تواند باعث شود که متوجه گذشت زمان نشوید.

دستمال کاغذی

این وسیله فقط برای سفر به مشهد با قطار مورد نیاز نیست، بلکه در هر جایی ممکن است به آن نیاز پیدا کنید! کابردهای دستمال کاغذی را همه می دانیم اما عدم وجود آن در بسیاری از موارد اذیت کننده خواهد بود. خشک کردن دستها، تمیز کردن ماده غذایی ریخته شده و... هر کدام می تواند از کاربرد های مهم دستمال کاغذی باشد.

پتوی مسافرتی ممکن است لازم شود

اگر در زمستان سفر می کنید، ممکن است سرمای هوا به حدی باشد که سیستم تهویه به خوبی عمل نکند. پس در لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به مشهد با قطار، یک پتوی مسافرتی را نیز اضافه کنید.

خوراکی، میان وعده، آب و حتی غذا

در داخل قطار و به خصوص در فصل تابستان، نیاز به نوشیدن آب پیدا خواهید کرد. تهیه آب در قطار هم ممکن است کمی سخت باشد. پس بهتر است یک یا دو بطری آب به همراه داشته باشید. شما می توانید در هنگام رزرو بلیط، بلیط قطار با ناهار رزرو کنید. اما این امکان برای همه قطار ها وجود ندارد و در صورت نیاز، شما باید از بوفه قطار ناهار تهیه کنید.

وسایل لازم برای سفر به مشهد با قطار

هدفون یا هندزفری

بعضی از قطارها، برای استفاده از سیستم مالتی مدیا، هندزفری به شکل رایگان عرضه می شود اما معمولا این هندزفری ها، کیفیت پایینی دارند. بنابراین پیشنهاد می شود هدست یا هندزفری (با سیم) نیز با خود به همراه ببرید تا علاوه بر امکان استفاده برای گوشی همراه یا تبلت، برای سیستم چندرسانه ای قطار نیز بتوانید از آن استفاده کنید.

بالش بادی مسافرتی

استراحت و خواب یکی از کارهایی است که بسیاری از مسافران در قطار انجام می دهند. بالش هایی موجود در قطار ممکن است بزرگ یا کوچک باشند و این موضوع باعث ناراحتی شما در هنگام خواب و درد گردن پس از خواب شود. بنابراین بهتر است یک بالش مسافرتی به همراه خود داشته باشید. این بالش علاوه بر داخل قطار در ادامه مسافرت نیز به شما برای استراحت بهتر کمک خواهد کرد.

مقاله مرتبط: کیش یا سفر خارجی؟ چه دلایلی برای انتخاب کیش وجود دارد؟

دیگر وسایل لازم برای سفر با قطار به مشهد

آنچه جزو مهمترین وسایل برای سفر با قطار به مشهد بود، بیان شد. اما به جز این وسایل، موارد دیگری نیز می تواند همراه و کمک حال شما در این سفر زیارتی باشد. برخی از این وسایل شامل موارد زیر هستند:

مسواک و خمیر دندان، حوله، برس، مام ضد تعریق، نخ و خلال دندان، دمپایی رو فرشی، سشوار، فلاسک دستی، ملحفه، ناخن گیر، دارو های مورد نیاز، قرص ضدتهوع، چسب زخم، چادر و جانماز، دفترچه بیمه، اسپری وعطروادکلن، کیسه نایلون، اتو مسافرتی و...


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس