آیا محمد بن زاید از وزیر خارجه اسرائیل در ابوظبی میزبانی می‌کند؟

یائیر لاپید جانشین نخست وزیر و وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل در نزدیکترین فرصت میهمان امارات متحده عربی و محمد بن زاید خواهد بود.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی نیوز واللا در گزارشی که عصر یکشنبه منتشر شد خبر داد گمانه زنی ها حکایت از آن دارندکه یائیر لاپید وزیر خارجه به زودی به امارات متحده عربی سفر و بامسئولین عالی‌رتبه این کشور دیدار و گفتگو کند.

در صورت انجام این سفر او اولین وزیر اسرائیلی خواهد بود که بعد از امضای توافقنامه سازش به امارات متحده سفر می‌کند.

مسئولین عالی‌رتبه اسرائیلی به این پایگاه عبری زبان خبر دادند در این سفر لاپید با عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات ملاقات خواهد کرد.

با این حال هنوز مشخص نیست که آیا لاپید در این سفر با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و حاکم فعلی امارات متحده عربی هم ملاقات خواهد کرد یا خیر؟

به گفته کارشناسان در صورت انجام این ملاقات این اولین دیدار علنی بین یک شخصیت اسرائیلی و حاکم امارات متحده عربی خواهد بود.

نیوز واللا در ادامه گزارش خود آورده است، در زمان دولت قبل بنیامین نتانیاهو اجازه سفر گابی اشکنازی وزیر خارجه وقت اسرائیل را به امارات متحده عربی نداد تا اولین سفر به نام شخص او به ثبت برسد.

اما با وجود آن که نتانیاهو چهار بار برای انجام سفر به امارات متحده عربی وقت تعیین کرد اما هر بار به دلیل شرایط سیاسی در اسرائیل این سفر لغو شد.

آخرین تلاش نتانیاهو در آستانه انتخابات بود که یوسی کوهن رئیس سابق موساد این سفر را برای او برنامه ریزی کرد اما در شب قبل از آن اسرائیل اجازه حضور ولیعهد اردن را در مسجد الاقصی نداد همین امر باعث واکنش اردن به این تصمیم شد و به اسرائیل خبر داد مجوز عبور هواپیمای نتانیاهو را از حریم هوایی خود نخواهد داد امری که باعث شد این بار هم سفر لغو شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس