کد خبر 1240943
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
آینده نامعلوم سینماها در پی ورود به پیک پنجم کرونا/وضعیت قرمز اما سینماها باز هستند!

با وجود وضعیت قرمز کرونایی در تهران و چند شهر دیگر تا این لحظه خبری مبنی بر تعطیلی قطعی سینماها منتشر نشده و مدیران سینمایی و سینماها اعلام کرده‌اند در این زمینه تابع نظرات ستاد ملی کرونا هستند.

به گزارش مشرق، در حالی که تنها دو روز از آغاز اکران «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی برای رونق گرفتن سینماها  می‌گذرد چند شهر از جمله تهران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند و طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا سینماها در این رنگ‌بندی باید تعطیل شوند، اما گویا سینماداران با توجه به محدود بودن تعداد مخاطبین و رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی در سالن‌ها و در شرایطی که مترو و اتوبوس‌های شهر فعال هستند، انتظار دارند سینماها در این وضعیت تعطیل نشوند و در انتظار دستور مستقیم ستاد کرونا هستند.

بیشتر بخوانید:

کدام مشاغل در تهران تعطیل شدند؟

وضعیت نامشخص سینماها در پی پیک پنجم کرونا

خبر تعطیلی احتمالی سینماها در حالی منتشر شده که اکران فیلم کمدی «دینامیت» از پنجشنبه شب آغاز شده است و طبق آمار اعلامی سامانه سمفا تا این لحظه بیش از ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

از طرف دیگر مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در گفت‌وگو با میزان اعلام کرد: سینماهای هر شهر تابع رنگ‌بندی کرونایی هستند و وضعیت فعالیت سینماهای سراسر کشور بنا بر وضعیت کرونایی هر استان و شهر مشخص خواهد شد. آنچه قطعی است، اینکه در این زمینه به طور کامل تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

وی در همین راستا ابراز کرد: ستاد کرونای هر استان، درباره رنگ‌بندی یا نوع فعالیت هر یک از مشاغل از جمله سینما هر تصمیمی بگیرند، همه به آن پایبند خواهیم بود و انجمن سینماداران و سازمان سینمایی بر این امر نظارت دارند.

علی سرتیپی رییس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران تاکید می‌کند سالن‌های سینما در پایتخت تعطیل نشده‌اند و به کار ادامه می‌دهند، سینماها بازند و تغییری در وضعیت آن‌ها ایجاد نشده. فیلم جدیدی هم اکران شده و مردم استقبال کرده‌اند. تا وقتی ستاد کرونای استان دستوری صادر نکند، سینماها به کار خود ادامه می‌دهند. رعایت پروتکل‌ها در سالن‌های سینما در بهترین حالت است و فیلم دیدن در سالن‌ها خطری ندارد، درگاه‌های فروش بلیت سینما نیز در شرایط نرمال قرار دارند و مخاطبان می‌توانند نسبت به رزو بلیت تا آخر هفته نیز اقدام کنند.

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما با تکذیب شایعات درباره تعطیلی سینماها می‌گوید: نباید به این موج دامن زد. سالن‌ها باز هستند و بلیت‌فروشی ادامه دارد. امیدواریم وضعیت طوری پیش برود که نیاز به تعطیل کردن پیش نیاید.

وضعیت نامشخص سینماها در پی پیک پنجم کرونا

*البته همچنان نمی‌توان درباره باز یا بسته بود سینماها در آینده نظری قطعی داد و پیش از این در موج قبلی هم تا بسته شدن کامل سینماها چند روزی زمان برد و سینماها از روز ۱۷ فروردین به طور کامل تعطیل شدند. در آن زمان هم با آمدن فیلم‌های نوروزی برخی امیدوار بودند سینماها باز بمانند و بعضی هم با قاطعیت از تعطیل شدن سینماها گفتند که البته این اتفاق هم افتاد.

در چنین شرایطی هیچکس نمی‌تواند با قطعیت از آینده خبر دهد و هنوز اطلاعیه‌ای درباره تعطیلی قطعی سینماها صادر نشده است. البته که باید به این نکته نیز اشاره کرد که هنوز تمام استان‌های کشور درگیر وضعیت قرمز کرونا نشده‌اند و شاید یکی از دلایلی که وزارت فرهنگ و ارشاد هنوز اطلاعیه عمومی صادر نکرده، زرد و نارنجی بودن برخی استان‌های کشور است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 0
    عجب صندلی هایی!!!! چه سینمای مدرنی!!!!! ؟؟؟ توی دهات ما از این جاهای خوشگل خوشگل نیست، ببم جان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس