کد خبر 1234797
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کرونا در جهان/ عبور شمار جانباختگان برزیلی از ۵۰۰ هزار نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با فوت ۲۴۴۹ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، شمار قربانیان از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفت.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۷۸ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۸۹۸ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۶۰۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۶۳ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۱۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۷ هزار و ۷۸۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۷۱۲ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۱۷ هزار و ۸۳ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۵۸ هزار و ۵۸۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۹ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۹۶۵ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۳۸۶ هزار و ۷۴۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۸۱ هزار و ۵۷۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۷ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۷۵۰ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۵۰۰ هزار و ۸۶۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا نیز به ترتیب با ۵ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۴۹۶، ۵ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۲۰۸، ۵ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۱۵، ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۹۶۸ و ۴ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۳۹۴ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۴ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۹۴ مبتلا و کلمبیا نیز با ۳ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۳۴۸ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۲۸ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۹، ۲۸ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۸۴۳ و ۱۶ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۸۴۹ نفر بهبود یافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا , کشور برزیل ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 1
    رئیس جمهور نادانش مسبب هست! مردک یه طوریه !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس