گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ

روسای جمهور دو کشور روسیه و جمهوری آذربایجان طی تماسی تلفنی، آخرین تحولات منطقه قره باغ و همچنین روند بازگرداندن روابط اقتصادی و ارتباطات در منطقه قفقاز جنوبی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، رؤسای جمهور دو کشور روسیه و جمهوری آذربایجان طی تماسی تلفنی، آخرین تحولات منطقه قره باغ و همچنین روند بازگرداندن روابط اقتصادی و ارتباطات در منطقه قفقاز جنوبی را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: (رهبران دو کشور) زمینه‌های سیاسی اجرای توافقات میان رهبران روسیه و جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ که در تاریخ‌های ۹ نوامبر سال ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ میان طرف‌ها به امضا رسیده بود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین گفته می‌شود «ولادیمیر پوتین» و «الهام علی اف» در این تماس تلفنی، مشخصاً بر سر فعال سازی تلاش‌های سه جانبه جهت بازگرداندن توافقات اقتصادی، ارتباطات و حمل و نقل در منطقه قفقاز جنوبی به تبادل نظر پرداختند.

کاخ کرملین در بیانیه خود تصریح کرد که رؤسای جمهور ضمن گفتگو درباره موضوعات موجود در دستور کار دوجانبه، بار دیگر بر قصد مشترک خود برای ادامه همکاری‌های استراتژیک میان روسیه و جمهوری آذربایجان تأکید کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 0
    کریدور زنگزور رو باید عملیاتی کنن چون به نفع ایران هم هست.
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      4 0
      چه ایران خوشش بیاد یا نیاد کریدور زنگزور عملیاتی میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس