کد خبر 1234921
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

کمتر کسی را می‌شناسیم که با ساخت و مونتاژ قطعات فلزی سروکار داشته و از صنعت جوشکاری و اصول آن بی‌خبر باشد. به ‌عبارتی، برای ساخت و ترمیم قطعات، صنایع ساختمانی، خطوط مسافربری، کشتی‌سازی، راه آهن و تولید ابزار و لوازم منزل و بسیاری موارد دیگر، به جوشکاری نیاز است.

الکتروجوش: بهترین تولید کننده دستگاه‌های جوش صنعتی

بی‌شک هر یک از این موارد، نیازمند نوع خاصی از دستگاه جوشکاری بوده و با شیوه متمایزی انجام می‌شود. به همین دلیل، تولیدکنندگان دست به‌کار ساخت و عرضه محصولات متنوعی در این زمینه شده‌اند.

در ادامه مطلب، همراه با شما سری به کارخانه الکتروجوش زده و از تولیدات این مجموعه و کیفیت ساخت آنها آگاه می‌شویم.

دستگاه جوش: از ابداع تا تولید...

کشور ما در چند دهه اخیر از نظر جمعیت، بالندگی صنایع به‌ویژه در رشته ساختمانی، و آمار ساخت‌وساز رشد بالایی داشته است. همه این‌ها نیازمند افراد کاری و صنایع فعال و پویایی است که با تلاش شبانه‌روزی بنیان گذاشته شده‌اند.

صنعت جوشکاری و اتصالات فلزی نیز در این میان نقش مفید و فعالی ایفا کرده و بسیاری از صنایع جانبی با اتکا به آن پیشرفت کرده‌اند.

نیاز به دستگاه‌های ویژه در این صنایع، تا مدت‌ها توسط نمونه‌های خارجی و وارداتی تامین می‌شده است. تا سال ۱۳۲۴ که نخستین دستگاه ترانس جوشکاری به همت بنیانگذار صنعت جوش ایران، مرحوم محمدحسین قیصری، با الهام از نمونه‌های آلمانی، تولید و به بازار صنعت ایران وارد شد.

انواع دستگاه جوش و تاثیر آن در رشد صنایع داخلی!

بی‌شک این تحول بزرگ، نقش مهمی در رشد و بالندگی صنایع وابسته داشته و برداشتن گام‌های بلندتر در صنایع داخلی را تسریع کرده است.

با گسترش این مجموعه و بنا بر نیاز و درخواست واحدهای تولیدی در صنایع گوناگون، تولید انواع دستگاه‌های جوشکاری با قدرت‌های مختلف، در این کارگاه داخلی رونق گرفت. پس از آن نیز نوبت به پایه‌گذاری خط تولید پرس جوش، نقطه جوش و انواع قرقره جوش بود تا پایه‌های این صنعت به‌طور جدی در کشورمان محکم شود.

پس از تبدیل این مجموعه به شرکت الکتروجوش، کار با وسعت بیشتری ادامه یافت.

با گذشت سال‌های پربار از آن زمان، اکنون خط تولید این دستگاه گسترش زیادی یافته و با تنوع و کیفیت بالا مشغول به کار است. تولید انواع محصولات این مجموعه، با به‌کارگیری گروه زیادی از کارشناسان و کارگران، به پویایی این مجموعه کمک شایانی کرده است.

علاوه بر اشتغال‌زایی حاصل از تولید این ملزومات، عدم نیاز به واردات الکتروجوش را نیز می‌توان در ردیف دیگر دستاوردهای این مجموعه تولیدی نام برد.

تنوع شیوه‌های جوش و به‌کارگیری هر یک از این روش‌ها بنا بر الزامات کاری نیز بخش مهم دیگری است که در صنایع جوشکاری موارد استفاده فراوانی دارد.

در ادامه مطلب، شما را با دستگاه‌های نقطه جوش و پرس جوش و موارد کاربرد آنها آشنا می‌کنیم.

دستگاه‌های نقطه جوش، پرس جوش و کاربردها

عمل جوشکاری به اشکال مختلفی صورت می‌گیرد. از اتصال نقطه‌های برجسته میکروسکوپی موجود روی سطوح فلزی، اتصال این بخش‌ها با هم به انجام می‌رسد. انتظاری که از یک جوش عالی می‌رود، عواملی مانند سرعت و تمیزی کار را دربر می‌گیرد. به‌صرفه بودن هزینه کار نیز از دیگر مواردی است که به آن توجه می‌شود.

نقطه‌جوش‌کاری، روش اتصال صفحات و ورق‌های فلزی با ضخامت بین نیم تا ۳ میلی‌متر به یکدیگر است که برای انجام بهتر آن، انتخاب دستگاه متناسب از هر نظر مهم است.

این دستگاه در دو نوع سیار یا قابل حمل، و ایستگاهی یا ثابت، تولید و عرضه می‌شود. بسته به ابعاد و محل قرار گرفتن سطوحی که باید به هم متصل شوند، انتخاب نوع دستگاه نقطه جوش اهمیت می‌یابد. شما می‌توانید برای خرید نقطه جوش به وبسایت الکتروجوش مراجعه کنید.

اما پرس جوش دستگاهی متمایز با کاربردهای ویژه است. بسیاری از سطوح فلزی برای آنکه آماده اتصال به یکدیگر شوند، نیازمند تغییر شکل هستند.

اعمال فشار حساب شده و متمرکز بر هر یک از این صفحات با دستگاه پرس جوش، بخشی از این پروسه است. ایجاد برجستگی‌های لازم برای استفاده موفق از دستگاه جوش در اتصال این صفحات، تکنیکی است که در این مورد به کار می‌رود.

سخن پایانی

الکتروجوش تولید داخل و کاربردهای آن، بی‌شک نقش مهمی در پویایی و رشد صنایع وابسته به جوشکاری در چند دهه اخیر در کشورمان داشته است. برندهای گوناگونی در این زمینه دست ‌به‌کار شده و تولیداتی عرضه کرده‌اند.

شرکت الکتروجوش، نخستین تولید کننده، پیشگام و ابداع‌کننده نسخه ایرانی این دستگاه است که از سال ۱۳۲۴ به کار تولید انواع دستگاه جوش مشغول است. تنوع و کیفیت بالای این محصولات، به‌خوبی توانسته بازارهای داخلی و خاورمیانه را تامین کرده و نیازهای صنایع گوناگون را پوشش دهد.

بر این اساس، لوازم و دستگاه‌های جانبی نیز در تنوع بالا تولید و به دنیای صنعت ارائه شده است.

ضمانت‌های کیفی که به‌ دنبال فروش این تجهیزات به مشتریان ارائه می‌گردد، به‌خوبی نشانگر کیفیت بالا و عملکرد بهینه این ملزومات صنعتی است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس