کد خبر 1235018
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
سومی کشتی فرنگی ایران در تورنمنت ترکیه با ۷ مدال

تیم منتخب کشتی فرنگی ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و عنوان سومی به کار خود رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه پایان داد.

به گزارش مشرق، رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه روزهای ۲۸ تا ۳۰ خردادماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد که در پایان تیم ۱۵ نفره ایران که در ۸ وزن شرکت کرده بود، توسط سجاد عباس پور، محمدرضا مختاری و رامین طاهری در اوزان ۵۵، ۷۲ و ۸۷ کیلوگرم به مدال طلا، پویا دادمرز و حسین اسدی در اوزان ۵۵ و ۶۷ کیلوگرم به مدال نقره و میثم دلخانی و امین کاویانی نژاد در اوزان ۶۳ و ۷۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی نیز تیم ایران پس از تیم های روسیه و ترکیه در جایگاه سوم ایستاد.

نتایج کشتی گیران ایران در این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم ، رقابت ها به صورت دوره ای و در دو گروه ۳ نفره برگزار شد که سجاد عباس پور در دور اول ودرینکوف از روسیه را مغلوب کرد و با توجه به حاضر نشدن رجب از ترکیه، در دیدار دوم نیز پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. پویا دادمرز نیز مقابل  گریگوروف از بلغارستان و کلیچ از ترکیه به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی رفت. دو کشتی گیر کشورمان در مرحله نیمه نهایی نیز مقابل رقبای خود به برتری دست یافتند و راهی فینال شدند. عباس پور در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر ۳ به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. دادمرز نیز صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهرداد مردانی در دور نخست مقابل سرگئی امیلین از روسیه به پیروزی رسید و در دور دوم نیز امید آرامی دیگر نماینده کشورمان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل شارشنبیکوف از قرقیزستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. مردانی در این دیدار مقابل سلطان گالی از قزاقستان با نتیجه ۹ بر ۳ شکست خورد و پنجم شد. امید آرامی نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم سلیمان اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل مهمت جکر از ترکیه مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. دلخانی در دیدار رده بندی مقابل دیگر حریف ترک به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد. محمد نوربخش دیگر نماینده کشورمان در دور نخست به مصاف آسخات محمدعلی اف از قزاقستان به پیروزی رسید اما در کشتی دوم با نتیجه ۱۰ بر ۹ مغلوب حریف ترک خود شد و با توجه به شکست این حریف، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم حسین اسدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل حریفی از کشور بلغارستان به پیروزی دست یافت. وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۸ بر صفر کشتی گیری از کشور ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. اسدی در دیدار پایانی در یک کشتی نزدیک و با نتیجه ۱ بر ۱ مغلوب سورکوف از روسیه شد و به مدال نقره رسید. محمد الیاسی نیز مقابل کشتی گیری از کشور ترکیه مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور نخست اوزیل از کشور ترکیه را مغلوب کرد. در همین وزن امین کاویانی نژاد مقابل دیمیتروف از بلغارستان به پیروزی دست یافت. دو نماینده کشورمان در دور بعد به مصاف هم رفتند که مختاری با نتیجه ۲ بر یک مقابل کاویانی نژاد به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر حریفی از کشور روسیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. مختاری در دیدار پایانی با نتیجه ۸ بر صفر مورات داق از کشور ترکیه  را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت. کاویانی نژاد نیز با توجه به حاضر نشدن حریفش در گروه شانس مجدد به دیدار رده بندی رفت و در این دیدار نیز با نتیجه ۵ بر ۳ از سد حریف روس خود گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم پرهام قنبری در دور نخست مقابل کشتی گیر اوکراینی مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، قنبری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم در پایین جدول محمد ناقوسی در دور اول مقابل یونس اف از روسیه شکست خورد و با توجه به  حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به دیدار رده بندی رفت اما در این دیدار نیز با نتیجه ۳ بر یک به حریف ترکیه ای باخت و پنجم شد. رسول گرمسیری نیز در دور نخست کشتی گیری از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور دوم مغلوب امره کوش از ترکیه شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف روس، گرمسیری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری در دور اول مقابل حریفی از قزاقستان به پیروزی رسید وی در دور دوم  کشتی گیر ترکیه ای را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. طاهری در این مرحله مقابل کشتی گیری از کشور قرقیزستان با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با نتیجه ۵ بر ۱ از سد حریف روس خود گذشت و به مدال طلا دست یافت.  ناصر علیزاده دیگر نماینده کشورمان در دور نخست مقابل لورینچ از مجارستان مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف در کشتی بعد، از دور رقابت ها کنار رفت.

منبع: فدراسیون کشتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس