کشف بقایای کرگدن عظیم‌الجثه ۲۲میلیون‌ساله‌ در چین+ تصاویر

دانشمندان چینی در جدیدترین تحقیقات خود از کشف فسیل غول‌پیکرترین کرگدن دنیا که ۲۲میلیون سال قدمت دارد، خبر دادند.

به گزارش مشرق، طبق مطالعه جدیدی که منتشر شده است، دانشمندان چینی بقایای دو کرگدن عظیم‌الجثه را با قدمت ۲۲میلیون‌ساله در استان "گانسو"ی چین کشف کردند.

پایگاه خبری "NBC" در این باره نوشت، طبق گفته دانشمندان این کرگدن‌های عظیم‌الجثه حدود ۲۰ فوت ارتفاع و همچنین بیش از ۲۰ تن وزن داشتند و این باعث می‌شود که آنها بزرگتر از پستانداران و بزرگترین پستاندار زمینی باشند که تاکنون زندگی کرده‌اند.

فسیل‌های جدید در ماه مه سال ۲۰۱۵ در منطقه "Linxia" در استان "گانسو" در شمال غربی چین پیدا شدند؛ یک فسیل از جمجمه، استخوان فک و دندان‌ها و مهره اطلس ـ جایی که سر به ستون فقرات متصل می‌شود ـ تشکیل شده است در حالی که دیگری از سه مهره تشکیل شده است.

دانشمندان از این بقایا حیوانات باستانی را بازسازی کرده‌اند و طبق تحقیقات منتشرشده در مجله "ارتباطات زیست‌شناسی"، آنها به‌اندازه کافی تفاوت در اسکلت خود دارند تا آنها را به‌عنوان یک گونه جدید طبقه‌بندی کنند.

دانشمندان این حیوانات را "Paraceratherium linxiaense" لقب داده‌اند؛ نخستین نام از گروه گسترده‌تری از کرگدن‌های غول‌پیکر و دومین نام از منطقه‌ای است که در آن پیدا شده‌اند.

طبق تحقیقات انجام‌شده هیچ‌یک از کرگدن‌های غول‌پیکر دارای شاخ در بینی خود نبودند؛ گرچه آنها اجداد کرگدن‌های مدرن هستند.

"تائو دنگ"، مدیر "انستیتوی دیرینه‌شناسی" در آکادمی علوم چین در پکن توضیح داد که منطقه "لینگشیا" از دهه ۱۹۵۰ به بعد با فسیل معروف بوده است و بقایای حیوانات زیادی در این منطقه کشف شده است.

آثار باستانی | آثار تاریخی، کشور چین،

آثار باستانی | آثار تاریخی، کشور چین،

آثار باستانی | آثار تاریخی، کشور چین،

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • موآ موآ IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    4 23
    الان یک توهمی میاد میگه: قربون خدا برم!!
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      8 2
      شما می میری، ما هم کی میریم. بعد مشخص میشه کی توهم داشته. هر کی از راه میرسه و چارتا ورق پاره خونده فکر میکنه علامه دهر شده! الحق که به درستی بهتون میگن روشنفکر.
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      5 1
      سکوت اختیار کن، نادان!
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      1 0
      بله قربون قدرت خداوند که تمام موجودات را آفریده است خود دی ان ای که زبان خداست اطلاعاتی بیشتر از تمام کتابخانه های دنیا دارد بخاطر همین به دی ان ای میگن زبان خدا و اطلاعات هم براثر تصادف پدید نمی آیند
    • حقگو IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      1 0
      قربون خدا که همه چیز را در احسن الحال خلق کرده در تمام مخلوقات امضای خداوند وجود دارد تمام موجدات قرینه هستن و تمام موجودات بر اساس نسبت زیبایی خلق شد و این نظم و این هماهنگی و هارمونی یعنی یک ید واحد در کار است .
  • معتاد ایرانی IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 2
    چقدر شبیه استخان های کله پاچه بود
  • SE ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 0
    این کشف جدیدی نیست. همان هیولای بلوچستان (بلوچتریم) است که الان فسیلهای بزرگتری از آن کشف شده. در سال ۱۸۵۹ میلادی (۱۲۳۸ خورشیدی) هنگامی که بریتانیا درصدد احداث خط تلگراف بین لندن و بمبئی بود در بلوچستان پاکستان از یافت شدن استخوان‌های یک شتر غول‌پیکر که مردم محلی آن را متعلق به رستم می‌دانستند با خبر شد. بر پایه روایات مردم محلی، رستم در نبرد با کُک کوهزاد این اشتر را به غنیمت گرفته‌است. در سال ۱۹۱۰ میلادی (۱۲۸۹ خورشیدی) دیرین‌شناس انگلیسی به نام کلیو فورستر کوپر راهی مکانی به نام دِرابوگتی (به معنی درخت زندگی) در تپه‌های بوگتی شد. جایی که روستاییان آن استخوان‌ها را یافته بودند. او انتظار داشت که این شتر غول‌پیکر یک دایناسور باشد. اما در نهایت ناباوری، او استخوان بزرگترین پستانداری که تاکنون بر روی زمین گام برداشته‌است را شناسایی نمود. کوپر نام این جانور را «هیولای بلوچی‌دد یا بلوچتریم» نامید. ارتفاع شانه‌های هیولای بلوچستان از سطح زمین دست‌کم ۵/۵ متر، طول آن از بینی تا کپل دست‌کم ۱۰ متر، وزن آن حدود ۱۶ تن، کمابیش هم‌وزن یک خزنده‌پا (سوروپود) متوسط، تخمین زده می‌شود. این جانور پرخاشگر، که نوعی کرگدن بدون شاخ بوده و روزانه دست‌کم ۲ تن گیاه می‌خورده‌است، ۲۰ تا ۳۰ میلیون سال پیش در دوران پایانی اولیگوسن تا سال‌های آغازین میوسن در مرغزارهای بلوچستان که برخلاف امروز سرسبز و غنی بوده، می‌زیسته و حدود ۱۰ میلیون سال پیش به دلیل تغییرات بنیادین آب و هوا منقرض شده‌است.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 1
    فسیل تقلبیه . خودشان ساخته اند
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      0 0
      چینی و تقلب!!! هیهات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس