روحانی نمایه

روحانی از ستاد اقتصادی دولت خواست گزارش های لازم از وضعیت اقتصادی کشور و اقدامات انجام شده را به رییس‌جمهور منتخب ارائه کنند.

به گزارش مشرق، دویست و سی و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه حجت الاسلام حسن روحانی ضمن آرزوی موفقیت برای رییس جمهور منتخب، از ستاد اقتصادی دولت خواست گزارش های لازم از وضعیت اقتصادی کشور و اقدامات انجام شده را به رییس جمهور منتخب ارائه نمایند.

بیشتر بخوانید:

آیا اکثریت ایران از رئیس جمهور شدن رئیسی راضی هستند؟

در ابتدای این جلسه وزیر نفت گزارشی از عملکرد فروش نفت در دوران تشدید تحریم و جنگ اقتصادی ارائه کرد.

براساس این گزارش از سال ۹۷ با خروج یکجانبه آمریکا از برجام و آغاز جنگ اقتصادی ترامپ علیه ملت ایران، با اعمال سیاست ارعاب و تهدید دولت آمریکا مشتریان نفتی کشورمان، تقاضای خود را کاهش دادند و این کاهش درآمد، بر همه بخش‌ها از جمله بودجه دولت تأثیر گذاشت.

در سال ۹۹ نیز علاوه بر تحریم های آمریکا و شرایط خاص پاندمی کرونا ، پایین آمدن قیمت نفت، کاهش درآمد دولت را تشدید کرد به نحوی که در مجموع در سه سال جنگ اقتصادی، درآمد نفتی کشور بیش از صد میلیارد دلار کاهش یافت.

براساس این گزارش، دولت تدبیر و امید در این شرایط تلاش کرد در کنار استفاده از روش های غیر متعارف در فروش نفت و فرآورده های نفتی، وابستگی به نفت را در بودجه کشور کاهش دهد تا آنجا که وابستگی ۴۲ درصدی بودجه به نفت در ابتدای دولت تدبیر و امید، در لایحه بودجه سال ۹۹ به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و برای نخستین بار در کشور، بودجه بدون اتکا به درآمدهای نفتی تدوین شد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه اولویت دولت، تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در جهت افزایش رفاه عمومی و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه بوده است، گفت: همه تلاش دولت بر آن بوده است که با مقاومت در برابر تحریم صد درصدی دشمنان ایران، درآمد ارزی لازم برای تامین کالاهای اساسی و ضروری و حفظ و ارتقای تولید کشور را فراهم نماید.

روحانی افزود: کارنامه موفقیت دولت در این نبرد نابرابر با تحریم کنندگان قابل ملاحظه است. درهمین راستا کنترل نوسانات بازار داخلی و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی و نرخ تورم در کشور و همچنین ایجاد رفاه نسبی در جامعه از مهمترین اهداف دولت بوده است .

رئیس جمهور اظهار داشت: در سازوکار پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۰، تامین کالاهای اساسی، افزایش رفاه عمومی محور اصلی است و با تخصیص منابع ارزی لازم، در یک حرکت نظام مند، تامین، تولید و توزیع در کشور، در مسیر بازگشت به رشد و ثبات قرار گرفته است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    9 4
    از آنجایی که جناب رئیسی بین مردم است و با مردم زندگی می کند از گند فاجعه باری که شما و دولتتان به اقتصاد و معیشت مردم زده کاملا مطلع است و به گزارش‌های دروغین شما هیچ احتیاجی ندارد
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      2 0
      کلید خیلی خوب سیلی رو خوردی نوش جونت اون ظ... هم که رفته از غصه اش توی انتالیا با ..... های ترکیه ای ..... بنفش های بی همه چیز
  • احمد IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    8 3
    یه گزارش از فساد مالی هم بده لطفا
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      4 0
      شیخ حسن اون سند 2030 هم بر دار با خودت ببر توی اوین اتیش بزن شب چهارشنبه سوری از روش بپر
  • حیدر صالح IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    10 1
    لغو تحریمها فقط به دست و مقاومت دولت قدرتمند درستکار انجام شدنی است نه با سازش و تسلیم
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    12 1
    به هیچ عنوان نیازی به ارائه گزارش نیست . حاج آقا رییسی بخوبی داره می بینه چه ویرانه و خرابه ای بجای اقتصاد دارین تحویلش میدین
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    4 0
    روحانی افزود: کارنامه موفقیت دولت در این نبرد نابرابر با تحریم کنندگان قابل ملاحظه است. جناب روحانی ممکن است بفرمایید این کارنامه ی موفقیت آمیز را چه کسی صادر کرده است؟! از نظر بنده شما به دلیل بند کردن اقتصاد کشور به برجام و عدم تحقق اقتصاد مقاومتی نمره ی قبولی هم نگرفته اید و اگر بخواهم به شما منصفانه و با ارفاق نمره بدهم نمره ی من به دولت شما 5 است؛ تا نظر سایر دوستان چه باشد؟!
  • DE ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 3
    ستاد اقتصادی دولت از وضعیت اقتصادی کشور به رئیس‌جمهور منتخب گزارش دهد. چقدر طول میکشه این گزارش .قربان چند دقیقه ؟ چطور؟ گزارش کل کشور ظرف چند دقیقه؟بله چطور؟ قربان همه صندوقها خالی اندایت تمام. گزارش نمیخواد دیگه.
  • پیام IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    15 1
    آقا مرگ من گزارش نده، ببند اون فکّتو که راه شیطان رو صراط مستقیم نشون میدی.
  • DE ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    10 1
    دیگه یه برگه سفید تحویل رئیسی دادن و این که هیچ کاری در این 8 سال انجام نشده نیاز به گزارش دادن داره
  • رضا IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    4 1
    بله حتما از این معجزه که چجوری ظرف چند سال ملت رو به فلاکت انداختید گزارش دهید از گوشت٬ برنج٬ و لبنیات که از تو سفره مردم جمع کردید از بیکاری و ارزهای ۴۲۰۰تومانی جهانگیری که برا واردات دادید و تو بازار آزاد فروش رفت از جوانهایی که کنار پارکها به اعتیاد رو آوردند از مستاجرانی که کسی به داد صدای ضعیفشان نمیرسد از مردمی که ابرومندند و تنها پناهشان خداوند است باشد که وعده حق محقق شود.
  • DE ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    7 1
    کی از شما گزارش خواست ؟؟ چوب را که بر می دارند گربه دزده خودش می فهمه !
  • علی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    3 1
    فعلا که دولت دوازدهم باید به تو گزارش بدهند. وقتی دوسه روز مانده دولت تمام شود. گزارش دسته گل به آب دادنت را میتوانی بدهی. الان نیازی به گزارش دهی نیست.
  • مهدی IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 1
    گزارش چی برای چی؟!
  • BE ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 4
    درود بر آقای روحانی ، مردی که سفینه نور را دید ، آنهم با سرنشین ، حالا بعدش چی شد خدا داند
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      4 0
      :)))))))))))
  • BE ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    7 4
    علی برکت الله
  • DE ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    7 1
    ستاد اقتصادی دولت از وضعیت اقتصادی کشور به رئیس‌جمهور منتخب گزارش دهد. قربونت یکی از اون گزارشات صد روز صدروزت که موقع انتخابات که التماس میکردی مردم بهت رای بدهند و قول صد روز صد روز گزارش کار دادی را الان دست به نقد بده برو بچ نگاه کنند.البته قبلش بهشون بگو کاغذ سفید نیست توش نقاشی نکنند گزارشه از خالی ها و خالی بندیها یعنی هیچی
  • رضا IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    3 4
    بله از بدبختی ها و گرانی ها و ارزهای ۴۲۰۰تومانی گم شده از گوشت و لبنیات که از سفره ملت جمع کردید از دروغ و فریبکاری از خدا بیخبران از ملتی که با مشت آهنین روز انتخابات حرف خودش رو زد گزارش دهید
  • WUR IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    6 0
    بخشش جایز نیست ! اعدامشان کنید !!!
  • DE ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    6 0
    جناب روحانی.....هم عبای تو خوشکله هم ریش هات قشنگه آدم عاشق کودوم شه ؟ میخوام که گزارش بدهی سکوتو بشکن نکنه وقتت تموم شه. موندم که چه فرقی میون کاغذ وکارنامه خالیست که هی این پا وُ اون پا میکنی تو .....این این پا و اون پات منو کشته ...سنگ پای قزوین توی مشتت....
  • شیرازی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    3 1
    حسن میخواهد با این گزارشها و انبوه خبر بد و فاجعه بار رئیسی را سکته دهد
  • DE ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    1 0
    آقا بعد که گزارشات دولت روحانی رو دیدید دور نیندازید بدهید به ما بچه ها کاغذ سفید ندارن روش نقاشی کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس