اعتراض به حملات پهپادی آمریکا در یمن

۱۱۳ گروه و نهاد حقوق بشری در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا، حملات ادامه‌دار پهپادی در غرب آسیا و قاره آفریقا را موجب کشتار غیرنظامیان دانشتند.

به گزارش مشرق، ۱۱۳ گروه و نهاد حقوق بشری شامگاه چهارشنبه (دیشب) به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نامه نوشته و خواستار توقف حملات «غیر قانونی» پهپادی در کشورهای مختلف شدند.

بیشتر بخوانید:

عمران خان: آمریکا در افغانستان شکست خورده است/ما خواستار صلح هستیم

به نوشته آرتی، گروه حقوق بشری «ائتلاف حقوق بشر و امنیت» این کمپین را رهبری می‌کند و نهادهایی از یمن و سومالی نیز جزو امضاءکنندگان هستند. در نامه مذکور آمده است که «جنگ‌های ابدی» باید پایان یافته و «عدالت نژادی» برقرار شود.

آن‌ها ضمن استقبال از وعده جو بایدن در دوره تبلیغات انتخاباتی مبنی بر پایان «جنگ‌های ابدی» در منطقه، از اینکه ارتش آمریکا بر خلاف هدف دونالد ترامپ با پایان ماه می از افغانستان خارج نشده و تاریخ آن را به تعویق انداخته، انتقاد کردند.

در این نامه آمده است که جو بایدن در دوره تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود که مسائل حقوق بشری بر خلاف دوره ترامپ، سهم مهمی در سیاست خارجی آمریکا خواهد داشت و اکنون توقف حملات پهپادی گام مهمی برای عمل به این وعده است.

گروههای حقوق بشری می‌گویند که بر خلاف ادعای ارتش آمریکا مینی بر دقیق بودن حملات پهپادی، در اکثر مواقع این غیرنظامیان و افراد بیگناه هستند که قربانی حملات می‌شوند. آن‌ها از بایدن خواستند تا از این روش در عملیات‌های نظامی دست بردارد و گام مهمی در احرتام به جامعه بشری بردارد.

امضاء کنندگان تأکید کردند که با ادامه یافتن حملات پهپادی «جنگ‌های ابدی» نیز ادامه خواهد یافت و در این میان جوامع اسلامی و آفریقایی متحمل خسارت شدید خواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس