کد خبر 1239920
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

کاغذ صافی و فیلترهای آزمایشگاهی از جمله تجهیزات آزمایشگاهی است که در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد قصد دارند کاغذ صافی برای آزمایشگاه خود خریداری نمایند اما نمی دانند کدام برند و یا تامین کننده برای کار آن ها انتخاب مناسب تری است. در این مطلب نکاتی ذکر کرده ایم که رعایت آن ها به شما کمک می کند تا کاغذ صافی مناسب خود را راحت تر پیدا کنید. همچنین در پایان مجموعه ای معتبر جهت خرید کاغذ صافی و برخی دیگر از تجهیزات صنعتی معرفی نموده ایم.

کاغذ صافی از کجا بخرم؟

6 نکته مهم برای خرید

  1. رطوبت محلول

محلول شما ممکن است رطوبت بسیار زیادی داشته باشد، و یا در مواردی غلظت آن بیشتر شده و در ظاهر رطوبت آن کمتر باشد. بسته به میزان رطوبت محلول، نوع کاغذ صافی مناسب برای کاربرد شما تغییر خواهد کرد. بنابراین پیش از هر اقدامی، ابتدا محلول مورد نظر خود را بررسی کرده و بر اساس مشخصات و اطلاعات به دست آمده از آن، نوع کاغذ صافی را انتخاب نمایید.

  1. خاصیت اسیدی و بازی

مواد تشکیل دهنده محلول ها تعیین کننده قدرت اسیدی و بازی آن ها هستند. این نکته مهمی است که باید در زمان خرید کاغذ صافی به آن توجه داشته باشید. برخی از انواع کاغذ صافی تنها برای طیف خاصی از محلول ها با محدوده مشخصی از PH قابل استفاده هستند. در چنین شرایطی اگر از این کاغذ صافی برای تفکیک و غربالگری یک محلول با PH خارج از محدوده (با خاصیت اسیدی یا بازی بیشتر) استفاده نمایید، ممکن است کاغذ صافی عملکرد مناسبی از خود نشان نداده و چندان کارامد نباشد.

  1. درصد خاکستر محلول

درصد خاصی از خاکستر در هر محلول وجود دارد. همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، پیش از خرید کاغذ صافی یک مرحله برای بررسی کامل محلول ها باید در نظر گرفته شود. بر اساس نتایج به دست آمده از این مرحله، می توان درصد خاکستر محلول را نیز اندازه گیری نمود. در صورتی که این درصد از ظرفیت کاغذ صافی و حد مجاز تعیین شده بیشتر باشد، دقت اندازه گیری در آزمایشات بسیار دقیق تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

  1. بافت کاغذ

کاغذهای صافی ممکن است از جنس های مختلفی ساخته شده باشند. الیاف، فیبرهای چوب، کربن، کوارتز، فایبرگلاس و ... از جمله متریال های متنوعی هستند که در تولید این تجهیز آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. بسته به نوع محلول، فرایند ازمایش مورد نظر و نوع کاربرد شما، بافت مناسب برای کاغذ صافی مشخص خواهد شد.

  1. گرید کاغذ صافی

گرید کاغذ صافی در واقع بیانگر ابعاد ذراتی است که می توانند از این کاغذ به راحتی عبور کنند. به این ترتیب سایر ذرات که ابعاد آن ها از گرید تعیین شده بیشتر باشد، روی کاغذ باقی مانده و از بقیه محلول جدا می شود. به این روند در اصطلاح، غربالگری محلول های مایع و گازی گفته می شود. به همین علت گفته می شود که گرید کاغذ صافی یکی از مهم ترین نکاتی است که در زمان خرید باید مورد توجه و بررسی قرر بگیرد. در غیر این صورت، ممکن است ذرات تفکیک شده بزرگتر و یا حتی کوچکتر از حد تعیین شده و لازم برای آزمایش شما باشد. در نهایت این اتفاق می تواند به کاهش دقت نتیجه آزمایش و حتی در برخی از موارد، از بین رفتن زحمات شما، منجر شود.

  1. ابعاد

کاغذ صافی در ابعاد و اشکال مختلفی تولید شده و در بازار موجود است. نمونه های دایره ای شکل و مخروطی رایج ترین انواع آن هستند. بسته به نوع کاربرد و فرایند آزمایش، ابعاد و شکل کاغذ صافی مورد نیاز شما نیز تعیین می شود.

شرکت تدارک صنعت کاغذ کرمان

کاغذ صافی از کجا بخرم؟

شرکت تدارک صنعت کاغذ کرمان مجموعه ای خوشنام با بیش از 6 سال سابقه حضور فعال در واردات تجهیزات صنعتی می باشد. این مجموعه کلیه تجهیزات مورد نیاز صنایع سلولزی کشو شامل انواع مواد شیمیایی، ماشین آلات صنعتی، ملزومات پوششی و قطعات یدکی را از بهترین تامین کنندگان خریداری نموده و به دست واحدهای تولیدی و کارخانجات فعال داخلی می رساند.

همچنین با توجه به این که مواد شیمیایی تنها در یک صنعت خاص مورد استفاده قرار نمی گیرند و موارد کاربرد متعددی دارند، مجموعه های تولیدی و کارخانجات فعال در سایر حوزه ها نیز می توانند از خدمات این شرکت برای تامین مواد شیمیایی مورد نیاز خود استفاده نمایند. برخی از مواد شیمیایی که توسط شرکت تدارک صنعت کاغذ کرمان به مشتریان این مجموعه ارائه می شود، به شرح زیر است:

· سولفات آلومینیوم

· AKD مایع (SSK)

· ریتنشن اید

· انواع نشاسته صنعتی

· آمونیوم پرسولفات

· پلی آلومینیوم کلراید

· پلی الکترولیت

· سود پرک

از آن جا که این مجموعه سال ها است که به طور جدی در این عرصه فعالیت کرده و متخصصان باتجربه ای در تیم خود جای داده است، امکان ارائه مشاوره در خصوص مسائل و تعهدات مختلف گمرکی را برای مشتریان خود فراهم نموده است. از جمله خدمات جانبی این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تامین و عرضه انواع کاغذهای بسته بندی و ضایعات مصرفی

2. مشاوره ثبت سفارش و ترخیص کالا

3. مشاوره رفع تعهدات ارزی

4. مشاوره و خدمات پس از فروش

در صورتی که مشتریان این مجموعه قصد داشته باشند که یک خط تولید جدید را راه اندازی نموده و فعالیت خود را به طور جدی در حوزه صنایع سلولزی آغاز نمایند، کارشناسان و متخصصان شرکت تدارک صنعت کاغذ کرمان تجربیات خود را در اختیار آن ها قرار خواهند داد. این کار در قالب جلسات مشاوره و حتی در برخی از موارد به عنوان خدمات پس از فروش در این مجموعه ارائه می شود.

در پایان لازم به ذکر است که اطلاعات کامل تر درباره هر یک از محصولات و خدمات ارائه شده در این مجموعه در وب سایت رسمی شرکت تدارک صنعت کاغذ کرمان به نشانی https://www.kepsico.com درج شده است. علاقه مندان به مطالعه بیشتر در این باره می توانند به این وب سایت مراجعه نموده و از اطلاعات ارائه شده در این سایت بهره مند شوند. اطلاعات تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش نیز در همین پایگاه اینترنتی درج شده است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس