کد خبر 1234423
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
واعظی: رادوشوویچ باید شرایط پرسپولیس را درک کند/ کادرفنی باید از ابتدای فصل فکر این روزها بود

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس گفت: بوژیدار رادوشوویچ در کنار پرسپولیس بزرگ شد و باید شرایط خانواده‌اش را درک کند.

به گزارش مشرق، مهدی واعظی درباره مشکلاتی که بازنگشتن بوژیدار رادوشوویچ به کشورمان برای پرسپولیس ایجاد کرده و سبب شده این تیم در بازی سوپرجام بدون حضور وی به مصاف تراکتور برود، اظهار داشت: واقعا نیاز است که یک تیم مثل پرسپولیس در هر پست ۳-۲ بازیکن مطمئن در اختیار داشته باشد و در پست دروازه بانی هم باید ۳-۲ نفر هم سطح در کنار هم قرار بگیرند تا تیم بتواند یک فصل را به خوبی تمام کند.

وی افزود: رادوشوویچ به دلایل مختلف از ایران خارج شده و باشگاه هم نتوانسته وی را به کشورمان بازگرداند که مهم ترین موضوع مالی است. هرچند حامد لک در حال حاضر شرایط خوبی دارد اما باید بحث مصدومیت یا محرومیت وی را هم در نظر گرفت. تا وقتی رادوشوویچ در تهران بود کمتر به بحث جانشین‌سازی برای وی و لک توجه شد و کادرفنی فکر می‌کردند این دروازه‌بان کنار لک است و مشکلی پیش نمی‌آید.

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس تصریح کرد: شنیده‌ام دروازه بان سوم پرسپولیس کیفیت بدی ندارد و باید به وی هم اعتماد می‌شد. یک روزی هم خود حامد لک جوان بود و با اعتماد مربیانش به این جایگاه رسید. اکنون یک دروازه‌بان جوان کنار وی تمرین می‌کند و باید در جای مناسب از این دروازه‌بان هم استفاده می‌شد تا امروز دغدغه نبودن رادو در تمرینات کمتر باشد. در کل پرسپولیس جدا از رادوشوویچ نیاز به ۲ دروازه‌بان تقریبا هم‌طراز دارد و اگر یک نفر هم با سطح پایین‌تر کنار آنها باشد، مشکلی ندارد. 

واعظی درباره اینکه آیا بهتر نبود کادرفنی پرسپولیس  اعتماد بیشتری به امیرمحمد یوسفی می‌کرد تا در شرایط فعلی دغدغه ها نسبت به غیبت رادوشووویچ کمتر شود، گفت: برخی مواقع باید به دروازه بان جوان هم اعتماد شود. سال ۸۵ برای بازی با سایپا مصدوم بودم و فرشید کریمی جای من بازی کرد. در آن مسابقه علیرضا حقیقی جوان روی نیمکت نشست و پس از اخراج فرشید، با اعتماد به نفس درون دروازه ایستاد و پنالتی علی دایی را گرفت. از آن زمان روند پیشرفت را طی کرد. باید از این منظر هم به فوتبال نگاه کنیم که تیم بزرگی مثل پرسپولیس با توجه به حضور در چهار جام، باید همیشه سه دروازه‌بان آماده داشته باشد. 

وی ادامه داد: نگرانی هواداران و کادرفنی پرسپولیس اکنون به حق است ولی فوتبال یک لحظه است. مثل اتفاقی که برای حقیقی افتاد، امکان دارد یک روز هم برای دروازه بان جوان فعلی پرسپولیس رخ بدهد. همان سالی که با افشین قطبی قهرمان لیگ برتر شدیم، من در کنار فرشید کریمی و حسن رودباریان کار می‌کردم و دروازه‌بان جوان تیم علیرضا حقیقی بود. چهار دروازه بان پرسپولیس در آن سال تجربه خوبی در لیگ برتر داشتند و همین امر خیال کادرفنی را راحت می‌کند.

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس تصریح کرد: اکنون که دست کادرفنی برای جذب بازیکن بسته است و از طرفی احساس می‌کنند رادو بازمی‌گردد اما با توجه به اینکه دست بُرو بازیکنان خارجی در فوتبال ما بهتر از دست بمان‌شان است، کادرفنی باید از ابتدای فصل به این روزها فکر می‌کرد. فیفا همیشه در بحث مطالبات طرف بازیکن خارجی را می‌گیرد و بندهایی برای بازیکنان خارجی یا حتی داخلی دارد که هر زمان باشگاه به تعهداتش عمل نکرد، می‌توانند با استناد به آن قرارداد خود را فسخ کنند. باز هم تاکید می کنم پرسپولیس به جز رادو و لک به یک دروازه‌بان باتجربه دیگر هم نیاز داشت تا اکنون در این فشردگی و با توجه به غیبت یکی از آنها دغدغه نداشته باشد. 

واعظی درباره اینکه به نظر می‌رسد دروازه بان کروات پرسپولیس هم به بهانه‌های مختلف قصد بازگشت به کشورمان را ندارد و نسبت به قراردادش متعهد نیست، عنوان کرد: رادو حدود پنج سال است در کشورمان حضور دارد و در این مدت با سختی های مالی، حاشیه ای و فوتبالی کنار آمد. باید واقعیت را در نظر گرفت که حاشیه خاصی برای پرسپولیس در این مدت ایجاد نکرد.

وی درباره اظهارنظر حمید مطهری مبنی بر اینکه رادو به عنوان بازیکن حرفه ای باید به تیم متعهد باشد، گفت:‌ شاید برای وی وضعیت بهتری پیش آمده که می‌خواهد با این رفتارها شرایط جدایی اش را فراهم کند. رادو مثل بازیکنان داخلی نیست که به آن شدت عِرق به پیراهن داشته باشد. به عنوان یک بازیکن خارجی ۵-۴ سال کنار تیم بوده است. در روزهای اول با وجود انتقادات مطرح شده عملکرد  خوبی به جا گذاشت و با کلین‌شیت‌هایش کاری کرد هواداران دوستش داشته باشند. همه دوست داریم وی به ایران بازگردد اما اگر واقعا نمی‌خواهد بازگردد و دست باشگاه باز است، مطالباتش را پرداخت کنند تا مشکلی درست نشود و دنبال یک دروازه بان آزاد بروند.

دروازه بان اسبق سرخ‌پوشان درباره اینکه رفتارهای رادو هم سبب سرگردانی کادرفنی و مدیریت پرسپولیس شده است، توضیح داد: اینگونه رفتار کردن درست نیست و احساس می‌کنم سرمنشا چنین اقداماتی اطرافیان، مشاوران و مدیربرنامه اش هستند. باشگاه باید با مدیربرنامه رادوشوویچ اتمام حجت کند تا خط و مشی های اینچینی را برای بازیکن تعیین نکند. من در این شرایط قرار گرفته‌ام و می دانم مدیر برنامه ها دنبال این هستند با عقد یک قرارداد با مبلغی مناسب خودشان هم پول خوبی بگیرند. اگر مدیربرنامه های رادو هم چنین قصدی داشته باشد باید باشگاه وی را بایکوت کرده و از این فرد بهترین بازیکن دنیا را هم نگیرد. 

واعظی تصریح کرد: از طرفی باید با خود رادوشویچ هم اتمام حجت کنند تا تکلیفش را هرچه سریع‌تر مشخص کند. اگر واقعا باشگاه می تواند بخشی از مطالبات بازیکن را پرداخت کند، به وی برای برای بازگشت ۴۸ ساعت فرصت بدهند تا به ایران بیاید و پولش را بگیرد. اگر باز هم راضی به بازگشت نشد، مطالباتش را به حساب یک فرد امین بین طرفین واریز کرده و به فیفا شکایت  کنند که با وجود پرداخت شدن پولش باز هم به کشورمان نیامد. 

وی ادامه داد: متاسفانه باشگاه‌های ما همیشه به راهکارهای قانونی دیر عمل می‌کنند و وقتی از آنها بهره می‌برند که بازیکن یا مربی خارجی یک گام از آنها جلوتر است. این موضوع به نوعی مدیریت نکردن بازیکن است. البته پرسپولیس در حال حاضر مشکلات زیادی دارد و در روزهایی که پاداش آسیایی دریافت نشده به سختی پول جمع می‌کند.

دروازه‌بان سابق پرسپولیس افزود:‌ شاید مبلغی هم که اکنون می‌خواهند به رادو بدهند مدنظرش نباشد اما وی در کنار پرسپولیس بزرگ شده و باید شرایط را درک کند. بازیکنان و مربیان پرسپولیس مانند خانواده‌اش بوده‌اند و در کنار آنها زندگی فوتبالی سالمی داشته است. اگر به این مسائل نگاه کند قطعا بازمی‌گردد اما حس می‌کنم توجهش به مسائل شخصی و حرفه‌ای خودش است و در این وضعیت کار برای بازگشتش سخت است.

واعظی درباره اینکه با توجه به قرارداد بدی که در زمان مدیریت محمد حسن انصاری ‌فرد با رادوشوویچ امضاء شده  در صورت مسجل شدن فسخ قرارداد وی پرسپولیس باید حدود ۸۰۰ هزار یورو به این دروازه‌بان پرداخت کند، گفت: مشکل از جایی است که مدیر به صورت مثال به چهار مدیر اعتماد و فکر می‌کند می‌خواهند به خودش و باشگاه کمک کنند اما آنها بیشتر دنبال منافع مالی و شخصی‌خودشان هستند و به پیراهن و اسم پرسپولیس توجهی ندارند. اگر تیم هایی مثل استقلال و سپاهان ۵۰ میلیون بیشتر به بازیکن آنها بدهند وی را به آن تیم می‌فرستد زیرا خودشان پول بیشتری می‌گیرند. 

وی ادامه داد: مدیر باید مشاوران و مدیران برنامه‌هایی را کنار خودش جمع کند که دلسوز باشند و چنین خسارتی را به باشگاه تحمیل نکنند. مدیرانی که پول و امکانات ندارند برای به دست آوردن دل هواداران قراردادهای بدی در فوتبال کشورمان بستند و با این کار بیشترین ضربه را زدند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس