کد خبر 1235674
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
چین

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا در مورد انزوای جهانی این کشور را اخاذی خواند.

به گزارش مشرق به نقل از شینهوا، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه تهدید واشنگتن را مبنی بر رویارویی پکن با انزوای بین‌المللی در صورت عدم موافقت با یک تحقیق دیگر درباره منشاء کرونا، اخاذی و تهدید محض خواند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: اظهارات طرف آمریکایی اخاذی و تهدید محض است. چین نارضایتی عمیق خود را ابراز کرده و عمیقاً مخالف آن است و ما هرگز این را نمپذیریم.

او تاکید کرد، چین از زمان آغاز همه گیری کرونا درباره این مساله شفاف عمل کرده است و بدون پیش شرط تجربیاتش را با دیگر کشورها در زمینه جلوگیری و پیشگیری از این همه گیری، تشخیص و درمان به اشتراک گذاشته است. او به پذیرش دو تیم کارشناسی بین‌المللی از طرف سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد.

این سخنگو با بیان اینکه تشخص منشاء کرونا مساله‌ای علمی است و نباید خودسرانه سیاسی شود، گفت: اظهاراتی مبنی بر اینکه چین به تحقیقات نه گفته، کاملاً بی اساس است. اظهاراتی مبنی بر اینکه چین با انزوای بین‌المللی مواجه خواهد شد، ارعاب عامدانه است.

پیشتر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرده بود که اگر چین در تحقیقات مرتبط با منشاء کرونا همکاری نکند، با انزوا در جامعه بین‌المللی مواجه خواهد شد.

سالیوان گفت: این همان کار دیپلماتیک است؛ هدایت کشورهای جهان و فشار سیاسی و دیپلماتیک روی چین که اصلی ترین بخش تلاش ما است تا در نهایت پکن را مقابل یک انتخاب سخت قرار دهیم و آن اینکه یا به شکل مسئولانه ای اجازه تحقیقات درباره منشاء کرونا را می دهید یا اینکه با انزوا در جامعه بین المللی مواجه می شوید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    2 0
    چرا آمریکا با تحقیق در مورد 11 سپتامر مخالفت میکنه که باعث مرگ هزاران نفر شده ولی تحقیق در خاک چین رو لازم میداند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس