کد خبر 1240685
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
قرقیزستان

سفارت آمریکا در قرقیزستان گزارش سالانه از اقدامات این کشور برای مبارزه با قاچاق انسان را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، سفارت آمریکا در قرقیزستان گزارش سالانه از اقدامات این کشور برای مبارزه با قاچاق انسان منتشر کرد.

این گزارش ابتدا به موفقیت ها و ناکامی‌ها در مبارزه با قاچاق انسان در سراسر جهان می‌پردازد، سپس به تشدید تلاش‌های دولت قرقیزستان برای مبارزه با قاچاق انسان در سال 2020 و ارتقا وضعیت این کشور به سطح دو اشاره دارد.

در این راستا دولت قرقیزستان اقداماتی نظیر تکمیل پیش نویس برنامه اقدام ملی برای مبارزه با قاچاق انسان، ایجاد بستری مطلوب برای 13 نهاد دولتی و سازمان‌های جامعه مدنی برای توسعه عملیات‌های استاندارد تحت مکانیسم کمک ملی برای شناسایی قربانیان قاچاق و ارائه خدمات به آنها، ارزیابی مجدد صدها پرونده جنایی که منجر به بازگشایی چندین پرونده تحقیقات قاچاق انسان شده، بازگشت ده‌ها کودک آسیب پذیر قرقیزستانی از مناطق درگیری مسلحانه، ایجاد یک خط تلفن همراه و خط کمک برای قربانیان قاچاق انسان، انتشار اطلاعات تحت عنوان «100 روز علیه قاچاق انسان»، آموزش‌های مبارزه با قاچاق کالا برای مددکاران اجتماعی، مقامات انتظامی، دادستان ها و قضات صورت داده است.

با وجود این، برای محاکمه قاچاقچیان، حمایت از قربانیان و جلوگیری از قاچاق باید اقدامات بیشتری انجام شود که در این صورت  قرقیزستان می‌تواند در جهت از بین بردن قاچاق انسان در سال‌های آینده موفق‌تر شود.

«برایان استیون» کاردار سفارت امریکا در این زمینه گفت: ما متعهد به مبارزه با قاچاق انسان و خاتمه بخشیدن به برده‌داری مدرن هستیم. از تلاش‌های قرقیزستان در یک سال گذشته قدردانی و از صعود کشور به ردیف دو استقبال می‌کنیم.

وی افزود: امیدواریم که امسال قربانیان قاچاق انسان در قرقیزستان بتواند اجرای عدالت را ببیند و کسانی که مرتکب این جنایات شده‌اند نیز محاکمه و زندانی شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس