اکثر گردشگران برای سفر به مشهد که از مقاصد زیارتی و گردشگری کشور است، از هواپیما یا قطار استفاده می‌کنند؛ اما کدام‌یک بهتر هستند و چه مزایایی دارند؟

شهر مشهد از جمله مقاصد گردشگری پرطرفدار است که افراد به طرق مختلف از هواپیما و قطار گرفته تا خودروی شخصی سعی می‌کنند، به دیدن این شهر زیارتی بروند. مطمئنا مسافرانی که از شهرهای دور به مشهد سفر می‌کنند، هواپیما را انتخاب بهتری نسبت به قطار می‌دانند؛ با این حال، کسانی هستند که امنیت قطار را به هواپیما ترجیح می‌دهند. برای اینکه در تور مشهد بهترین گزینه را برای سفرتان انتخاب کنید، با این مقاله همراه شوید.

با هواپیما به مشهد برویم یا با قطار؟ کجارو راهنماییتان می‌کند

مزایای سفر به مشهد با هواپیما

برای افرادی که زمان، مهم‌ترین دلیل برای رسیدن مقصد محسوب می‌شود، هواپیما گزینه‌ای عالی است. در واقع، اکثر افرادی که هواپیما را به قطار ترجیح می‌دهند، تحمل مسیر طولانی مبدا تا مقصد را ندارند و با سفر هوایی می‌خواهند که زودتر به مقصد برسند و در وقت خود صرفه‌جویی کنند. شاید به همین دلیل باشد که مسیرهای پروازی منتهی به مشهد جزو پرترددترین مسیرهای پروازی کشور هستند و سالانه حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر مسافر دارند.

با هواپیما به مشهد برویم یا با قطار؟ کجارو راهنماییتان می‌کند

سرعت رسیدن به مقصد نیز به این معنا است که دچار خستگی نمی‌شوید و پس از پیاده‌شدن از هواپیما می‌توانید با خیال راحت به کار، تفریح یا زیارت خود برسید؛ بدون اینکه نیازی به استراحت داشته باشید. این موضوع به شما کمک می‌کند که بهترین استفاده را از زمان کوتاه اقامت خود در تور مشهد ببرید. ضمن اینکه صندلی‌های هواپیما در مقایسه با صندلی‌های سایر وسایل نقلیه بسیار راحت‌تر هستند و سفر دلنشینی را برایتان رقم می‌زنند. هواپیماها از معدود وسایل نقلیه‌ای هستند که بهداشت سرویس بهداشتی آن‌ها مورد توجه بوده است و مسافرانی که روی این موضوع حساس هستند، در تور هوایی مشهد دیگر نگران نخواهند بود.

مزیت دیگر سفر با هواپیما به مشهد، تجربه‌ فوق‌العاده و متفاوتی است که در زمان عبور از میان ابرها برایتان اتفاق می‌افتد و می‌توانید شاهد مناظری از داخل هواپیما باشید که امکان تماشای آن‌ها با هیچ وسیله نقلیه دیگری وجود ندارد. علاوه بر این، سفر هوایی به‌لطف پاسخ‌دهی سریع و خوب مهمانداران، جذابیت بیشتری پیدا می‌کند.

یکی از مواردی که مسافران مشهد باید مورد توجه قرار دهید، هزینه بلیط هواپیما است که همیشه ثابت نیست و نرخ مشخصی ندارد. به‌عبارتی، در برخی مناسبت‌های سال نظیر اعیاد شعبانیه یا تولد امام رضا (ع)،‌ قیمت‌ها افزایش می‌یابد؛ زیرا افراد زیادی مایل به سفر در این بازه‌ زمانی هستند. پس ترجیحا سفر خود را به زمانی موکول کنید که از تعداد گردشگران مشهد کاسته می‌شود یا آمادگی پرداخت هزینه اضافه را داشته باشید. علاوه بر تاریخ پرواز، قیمت بلیط هواپیما مشهد به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به نوع هواپیما، کلاس پروازی، ایرلاین، تاریخ حرکت، مدت پرواز و... اشاره کرد. شرکت‌های مختلفی همچون آتا، آسمان، ایران ایرتور، تابان، زاگرس، کیش ایر، معراج و کاسپین در مسیر تهران-مشهد فعالیت می‌کنند و بلیط آن‌ها در خرداد سال ۱۴۰۰ از حدود ۶۰۰ هزار تا ۷۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

پروازهای چارتری بیشتر در مسیرهای پررفت‌وآمدی مثل تهران به مشهد کاربرد دارند و نرخ بلیط آن‌ها کمی پایین‌تر از پروازهای سیستمی است. حداقل و حداکثر قیمت بلیط هواپیما در پروازهای سیستمی توسط سازمان هواپیمایی کشوری معین می‌شود؛ در حالی که قیمت بلیط در پروازهای چارتر به میزان تقاضا و تعداد صندلی‌های باقی‌مانده بستگی دارد. بهترین زمان خرید بلیط چارتر تهران-مشهد تقریبا پنج تا دو روز قبل از پرواز است. نکته منفی بلیط چارتر در این است که امکان لغو یا پس‌دادن آن وجود ندارد و قیمت بلیط برای همه مسافران اعم از بزرگسال و کودک، یکسان محاسبه می‌شود.

مزایای سفر به مشهد با قطار

با هواپیما به مشهد برویم یا با قطار؟ کجارو راهنماییتان می‌کند

سفر با قطار در مسیرهای طولانی، بسیار ارزان‌تر از سفر هوایی تمام می‌شود و ازاین‌رو، طرفداران مخصوص خود را دارد. هنگام سفر با قطار می‌توانید به‌راحتی در راهروی آن راه بروید، از پنجره نظاره‌گر چشم‌انداز اطراف باشید و از رستوران استفاده کنید. در صورت مسافرت خانوادگی و حضور در یک کوپه نیز این امکان برای شما فراهم است تا ساعت‌هایی فراموش‌نشدنی و خاطره‌انگیز را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

علاوه بر این، قیمت بلیط قطار مشهد در مقایسه با اتوبوس و هواپیما، بسیار مناسب‌تر است و با انتخاب این روش، از هزینه‌های سفر کاسته می‌شود. ایمنی در سفر، یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر گردشگری به آن توجه می‌کند و از آنجا که اکثر افراد قطار را ایمن‌تر از هواپیما می‌دانند، سفر ریلی را ترجیح می‌دهند. گزینه بعدی مهم در سفر با قطار، راحتی و آسایش است که به‌لطف وجود انواع قطارهای لوکس در ناوگان ریلی کشور می‌توانید از خدمات و امکانات بی‌نظیر آن‌ها نهایت استفاده را ببرید.

تنوع قطارهای مسیرهای منتهی به مشهد نظیر تهران-مشهد و بالعکس زیاد است و در نتیجه با توجه به میزان هزینه‌ای که برای خرید بلیط سفر در نظر گرفته‌اید، دستتان برای انتخاب باز است. در میان این قطارها، سه مدل قطار پنج ستاره به نام‌ فدک، زندگی و نور به چشم می‌خورد که به‌لحاظ امکانات و سرعت حرکت، مناسب‌تر از سایر گزینه‌ها هستند. مزیت قطارهای پنج ستاره تهران-مشهد شامل امکانات رفاهی داخل کوپه، درخواست سفارش پذیرایی ویژه و همین طور امکان رزرو هم‌زمان بلیط قطار و هتل برای مسافران است.

قطارهای اتوبوسی و سه ستاره، ارزان‌ترین نرخ بلیط را دارند و بیشترین قیمت به قطارهای پنج ستاره مربوط می‌شود. در بهار سال ۱۴۰۰، بلیط سالنی چهار ردیفه از حدود ۱۰۰ هزار تومان، کوپه‌ای ۶ نفره از حدود ۱۵۰ هزار تومان و کوپه‌ای چهار نفره از حدود ۴۰۰ هزار تومان به بالا به فروش می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر به مشهد، سری به لیست تور مشهد کجارو بزنید تا از بهترین قیمت‌ها مطلع شوید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس