کد خبر 1240785
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
هادی  محمدی

روابط مدیریت‌شده عراق با اردن و مصر یکی از این زنجیره‌های پیونددهنده عراق به رژیم صهیونیستی است که به‌جز غارت ثروت نفتی عراق، ارکان حیاتی عراق را به صهیونیست‌ها و از طریق اردن و مصر وصل می‌کند.

به گزارش مشرق، هادی محمدی طی یادداشتی در روزنامه جوان با عنوان "اسب تروای تل‌آویو" نوشت:

سرمایه‌داران صهیونیست، چه در اسرائیل و چه در غرب، معمولاً به دنبال جغرافیای امن برای سرمایه‌اندوزی هستند و یکی از دلایل آن‌ها برای اینکه ثقل مالی خود را در رژیم صهیونیستی قرار نمی‌دهند، این است که این رژیم از پارامترهای ثبات پایدار برخوردار نیست و آینده‌ای هم، با اطمینان به این سرمایه‌داران نشان نمی‌دهند؛ لذا این سرمایه داران از دهه ۷۰ میلادی امارات را برای یک نگاه بلندمدت برای خود برگزیده و به تدریج کارکردهای خود را برای تبدیل امارات به یک قطب اقتصادی، فراتر برده و به شکل پنهانی، روابط عمیق اطلاعاتی و سپس تجاری و تکنولوژیک و نهایتاً سیاسی با رژیم صهیونیستی را به موازات فعالیت‌های مالی گسترش دادند.

یکی از دلایل امارات و نقش آن در جنگ یمن نیز نگرانی از برجسته شدن بندر عدن و حدیده در مسیر آبراه فوق‌استراتژیک تجارت جهانی در حاشیه این کشور مظلوم است و حرکت هدفمند اماراتی‌ها برای وارد کردن رژیم صهیونیستی به پرونده یمن، در ابعاد نظامی، اطلاعاتی و حتی دلالی بین این رژیم و مجلس انتقالی جنوب یمن است تا رژیم صهیونیستی بر تمامی شئون ژئوپلتیک تجارت و امنیت در یمن و آینده آبراه باب‌المندب و دریای سرخ مسلط باشد.

عادی‌سازی و علنی شدن روابط پنهان امارات با رژیم صهیونیستی، در واقع از سرگیری روابط دو کشور نیست، بلکه ابزارهای ریشه‌دار شده صهیونیسم بین‌الملل در امارات، امروز از این کشور در ابعاد بسیار بزرگ‌تری، قصد بهره‌برداری دارد. اگر به قراردادهای بخش‌های تجاری، اطلاعاتی، تکنولوژی، امنیتی و انرژی و مواصلاتی و نرم‌افزاری و رسانه‌ای امارات و رژیم صهیونیستی توجه شود، که در ماه‌های گذشته منعقد شده، به‌خوبی پیداست که بخش‌های گوناگون رژیم صهیونیستی، امارات را به‌عنوان یک دریچه و پنجره و ویترین برای خود درنظر گرفته‌اند تا نه‌تن‌ها به سودآوری هنگفت دست یابند، بلکه عرصه‌های سلطه اطلاعاتی، اجتماعی و عملیاتی-امنیتی رژیم صهیونیستی را در کشورهای هدف فراهم نمایند.

یکی از این کشورهای هدف، که فصل مشترک با امریکا، انگلیس و کشورهای غربی و متحدان عرب منطقه است، عراق می‌باشد که برخلاف سعودی و روش‌های مداخله‌گری تروریستی و وحشی، با روش‌های نرم و طی قراردادهای مربوط به ابعاد سیاسی کشور و انتخابات در عراق، بخش‌های مخابرات، فضای مجازی، انرژی، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و نظامی و حتی مالی و بانکی و... که عقبه شرکت‌های اماراتی به رژیم صهیونیستی وصل شده است، بتوانند برای اسرائیل و امریکا نفوذ و سلطه پنهانی و عمیق را فراهم کنند و اجازه هرگونه تحرک استقلال‌طلبانه از سیاست‌های استعماری و صهیونیستی را به عراقی‌ها ندهند.

این نماد رفتاری اماراتی‌ها در سودان و کشورهای عربی و مسلمان، در آفریقا و آسیا با جدیت دنبال می‌شود که به تعبیر دیگر، رؤیای اسرائیل‌کبری که از طریق نظامی و کشورگشایی با بن‌بست مقاومت منطقه مواجه شده و حتی موجودیت این رژیم را با تهدید جدی روبه‌رو کرده است، از طریق طرح به اصطلاح پیمان ابراهیمی و معامله قرن ترامپ و محتوای سفر پاپ به عراق تحقق یابد.

امارات را نمی‌توان یک کشور مستقل با رویکردهای خاص تلقی کرد، بلکه امارات امروز به عنوان مستعمره رژیم صهیونیستی و با پوشش نامرئی سلطه و نفوذ صهیونیست ها، با به زنجیر کشیدن و فتنه و جنگ و ویرانی و ناتوانی در همه ابعاد، تبدیل شده است. روابط مدیریت‌شده عراق با اردن و مصر یکی از این زنجیره‌های پیونددهنده عراق به رژیم صهیونیستی است که به‌جز غارت ثروت نفتی عراق، ارکان حیاتی عراق را به صهیونیست‌ها و از طریق اردن و مصر وصل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    13 6
    با سلام از آقای هادی محمدی بخاطر تبیین صریح و شفاف نشست سه جانبه عراق و اردن به علاوه مصر تشکر می نماید. جالب است ، خاورمیانه به معنای واقعی کلمه به حیاط خلوت استکبار و صهیونیسم درآمده است. تا ...
  • CA ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    11 5
    دقیقا همینطوره و کاظمی مجری هست
  • FR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    5 3
    عجب شرایط بغرنج و در هم برهمی ست واقعا نبوغ خاصی میخواهد که در این اوضاع و با اینهمه تضاد منافع و دشمنی های پیدا و پنهان دوام آورد و مقاومت کرد
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    5 1
    احسنت تحلیل کاملا درستی است
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    5 6
    این سخنان کارشناسانه وقتی ارزش داره که سطح رفاه عمومی در کشور خودت لااقل نصف امارات باشه نه اینکه روزگار ملت را بخاطر یع سزی تفکرات دگم و پوچ سیاه کنی
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      6 3
      حالا َسطح رفاه شما تو آلبانی مگه خیلی بالاست که به خودت حق میدی بیای به ایشون بابت تحلیلش ایراد بگیری؟؟
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      2 2
      وقتی به صف مرغ رای میدی یاد بگیر بعدش سکوت کنی. ببند عزیزم.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    جاش همینه دهه هشتاد رفتم عتبات بحثهاشدباوجود صدام خونخوارک گفتم : قال نوسترآداموس !! الصاروخون من العراق الی المغرب ! طرف فهمیدچی میگم ! بهت زده اما بود من گفتم : فمن یعمل مثقال ذرة خیرٱ یره و.......شرا یره ! بازم فهمید دارم میگم صدام اگه بدمیکنه به خودش می‌کنه ..نحن اخوه اما وجدانا در کتاب برداشتی اسلام‌گرایانه ازپیشگوییهای نوسترآداموس ازنویسنده مصری نوستراگفته بود سال ۲۰۰۰ پیشگوههامیفهمن پایان جهان گفتنشان اشتباه بوده ! عراق اصلا وارد بازی دجال نمیشه ویک پای طرف حقه.....نگید چراوچی به چیه ؟ قافیه سرجاشه برداشت آزاده !
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    همین امارات دیر زمانی نزدیک . نزدیکترین مراودات اقتصادی با ایران . با تاسیس شرکت های جورواجور و فراوان ایرانی در آنکشور . داشته . یعنی در اینمدت . شبکه های جاسوسی میتوانستند آنچه لازم. داشتند . حداقل بیشترش را اطلاعات راجع حداقل . اقتصاد ایران را بدانند و در تحریم ها بگنجانند . حتما اینطور بوده . شک نکنید. .ما هم با فراغ بال روزانه دهها پرواز بین دو کشور را داشتیم . بطوریکه خیلی ها برای راحتی خانه خریدند . و داستانهائی که تعریف شد . از کسانی که قدرتی داشتند و بیا و بروئی .. صهیونیزم . بهترین گزینه که اقتصاد است و همه کشورها نیاز به تبادلات اقتصادی . را در سراسر دنیا در اکثریت کشورها . حداقل در بخش هائی مستقیم و غیر مستقیم در دست دارند و با همین ابزار بر دیگر زمینه ها مثل تعیینات سیاسی و دز اختیار داشتن زیر بناهای اینترنتی . از نظر فرهنگی نیز . با انواع کارها . تاثیرات خود را دارند و اهداف خود را دنبال میکنند ..
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    در عجب بوذم که این ارتباطات و دیدارها بین مسئولین سه کشور چه دلیلی میتونه داشته باشه . چون اردن و مصر حداقل از نظر اقتصادی توانائی کمک به عراق را ندارند . موضوع چی هست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس