دمشق

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای با محکومیت مواضع رژیم صهیونیستی و آمریکا در خصوص جولان، بر حاکمیت سوریه بر این منطقه تأکید کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای بار دیگر بر حاکمیت این کشور بر منطقه جولان اشغالی تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این بیانیه آمده است که جولان حق قانونی سوریه است و قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی بر این امر تأکید دارد و لاجرم این منطقه باید به حاکمیت سوریه بازگردد.

وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن مواضع رژیم صهیونیستی و آمریکا در خصوص جولان، افزود: «مواضع آمریکا نشان می‌دهد که سیاست این کشور در قبال کشورهای عربی بر پایه حفظ منافع اسرائیل و در راستای خدمت به سیاست‌ها و توسعه‌طلبی‌هایش در منطقه است».

دولت سوریه تأکید کرد که حاکمیت این کشور بر جولان، با گذشت زمان تغییری نمی‌کند و مواضع آمریکا و رژیم اسرائیل تأثیر قانونی ندارد.

پایگاه خبری واشنگتن فری‌بیکن، شامگاه (پنجشنبه) خبر داد که دولت «جو بایدن» در حال عقب‌نشینی از به رسمیت شناخته شدن جولان به عنوان بخشی از فلسطین‌ اشغالی است.

خبرگزاری «اسپوتنیک»، نیز روز جمعه به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه گزارش داد که یک منبع سیاسی رژیم صهیونیستی در واکنش به این خبر تأکید کرده که مسئله بلندی‌های جولان در هیچ‌گفت‌وگویی با طرف آمریکایی مطرح نشده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز عصر دیروز در صفحه  توئیتری خود اعلام کرد: «سیاست ما درباره جولان تغییر نکرده است و گزارش‌هایی که خلاف این را می‌گوید، نادرست است».

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تاکنون در پنج قطعنامه که یکی از آن‌ها متعلق به جولان سوریه بود، این منطقه را تحت اشغال تل‌آویو دانسته و خواستار عقب‌نشینی فوری این رژیم از منطقه مذکور شده است.

 شهر و ارتفاعات جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش بزرگی از این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲، قسمت عظیمی از آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس