در صورت حضور مردم در شعبه‌ها، رای‌گیری تا ساعت ۲ تمدید می‌شود

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: اگر در شهرستان یا حوزه‌ای مردم برای رای دادن حضور داشته باشند، رای‌گیری حتما تا ساعت ۲ بامداد تمدید می‌شود.

به گزارش مشرق، «جمال عرف» روند مشارکت مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را خوب ارزیابی کرد و افزود: وقتی صف ها و حضور هموطنان را ملاحظه می کنید می بینید که روند بسیار خوبی بود، اما باید صبر کرد تا تعرفه ها شمارش شود.
وی ادامه داد: پس از شمارش تعرفه ها، صورتجلسه تنظیم شده و سپس با ناظر به توافق می رسیم و  نتایج اعلام می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا احتمال تمدید رای گیری تا ساعت ۲ وجود دارد، گفت: اگر در شهرستان یا حوزه ای،  مردم برای رای دادن حضور داشته باشند، حتما انتخابات تا ساعت ۲ بامداد تمدید می شود.

آمار و ارقام غیررسمی درباره نتایج انتخابات هیچ اعتباری ندارد

رییس ستاد انتخابات کشور همچنین در گفت وگویی تصریح کرد: آمار و ارقامی که در باره نتایج انتخابات از سوی منابع غیررسمی اعلام می‌شود به هیج وجه اعتبار ندارد و بیشتر شبیه تخمین و پیش گویی است و در صورت ایجاد مشکل وزارت کشور با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: نسبت به اعلام چنین آمارهایی به طور قطع باید رسیدگی شود. اگر اعلام این آمار منجر به مشکلات سیاسی و امنیتی شود اعلام کنندگان باید پاسخگو باشند.  

وی عنوان داشت: تنها مرجعی که باید رسما نتایج را اعلام کند وزارت کشور است. این وزارت‌خانه هم اعلام آمار را با هماهنگی هیات‌های نظارت مرکزی در شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی انجام خواهد داد.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: خواهش من از همه عزیزان در رسانه‌ها این است که پیشگویی نکنند و در این مورد باعث ایجاد مشکلات نشوند. به لحاظ قانونی وزارت کشور مجبور است که موارد را پیگیری کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    این هایی که من میبینم ... تا ساعت دو تمدید نمی کنند.
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    رأی میدم به کوری چشم همه اون جیره خورای مزدور اسراییل و انگلیس و عربستان و امریکا که بعد از ترور شهید سلیمانی رقص و پایکوبی کردن و پیام خوشحالی دادن و از ترامپ وحشی و بقیه تروریستا بابت این جنایت وحشتناک تشکر کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس